• Головна
  • Пересідаємо з машин на велосипеди
13:05, 19 вересня 2015 р.

Пересідаємо з машин на велосипеди

У середині вересня Львів традиційно бере участь у Європейському тижні мобільності (ЄТМ),  який сприяє не лише розвитку альтернативних видів пересування, а й збереженню екології та поліпшенню соціальних умов. Такого роду заходи змушують замислитись над тим, скільки проблем створюють автомобілі для громад та люди для природи, а також над шляхами їх вирішення.

Одним із найпотужніших «зелених» проектів можна назвати Європейський тиждень мобільності. ЄТМ - це загальноєвропейська ініціатива, спрямована на поліпшення навколишнього природного середовища та умов життя у громадах. Уперше він був проведений у Європі 2002 року, і щорічно кількість країн-учасниць збільшується.

2014 року у кампанії взяли участь понад 2000 міст із 44 країн. Більше половини з них втілили у життя постійні проекти, загальна кількість яких становить 8543. Вони стосуються  керування мобільністю та підтримки велосипедної і пішохідної інфраструктури.

Основні аспекти, на які спрямована діяльність Європейського тижня мобільності: зменшення використання приватного автотранспорту та перерозподіл дорожнього простору на користь пішоходів, велосипедистів та громадського транспорту; поліпшення та облаштування дорожньої інфраструктури (зупинок громадського транспорту, тротуарів, пішохідних зон та доріжок, вело смуг, звукових і цифрових світлофорів, велостоянок тощо); зростання обізнаності та зміна ставлення населення до пересування пішки та альтернативними способами.

Щороку ЄТМ проходить під іншим гаслом. Тема Європейського тижня мобільності 2015 – «Вибирай, змінюй, поєднуй». Підтекст такої теми – це мультимодальність  – один із різновидів альтернативного пересування, який стосується використання різних транспортних засобів для різних подорожей (наприклад, на роботу – велосипедом, а до оперного театру – на таксі).

Одним із нових аспектів теми у цьому році є те, як вона змушує по-новому інтерпретувати транспорт, дивлячись на подорож від вихідної і до кінцевої точки як на спосіб збагатити свій день новими враженнями, оптимально використати свій час (до прикладу, читати газету в громадському транспорті), додаткові фізичні вправи, а також економія коштів для себе та суспільства (за даними міської ради Амстердама, мешканці-велосипедисти економлять понад 700 мільйонів євро на рік); і звичайно ж, покращення стану довкілля та надання можливості до покращення вигляду міста (через створення парків та іншої громадської інфраструктури).

Підтримка велосипедного проекту в Україні

Україна наслідує екологічні європейські традиції, а тому вже декілька років поспіль бере участь у Тижні мобільності. Міста, які беруть участь у вересневому заході: Київ, Тернопіль, Львів, Кривий Ріг, Полтава та Харків. Влітку цього року до акції «Велосипедом на роботу» крім уже названих міст приєднувалися також Запоріжжя, Миргород та Мукачево.

Ми хочемо показати всім, що велосипед є зручним і доступним транспортом  для їзди на роботу

В Україні акцію «Велосипедом – на роботу» започаткували за європейським зразком представники Київської асоціації велосипедистів та проводять постійно, починаючи з 2011 року. У Львові такий захід влаштовують волонтери-члени Асоціації велосипедистів Львова.

 «Львів періодично приєднувався до попередніх київських заходів, але цього року ми почали проводити акцію посезонно.  Ми хочемо показати всім, що велосипед є зручним і доступним транспортом  для їзди на роботу» – сказав один із співорганізаторів події та Європейського тижня мобільності у Львові, Орест Олеськів.

Самі велосипедисти, що зібрались на традиційну акцію «Велосипедом – на роботу» визначили такі проблеми та виклики, які стоять перед водіями двоколісного транспорту у Львові: погано розвинена інфраструктура, мала кількість велодоріжок, незручні велопарковки, крадіжки велосипедів та незнання водіями та деякими велосипедистами, (особливо дітьми) правил дорожнього руху (ПДР).

Проте Львів одним із перших міст вУкраїні зрозумів основні недоліки своєї інфраструктури: з 2010 року мешканці міста щорічно долучаються до Європейського тижня мобільності; 2011 року міською радою була ухвалена Програма розвитку 1 стадії велосипедної мережі, яка передбачає будівництво 268 км велодоріжок та велосмуг до кінця 2019 року; 2014 року в середмісті Львова «запустили» пішохідну зону та встановили боларди на трьох в'їздах до неї, тоді ж відбулася VI міжнародна конференція Велофорум.

Крім того, у місті Лева цього року ініціативи «Європейський тиждень мобільності» та «Зробіть правильний мікс» об'єдналися, щоб ще більше сприяти популяризації своєї ідеї та візуалізувати кампанію.

Думки львівських велосипедистів про наявні труднощі та виклики

Найгостріша проблема, яка стоїть перед велосипедистами у Львові – це розвиток інфраструктури, велодоріжок. Детально про це розповіла виконавчий директор Львівської асоціації велосипедистів та співорганізатор акції «Велосипедом на роботу», Анастасія Судковська.

«Відсутність логіки у плануванні інфраструктури – це, напевне, найбільша проблема. Найгірша велодоріжка,  на мою думку, (вона ж є найпершою) знаходиться на вул. Вороного; незадоволена  також доріжкою на вул. Липинського. Мінусую, зокрема, в сторону велодоріжок на проспекті Свободи. Скрізь є свої нюанси… Я, як людина, котра побувала в Європі, вже маю з чим порівняти, більш контрастно на це дивлюся. Але добре, що велодоріжки взагалі є», - зізналася волонтер.

«Велодоріжки потрібні на вулицях з інтенсивним рухом: магістральні, напівмагістральні вулиці, там, де є великий трафік машин, і потрібно велосипедистів там захистити», - сказала водій велосипеда з 5-річним стажем, Анастасія Судковська.

На думку ще одного волонтера та співорганізатора акції «Велосипедом – на роботу», члена Львівської асоціації  велосипедистів, Ігора Поповича, нашому місту не вистачає спілкування між водіями та доріжок у окремих районах, де з цим питанням ситуація найбільш критична:

«Проблеми - це спілкування, вірніше, відсутність взаєморозуміння між учасниками дорожнього руху (автомобілями) та те, що немає виділених доріжок. Доріжок мало у Франківському районі: напрямок Володимира Великого – Виговського, на Городоцькій: від Мотозаводу і на виїзд зі Львова (там  багато їздить велосипедистів, але доріжок немає).  Легше їздити тому, хто має водійські права і на автомобілі та вже орієнтується як себе поводи в автомобільному потоці. А хто не знає ПДР, створює багато аварійних ситуацій», - пояснив Ігор Попович.

«У межах міста великої кількості ДТП немає, але летальні випадки трапляються на трасах за містом. Часто велосипедисти, які їздять по трасах, не мають на собі ні маячків, ні шоломів, нічого, що би сприяло їх безпеці..», - продовжив свою думку велосипедист.

Про місця, де не вистачає велодоріжок, розповів також волонтер і співорганізатор Європейського тижня мобільності, Орест Олеськів. На його думку, це також райони вулиць Городоцької та Наукової, напрямки до Залізничного вокзалу та вул. Кульпарківська. Проте активіст не вважає треки для велосипедистів  поганим явищем:

«Велодоріжки тільки будуються, ще немає якоїсь структури, тому говорити щось про це складно. Але одне ясно: велодоріжки – це добре. Не завжди вони в нас збудовані добре, з різних причин, але все-таки, це добра ініціатива»,  - сказав він.

А ось велосипедист Ростислав зазначив, що проблемою можна вважати також малу підтримку із боку муніципальної влади, а саме: майже повну відсутність суто велосипедних проектів.

«Практично немає велосипедних проектів. Майже всі велодоріжки або велосипедні смуги, які робляться, робляться в рамках реконструкції вулиць. Тільки цього року на Чорновола нарешті робиться велодоріжка – це суто велосипедний проект. Ніби влада і назустріч іде, але з іншої сторони – не зовсім», - поділився думкою Ростислав.

Також учасник велоакції  згадав про погане дотримання ПДР або й взагалі їх незнання тими, хто їздить на двоколісному транспорті:

« Дітей на велосипедах можна побачити відносно часто. Але на початку червня була така нехороша статистика: закінчилась школа і за перший тиждень було 11 ДТП, половина з них – за участю дітей шкільного віку. Є така нехороша штука, як незнання правил зі сторони дітей, і не лише з боку дітей», - повідомив член ЛАВ.

«Ми з організаціями «Безпечне місто» і «Велопатруль» проводили навчання в школах ще під час навчального року, пояснювали правила, але в нас ще багато роботи», - додав Ростислав.

 Автор: Євгенія Пласконь

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Львів #новини #032_ua #велосипедом_на_роботу #велосипед
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити

Коментарі

Оголошення
live comments feed...