тема для обговорювання
10:11, 10 листопада 2013 р.
Наш «добрий» громадський транспорт або Дзеркало української ненависті
тема для обговорювання
Оминути користування громадським транспортом у житті пересічного українця практично неможливо. Статистика свідчить, що більшість громадян нашої держави пересуваються переважно маршрутками, аніж мають власні автомобілі.
У громадському транспорті ми читаємо, готуємось до сесії, слухаємо музику або … дрімаємо. У тролейбуса та трамваях ми проводимо декілька років за усе життя! Звичайно, рідним домом це не назвеш, але левова частка нашого дозвілля таки відбувається тут.
На минулому тижні у Львові стався резонансний випадок, коли троє контролерів витягли за волосся студентку та заставляли її просити гроші у перехожих за те, що вона начебто їхала «зайцем». «Дикість!», - скажете ви. А дійсно, хіба можливо уявити таку поведінку у європейській країні? Невже Україну не можна назвати цивілізованою країною? Невже на стільки українські люди озвіріли, що таким неприпустимим чином вимагають дотримуватися правил у суспільному житті?
У Львові за словами 15-річної студентки технологічного коледжу «Львівської політехніки», вона сіла у тролейбус на кінцевій зупинці. Щойно зачинились двері до неї підійшло троє контролерів і почали вимагати квиток. Дівчина намагалась пояснити, що не встигла його закомпостувати, але було марно.
Контролери посеред дороги зупинили тролейбус і викинули дівчину на вулицю. «Чоловіки мені ззаду скрутили руки, а жінка мене взяла за комір і почала виштовхувати з тролейбуса. Вона вчепила мене за волосся і видерла мені волосся, коли я сходила із сходинок, я спіткнулася і впала», - розказала жертва контролерів Соломія Щерба.
Штраф за безквитковий проїзд – 30 гривень. При собі Соломія мала тільки шість гривень. За словами дівчини, контролерів це розлютило. Вони забрали в неї її речі і змусили просити у перехожих гроші на штраф.
В Одесі розумниця сушить ліфчики у тролейбусі
Не зовсім адекватна пасажирка влаштувала прання спідньої білізни прямо в салоні тролейбуса 5-го маршруту, розвісивши свою нижню білизну на мотузці. Причому так, що всі, що проходять з задньої площадки тролейбуса вперед - обов'язково чіплялися головою за труси і ліфчики.
Без гумору у одеських маршрутках не обійтися. В одному з автобусів в якості кондуктора працює рудий кіт. У іншому автобусі заборонено сміятися. По місту їздить маршрутник-рокер. Кумедно було, коли у маршрутці з’явився пілон для стриптизу.
У Маріуполі водій маршрутки показав фак пасажиру
У Маріуполі пасажир виїхав на інший кінець міста тільки тому, що водій несподівано вирішив прокласти маршрут по-своєму. А на згадку про себе залишив у кадрі нецензурний жест.
У Миколаєві діє комендантський час на перевезення пасажирів
У Миколаєвілюдей, які пересуваються громадським транспортом, взагалі вважають за скот та перевозять у жахливих умовах.
Маршрутки, що працюють у Матвіївці, не їздять у мікрорайон після 21:00, так що люди виявляються просто ізольованими від зовнішнього світу. Також ніхто не стежить, в якому стані водії цих маршруток виходять на зміну - дуже часто після нічних "вливань".
Водії маршруток перевозять пільговиків, скриплячи зубами, і не видають проїзні талони, які є своєрідним страховим полісом на випадок надзвичайних ситуацій. Пікетувальники добилися щоб із Матвіївки остання маршрутка виходила не раніше 22:15.
У Донецьку маршрутки розвалюються на ходу
Брудно, тиснява, тролейбуси, трамваї, автобуси і маршрутки (за винятком тих, маршрути яких прокладені по центру), буквально розвалюються на ходу. Так можна коротко охарактеризувати стан громадського транспорту Донецька.
Зате хамство контролерів «зашкалює». Донецький блогер pauluskp опублікував відео конфлікту з одним з таких співробітників.
На відзнятих відеокадрах контролери виштовхують пасажира з квитком з салону тролейбуса і ображають його, нецензурно висловлюються.
Виправдовуючись, керівник комунального підприємства Володимир Захаров заявив, що за 8 місяців поточного року з ініціативи підприємства було звільнено 14 контролерів, які дозволяли собі некоректну поведінку з пасажирами. За цей же проміжок часу за власним бажанням звільнився 31 контролер.
Не залишаються у боргу і безбілетні пасажири. За фактами нападу на контролерів у виробництві Будьоннівського і Київського райвідділів міліції проводиться перевірка у двох справах. Всього в місті зареєстрована 21 серйозна конфліктна ситуація за участю пасажирів громадського транспорту і контролерів, дві справи знаходяться в міліції.
У Запоріжжісерйозною проблемою міського транспорту є система міських маршруток. У зв'язку з тим, що за деякою інформацією, керівництво АТП змушене платити «неофіційні податки», грошей на заміну запчастин і рухомого складу не вистачає. Як наслідок - часті ДТП і низька якість сервісу.
А у Дніпропетровську транспортний піар став транспортним колапсом
Чутки про глобальні зміни в системі громадського транспорту Дніпропетровська ходили ще з минулої осені. Тоді кілька кандидатів у нардепи пропіарилися на тому, що пообіцяли прибрати з центрального проспекту Карла Маркса більшість маршрутів. Але до справи приступили лише цього літа.
Попри запевнення влади про те, що всі зміни будуть публічно обговорюватися, у підсумковому документі, який видали на-гора в кінці жовтня, дніпропетровці не побачать багатьох улюблених і випробуваних маршрутів. Замість цього влада додали кілька нових маршрутів. Тим часом, обурення городян викликало відсутність усіляких маршруток у низку міських районів. Незадоволені також тим, що кілька дуже довгих маршрутів розбили на два окремих. Відповідно пасажири змушені двічі платити за проїзд.
У перший день реформи - 1 листопада - у місті ледь не трапився транспортний колапс. На зупинках величезні черги обурених пасажирів. Водії маршруток толком не знають, як будуть возити людей "по-новому".
У Харкові до трамваїв страшно заходити
Якщо тролейбуси, конкретно в Харкові, нові, то от у трамваї навіть заходити страшно. Та й у цілому транспорт в Україні залишає бажати кращого, проте у всьому світі його розвивають і підтримують першу чергу.
У Харкові електротранспорт переживає затяжну кризу. Зокрема це стосується популярних «за бугром» трамваїв.
У період з 1992 по 2006 рік харківською владою не було закуплено жодного нового вагона. У 2007 році було придбано лише 10 нових вагонів російського виробництва. Усі наступні «обновки » - списані чеські трамваї. До 2010 року рухомий склад на 90 відсотків вичерпав свій ресурс.
Скасовано багато трамвайних маршрутів, демонтовано кілька ліній, з яких найбільш відчутними для пасажирів стали втрати маршрутів по вулицях Петровського ( № 5,11 ) у 2000 році, Шевченко ( № 15) в 2005, Пушкінській (№ 5,7 ) у 2009, лінії на початку вулиці Клочківській і в районі Центрального ринку (№ 7) у 2010 році. Станом на 2013 рік є всього 13 трамвайних маршрутів.
У той же час губернатор Харківщини у відкриту заявляє, трамвай - дуже корисний з екологічної та соціальної точки зору вид транспорт, але дуже дорогий.
«Трамвай міг собі дозволити Радянський Союз або держава, яка може дозволити собі витрачати гроші на екологію, розуміючи, що цей вид транспорту завжди буде дотаційним. Я не проти трамваю в Харкові. Але потрібно чітко розуміти: зміст колійного господарств , вагонного парку, дотації - це все дуже дорого», - підкреслив головний чиновник області.
Луганчанам не вистачає місця у маршрутках. Народ просить великі автобуси
З автобусами в Луганську- біда. По місту їздять маршрутки. Влада вже котрий рік намагається перевести місто на великі автобуси.
Після того як мер міста одного разу прокотився в маршрутці і в тролейбусі - у місті розпочався транспортний переділ.
Мерія відродила комунальне підприємство Міський автобусний парк, закупили трохи великих автобусів. А певних приватних перевізників від справи відсторонили.
Був скандал - перевізники привезли до мерії свої автобуси і вимагали допустити їх до конкурсу.
Суворі кримські водії
Ось уже кілька років вартість проїзду в сімферопольських маршрутках не піднімається (зараз - 2,75 грн, останній раз піднімали у квітні 2011 року), незважаючи на усілякі спроби перевізників якось на це вплинути - збільшити до 3 гривен.В початку цього року вони вже зверталися з такою пропозицією в Сімферопольська міськрада, але вимоги були відкинуті. Перевізники погрожують страйками, у свою чергу мер міста Віктор Агєєв пообіцяв «відірвати голови» чиновникам, якщо в місті подорожчають маршрутки. І на цьому все закінчилося.
Кондукторів сімферопольських маршрутках немає взагалі, гроші передаються водіям, а ось вони-то мають міцні слова на адресу пасажирів, особливо пільгової категорії. Взагалі сімферопольських маршрутників вже не перший рік лають за нецензурну брати, неохайний вигляд, розмови по телефону за кермом. Але штрафувати і звільняти серйозно почали в цьому році - руки в мерії добралися-таки. Тільки в цьому кварталі на перевізників було складено 177 актів порушення договірних умов. Причому, порушення є абсолютно у всіх перевізників Сімферополя. Ті ж скаржаться, що на сьогодні існує 20%-ная брак водіїв маршрутних автобусів. На думку перевізників, така ситуація склалася із-за низького заробітку і складних умов роботи маршрутників.
Іноді не тільки пасажири, але і просто перехожі можуть стати жертвою неадекватності місцевих водіїв. Так наприклад, у Севастополі група молодих людей переходила дорогу, розтягнувшись по всій її ширині. Останнім, розмовляючи на ходу по телефону, йшов потерпілий. Водій маршрутки, мабуть, втомився чекати і почав рух, не дочекавшись, поки молода людина відійде від машини.
В результаті автобус зачепив пішохода дзеркалом заднього виду по спині. В серцях юнак вдарив рукою по борту маршрутки. Водій відреагував на це прояв емоцій неадекватно. Він зупинив автобус, дістав дерев'яну палицю, вийшов і вдарив молодого хлопця по голові. В результаті той отримав черепно-мозкову травму: закритий втиснутий перелом лівої тім'яної кістки з розбіжністю тріщин на інші кістки склепіння і основи черепа, з внутрішньочерепним крововиливом, з розривом твердої мозкової оболонки, з вогнищевим забоєм речовини головного мозку на лівій тім'яній частці.
Розправившись з «кривдником» своєї машини, водій залишив його лежати на проїжджій частині і вирушив за маршрутом. У суді він провини за собою не визнав, хоча і розкаявся в скоєному. Злочинець виправдовувався тим, що злякався за безпеку машини, а потім і свою особисту, оскільки потерпілий вів себе агресивно.
Цікаво, що деякі приїжджі кажуть, що в Криму найкращі маршрутники в Ялті і Севастополі. По-перше, під час руху гроші не беруть (що практикується зокрема в Сімферополі), а оплата на виході, для пільговиків є спеціальні місця і їх не займають або тут же поступаються, в деяких маршрутках є кондуктори, працюють кондиціонери.
У цьому році також у Сімферополі почали міняти схеми руху маршрути, зокрема, із-за того, що деякі вулиці зробили з одностороннім рухом. Зручно не всім, але влада переробляти нічого не збираються, а людям доводиться звикати. У свою чергу, Сімферопольські маршрутники ніяк не звикнуть до нової схеми руху і намагаються згорнути «не туди».
Замість післямови
У громадському транспорті, мабуть, як ні в одному іншому місці, в концентрованому вигляді відбивається психологічний стан українського суспільства. В наших маршрутках, тролейбусах і трамваях можуть до смерті побити людину за 2-3 гривні неоплаченого проїзду. Причому зробити це за мовчазної згоди інших пасажирів. Втім варто вже так дивуватися цим неконтрольованих нападів агресії? В суспільстві, де ніхто не впевнений у своєму завтрашньому дні бардак в душах завжди буде вихлюпуватися в порції щоденного «транспортного адреналіну». А громадський транспорт лише дзеркало, в якому ми бачимо звіриний оскал хворого «українського пацієнта». Але те, що цей оскал все ще нас шокує - все ж вселяє певний оптимізм. Значить у нас ще є шанси на одужання.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
Оголошення
live comments feed...
Коментарі