10:00, Сьогодні
Надійне джерело
Масштабна реконструкція та зміни у Львівській митниці: інтерв'ю з керівником
У вересні Андрія Кузніка офіційно призначили керівником Львівської митниці. До цього, з березня 2023 року, він виконував обов'язки начальника.
У інтерв’ю журналістці 032.ua керівник Львівської митниці розповів про реконструкцію пунктів пропуску, чи є брак працівників, скількох митників мобілізували до ЗСУ та про зміни у роботі.
Які основні труднощі зараз виникають у роботі митниці?
Одне з найболючіших питань – «господарка» на пунктах пропуску, які повністю у власності Державної митної служби України. Ми часто отримуємо скарги щодо відсутності туалетного паперу, мила та інших побутових засобів. З одного боку, розумію громадян, але наше основне завдання — контролювати вантажі та наповнювати державний бюджет. Наша відповідальність — це не вбиральня, але виходить, що ми повинні забезпечити там чистоту.
Що стосується прикордонників і митників, то громадяни часто не розуміють, чим ми відрізняємося. Коли людина скаржиться, що її не випускають, це не наша справа, це справа прикордонників. Адже митниця – це переміщення вантажів і транспортних засобів. Прикордонники – це паспортний контроль. Буває так, що волонтери телефонують вночі, просячи допомогти з гуманітарною допомогою або іншими питаннями.
Які найбільші зміни відбулися в роботі митниці за останній рік?
Разом із моєю командою ми продовжуємо розпочате з моменту мого призначення на посаду виконувача обов’язків у березні минулого року. Основне завдання митниці — наповнення державного бюджету. За час моєї роботи Львівська митниця вийшла на новий рівень. Окрім пропуску вантажів через митний кордон на внутрішні митниці, ми увійшли до трійки митниць-лідерів за надходженнями до Держбюджету разом з Енергетичною та Київською митницями. Так, у 2021 році Львівська митниця спрямувала до бюджету 31,6 млрд. гривень, а вже у 2023 році — понад 67 млрд грн.
За 10 місяців 2024 року надходження до бюджету зросли до 65,6 млрд гривень, що на 9,9 млрд грн більше, ніж за аналогічний період минулого року.
Крім того, ми оформили понад 90 тис. тонн гуманітарної допомоги та 57 тис. автомобілів для потреб Сил безпеки та оборони. Основні країни-донори: Польща, Німеччина, США, Франція, Великобританія, Нідерланди, Литва.
Також постійно змінюють різні постанови, до яких треба теж підготуватись. Окрім того, ми створюємо нові канали для спілкування, почали бути більш відкритими до засобів масової комунікації.
Чи часто виникають затримки в роботі митниці, і що робиться, щоб зменшити час очікування?
На митниці можливий сповільнений рух транспорту. Спочатку прикордонники проводять паспортний контроль, і у зв'язку з мобілізацією вони перевіряють всіх водіїв і пасажирів, що займає певний час. Після цього транспортні засоби переходять у зону митного контролю.
Польська сторона оформляє транспортні засоби відповідно до свого регламенту. У них можуть бути страйки, і на «Шегинях» анонсували страйки до кінця року, але днями пункт пропуску відновив роботу.
Єдина причина, коли митниця може вибитися з графіка — це збій технічної системи, але такі випадки трапляються дуже рідко.
А як щодо внутрішніх черг?
Форма роботи внутрішнього підрозділу така, що, наприклад, по понеділках може виникати черга на заїзд у Відділ митного оформлення №1, що в Мурованому. Це залежить від наявності вільних місць, але водночас немає скарг на те, що автівки чи люди стоять. Це показник того, що система працює.
Нещодавно було повідомлено, що на Львівській митниці за підсумками 19 внутрішніх перевірок, проведених з початку 2024 року, було покарано 38 осіб, серед яких 5 працівників звільнили. Розкажіть про ці перевірки детальніше.
Розгляд справ, пов’язаних з корупцією, здійснюють правоохоронні органи. Наша ж прерогатива — проведення перевірок, службових розслідувань та відкриття дисциплінарних проваджень. Коли правоохоронці виявляють злочин, зокрема одержання неправомірної вигоди, нам під час розслідування органи прокуратури надсилають запит на проведення службового розслідування для виявлення причин і умов, що сприяли вчиненню злочину. Ми розслідуємо, що стало причиною і умовами, які призвели до корупційного або пов'язаного з корупцією правопорушення. На підставі цього проводимо власне службове розслідування.
Загалом протягом 2024 року було проведено 7 фактичних перевірок щодо дотримання вимог антикорупційного законодавства України та етики поведінки працівників Державної митної служби України на Львівській митниці. За результатами цих перевірок було ініційовано відкриття дисциплінарних проваджень, за результатами яких до дисциплінарної відповідальності було притягнуто:
- 2 особи отримали попередження про неповну службову відповідність;
- 14 осіб отримали догану;
- 19 осіб отримали зауваження.
Крім того, було проведено 13 службових розслідувань з метою виявлення причин та умов, що сприяли вчиненню корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень. За результатами цих розслідувань до посадових осіб Львівської митниці було застосовано дисциплінарні стягнення, і 7 осіб було звільнено.
Чи є брак працівників у Львівській митниці? Скільки людей долучились до роботи Львівську митницю за рік?
Минулого року в нас було близько 200 вакансій. Враховуючи, що ми звільнили частину працівників і прийняли нових, зараз залишилось приблизно 40 вакансій. Однак, я не бачу проблеми з кадрами, оскільки є достатньо людей, які хочуть працювати. Це хороший показник, враховуючи, що спочатку було дві сотні вакансій. Спілкуючись з колегами, зокрема в Київській митниці, вони кажуть, що не можуть набрати людей. Кількість бажаючих лише збільшується, і їх реально більше, ніж ми можемо взяти. Від початку року призначено близько 127 осіб, з них 57 випускників ВНЗ.
Скількох митників мобілізували?
21-го митника мобілізовано в ЗСУ, деякі з них зараз у «гарячих точках». Четверо наших працівників – «на щиті».
Скільки порушень митних правил було зафіксовано з початку року? Яку контрабанду зараз намагаються найчастіше ввезти? Львівська митниця часто повідомляє про викриття нових iPhone, брендових речей, цінних монет тощо.
Від початку року складено близько 1400 протоколів про порушення митних правил, вартість предметів правопорушень – 323 мільйони гривень.
Нові айфони — це пік, який спостерігається щороку, коли модель тільки з'являється на ринку. Далі цей потік поступово зменшується. Ми постійно шукаємо рішення, як з цим боротися, і пропонуємо, щоб телефони хоча б були активовані або включені, що допоможе відрізнити їх від протиправного переміщення. Нещодавно у нас було кілька випадків з брендовими товарами, які везли, і вони мали досить високу вартість.
Найчастіше без декларування намагаються перевезти техніку, алкоголь, електронні сигарети, продукти, одяг, взуття.
Що відбувається після виявлення контрабанди?
Складаються протоколи за двома основними статтями: одна за приховування товару, інша — без приховування. Наприклад, якщо товар серед інших речей, це не буде вважатися прихованим і за це не передбачено штраф. Якщо ж товар схований у спеціальних сховищах, це вже порушення, яке розглядає суд, і передбачає штраф та конфіскацію. У разі конфіскації товар переходить до держави і товар може бути реалізований через виконавчу службу. Частина доходу від реалізації йде до державного бюджету, а також передається для потреб сил оборони.
Наскільки зменшилось перевезення гуманітарної допомоги?
Важко сказати, наскільки. Думаю, що на 20-30% через електронне декларування. Волонтери розповідають, що їм складно звітувати перед Мінсоцполітики.
Щодо транспортних засобів, то ми не спостерігаємо падіння їх кількості — в середньому через митницю проходить близько 5000 автомобілів на місяць, які призначені для Збройних сил України.
Що переважає на митниці – експорт чи імпорт?
У нас переважає імпорт, і це, на жаль, негативне явище, оскільки ми виробляємо менше, експортуємо менше, а економіка не наповнюється.
Але загалом від початку року на пунктах пропуску Львівської митниці оформили 2,2 мільйони тонн експорту на суму 93,5 мільярди гривень. Імпорт – це 2,8 млн. тонн на 496 млрд. гривень. Основні товари по експорту – кабельні мережі, олія соняшникова, меблі, м'ясо та субпродукти свійської птиці, плоди та горіхи, соки фруктові та овочеві. Імпорт це – зброя, автомобілі, безпілотники, телефони, акумулятори, продукти для годівлі тварин.
Які зміни найближчим часом можуть відбутися на митниці?
Вже розпочалася підготовка до масштабної реконструкції на трьох пунктах пропуску “Шегині - Медика”, “Краківець - Корчова”, “Рава – Руська – Хребенне”.
У нас є кілька проблемних питань, зокрема на пункті пропуску “Шегині”. Вбиральні там у дуже поганому стані, і всі скаржаться на це. Також немає водовідведення, і через відсутність технічної води ми змушені були організувати підвезення води. Крім того, для забезпечення технічної води ми вирили колодязь, оскільки не було взагалі ніякої води.
Цей пункт пропуску потребує повної реконструкції, яка, за нашими прогнозами, може тривати до двох років. Проте ми очікуємо, що будівництво розпочнеться вже в цьому році.
Щодо “Краковця”, у нас запланована реконструкція коштом польського кредиту. Передбачається встановлення нового пасажирського термінала для оформлення пасажирів та автобусів, при цьому вантажі будуть оброблятися на старому терміналі. Цього року ми зробили реновацію на “Краковці”: відкрили кімнату матері та дитини, а також Центр гендерної рівності, які справді чудові.
А на “Раві-Руській” планується будівництво пішохідного переходу. Також ведеться масштабна робота із ремонту старої інфраструктури пункту пропуску за кошти проєкту USAID «Економічна підтримка України».
Читайте також: Що відбувається на ринку нерухомості у Львові: інтерв'ю з експертом
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Курси валют
Валюта
Купівля
Продаж
USD
41,44
41,49
EUR
45,43
45,48
PLN
10,57
10,60
Останні новини
ТОП новини
Оголошення
09:39, 19 листопада
17:03, 25 листопада
2
10:27, 22 листопада
18:49, 16 листопада
live comments feed...
Коментарі