• Головна
  • У Винники хочуть запустити трамвай та відновити там лижну школу
20:20, 20 травня 2019 р.

У Винники хочуть запустити трамвай та відновити там лижну школу

На межі з містом Винники, на земельній ділянці, площею близько 20 гектарів, планують облаштувати футбольні поля, лижну трасу та запустити до цих об’єктів трамвай зі Львова.

Кореспондент сайту 032.ua дізнався більше про те, які плани у забудовників у попередньому детальному плані території.

Що планують зробити?

Детальний план території, розроблений ТзОВ “Студія 5Ф”, передбачає облаштування низки об’єктів спортивної архітектури у Винниках, на замовлення департаменту архітектури та розвитку містобудування ЛОДА.

Як розповів у коментарі для 032.ua головний архітектор проекту Андрій Ігнатюк, цей проект є соціальним та складається з трьох аспектів - спорудження футбольних полів, відновлення гірськолижної школи та сполучення трамваєм Львова з Винниками.

Окрім цього, буде облаштовано дві зупинки громадського транспорту на вузькоколійці, де буде курсувати трамвай зі Львова.

Згідно з пояснювальною запискою до попереднього проекту, зараз обрана територія використовується в основному для культурно-оздоровчих потреб, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей; присутні ділянки для колективного та індивідуального садівництва, сервітутні території для обслуговування ЛЕП, частину території займають заліснення, чагарники та ґрунтові проїзди.

Витяги з ДПТВитяги з ДПТВитяги з ДПТ

Із забудови присутня база відпочинку «Винниківське озеро», яка перебуває в незадовільному стані та потребує реконструкції.

Трохи північніше від вулиці Б. Хмельницького у Винниках розмістять рецепцію, заклад громадського харчування (фастфуд) і роздягальні для спортсменів.

На південь від вказаної вулиці планують розмістити території для літнього відпочинку з альтанками та майданчики для пляжного волейболу, дитячо-юнацький спортивний табір з реабілітаційним санаторієм та об’єктами спортивної інфраструктури навколо Винниківського озера.

Південніше від територій існуючої садибної забудови (за межами проектування) передбачається басейн із пляжними відпочинковими зонами та гідропарком.

Футбольні поля

На східній частині ділянки будуть спуски для велосипедного та гірськолижного спорту, а біля них - чотири повнорозмірні футбольні поля, площею 105 х 68 м кожне, на одному з полів будуть трибуни на 5000 місць. Поля будуть зроблені за європейським зразком та матимуть відповідну акредитацію.

Обабіч розташують поля для тренувань молодших вікових груп, з габаритами 72х50 м; 50х30 м і 30х20 м.

За словами головного архітектора проекту, при розробці керувалися закордонними зразками об’єктів спортивної інфраструктури. Біля Львова хочуть зробити щось подібне до комплексу в Арламові (Польща), який також розташований на гірському рельєфі, з перепадами близько 25-30 метрів.

“Футбольні поля будуть мати змішану поверхню, це будуть професійні поля для футболу, які мають гарантію використання понад 10 років. Це - інфраструктурний об’єкт на далеку перспективу”, - запевнив Андрій Ігнатюк.

Між футбольними полями планують облаштувати паркові зони й таким чином збагатити інфраструктуру.

Гірськолижна школа

Другий об’єкт проекту - відновлена гірськолижна школа. За даними авторів проекту, 1981 року у Львові  на Кайзервальді облаштували гірськолижний спуск, але станом на нині, він має цілий ряд проблем.

По-перше, занадто вузька ширина спуску та відсутність належної інфраструктури, по-друге, цей спуск не є достатньо убезпеченим для користувачів, тож як наслідок, у майбутньому з ним неможливо буде акредитувати школу.

Відтак, пропонують облаштувати відповідну спортивну інфраструктуру у Винниках. Передбачається будівництво гірськолижного підйомника з двома спусками та довжиною траси 500 метрів. При цьому ширина спуску буде не менше 60 метрів, аби забезпечити максимальну безпеку. Категорія траси - “зелена”, легка для користування та придатна для катання дітей від 3 років.

“Напрямок, в основному, на дітей, щоби відновити школу гірськолижного спорту у Львові, дати змогу львів’янам і винниківчанам добиратися до неї локальним транспортом, громадським”, - зауважив Андрій Ігнатюк.

Читайте також: Врятувати ведмедів від людей: як функціонує притулок “Домажир” біля Львова

Підйомники будуть 4-крісельні, за австрійськими зразками. За попередніми підрахунками, це дозволить в годину підіймати в середньому 500 осіб.

За словами головного архітектора проекту, до безпеки на об’єкті ставлять серйозно, адже там мають кататись діти. Тому застосують всі необхнідні інженерні заходи, але вони будуть мінімалізовані, наприклад, замість великих бетонних стін облаштують земляні відкоси, які укріплять геотекстилем і зеленими насадженнями.

Разом із тим, Григорій Козловський запевнив, що по проекту планують співпрацювати із австрійською фірмою, яка має велику практику в спорудженні аналогічних об’єктів та пропонує використання траси й у нічний час, а також - покриття зі штучної зеленої трави, на якій можна кататись навіть влітку на звичайних лижах.

Трамвай Львів - Винники

Із заходу на схід, вздовж автодороги Н-02, хочуть відновити вузькоколійну залізницю та влаштувати на території спортивного комплексу дві зупинки рейкового транспорту – одну у центральній, другу в північно-східній частині біля проектованого ресторану.

Обидві зупинки рейкового транспорту сполучатимуться із проектованими зупинками громадського транспорту, вздовж автодороги Н-02.

Хто інвестує?

Інвестором спортивного проекту на громадських слуханнях представився депутат Львівської міськради, бізнесмен Григорій Козловський. Він заявив, що місто Винники динамічно розвивається, а відтак місцеві мешканці, які щодня їздять до Львова на роботу чи навчання, потребують додаткової транспортної інфраструктури, якою може слугувати відновлена трамвайна колія.

За його словами, цього року у бюджеті Львова вже закладені кошти на розробку проектної документації, попередньо вартість першого етапу прокладання колії складає 4 мільйони євро, що доволі дешево у порівнянні з проектом будівництва трамваю на Сихів, який обійшовся місту в 27,35 млн євро.

Зазначимо, що 11 березня на сесії Львівської міськради більшість депутатів підтримали проект ухвали про розширення мережі міського електричного транспорту, де передбачене часткове фінансування будівництва колії трамваю на вул. Личаківській (від вул. Пасічної, кінцева трамваю №2, до міста Винники).

Читайте також: Статки Козловського: скільки заробляє та чим володіє один із найбагатших депутатів Львова

Як пояснив Григорій Козловський, у найближчому майбутньому місцеву офтальмологічну поліклініку планують перетворити на центр, де розташується міська рада, філія банку, ЛКП та водоканал, де можна буде заплатити за комунальні послуги та отримати інші види послуг.

Навпроти приміщення лікарні планують на площі 0,5 га зробити автобусну станцію, щоби людина могла туди доїхати і одразу пересісти на трамвай до Львова. Винниківський трамвай мають намір з’єднати із кінцевою трамваю №2 по старій залізничній колії. Це буде одноколійка з 2 - 3 вагонами на маршруті.

Чому місцеві мешканці проти?

Частина винничан, які прийшли на громадське слухання щодо розробки детального плану території висловились проти забудови. Основним аргументом проти було те, що в рекреаційній зоні вирубують дерева без відповідних дозволів.

Мешканка Винник Наталія Петрівна зазначила, що досліджувала це питання і має документи та відповіді від лісового господарства, де йдеться про те, що територія є державною власністю, а саме - Винниківського лісництва ДП “Львівське лісове господарство”.

“Ми зверталися у Львівську ОДА, отримали кадастровий номер - усі документи на руках, де вказано, що для передачі тих земель у приватну власність потрібне рішення Міністерства”, - зазначила винничанка.

Жінка також наголосила, що територія, де зрізали дерева, зокрема, горіхові дерева - це був сад Лемінка, власники якого ще живі та мають відповідні документи на нерухомість.

На це Григорій Козловський відповів, що територію зачищали від самосівів, і підтвердження тому, що дуби на ділянці не зрізали, а на кожне дерево при серйозній рубці потрібні відповідні документи, і що територія не є заказником, а звичайною рекреаційною зоною.

“Я не маю нічого проти санного чи лижного бізнесу -  це прекрасна річ, але я дуже проти, що на Винники і Львів є одне-єдине озеро, на якому зараз важка будівельна техніка, планують робити футбольні поля. І я думаю: “І де би тут могла сісти відпочити моя внучка чи правнучка”. Місця немає. Хіба не можна було зробити ті спортивні поля різного сорту на відчужених землях, не родючих, з басейнами, рівними полями? І ще один момент - ліс на 100 метрів навколо метрів зрізаний, і ніхто цього не бачить”, - наголосила Наталія Петрівна.

Жінка не збирається на цьому зупинятися та планує звертатися по допомогу до чиновників із Києва.

Ось як відбувалися громадські слухання:

Повне або часткове копіювання матеріалу забороняється і вважається порушенням авторських прав

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Львів #новини #032
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити

Коментарі

Оголошення
live comments feed...