• Головна
  • Коли в будинку немає світла, а в сусідньому є — що це означає?
21:18, 27 вересня
Надійне джерело

Коли в будинку немає світла, а в сусідньому є — що це означає?

Коли в будинку немає світла, а в сусідньому є — що це означає?

У Львові, як і в багатьох інших містах України, питання відключення електроенергії стало особливо актуальним через обстріли енергетичної інфраструктури окупантами та зростанням навантаження на енергосистему. В умовах нестабільності та можливих обстрілів, енергетики змушені вжити заходів для забезпечення стабільного електроживлення. Відключення світла можуть відбуватися за графіком, що передбачає почергове вимкнення споживачів, або у випадку аварійних ситуацій. Зокрема, експерти прогнозують взимку відключення електроенергії на 8 – 12 годин.

Як львівські енергетики готуються до зимового періоду та чому не завжди дотримуються графіків вимкнень, читайте у розмові із директоркою комунікацій “Львівобленерго” Галиною Петрушкою.

Як львівʼянам підготуватися до осінньо-зимового періоду, у випадку якщо будуть відключення світла?

Ми не можемо точно сказати, як будуть розвиватися події, адже все залежить від дій ворога та можливих нових масованих обстрілів енергосистеми. Війна не закінчилася, і ми маємо бути готовими до, ймовірного, повторення енергетичного терору. Я можу сказати, як я піготувалася: у мене вдома є автономне живлення — акумулятор, який заряджається від електромережі та може підтримувати в роботі необхідні прилади.

Також багато людей запитують про електроплити, зокрема я маю міні-плитку, яку можна використовувати вдома. Проте потрібно бути обережними з відкритим вогнем і балонами. Окрім того, рекомендую всім перевірити електропроводку в квартирі, щоб уникнути проблем.

Як львівські енергетики готують електромережі до роботи в осінньо-зимовий період?

Станом на сьогодні львівські енергетики виконали для підготовки електромереж до зими виконали капітальний ремонт 272 км ліній електропередачі напругою 35-110 кВ, 409 трансформаторних підстанцій та розподільчих пунктів, а також провели очищення трас 3062 км повітряних ліній електропередачі для запобігання пошкодженням від падіння гілок і дерев.

За яким принципом відбуватимуться відключення світла для споживачів?

Усі споживачі, окрім критичної інфраструктури, внесені у графіки відключень світла. Список критичної інфраструктури складає лише до 20% від загального числа споживачів, тому всі інші підпадають під ці графіки, які складаються рівномірно.

У разі відключень споживачі отримують електроенергію почергово, відповідно до вказівок "Укренерго". Ми також провели значну роботу, щоб приватні помешкання, розташовані на лініях з критичною інфраструктурою, були переведені на інші лінії, щоб уникнути ситуацій, коли у сусідів є електрика, а у когось ні. Графіки відключень завжди існували, але під час війни стали більш актуальними та відомими. Вони опубліковані на нашому сайті, і у разі необхідності ми змушені їх застосовувати.

Найбільш поширене питання – чому не завжди дотримуються графіки вимкнення?

Так, раніше виникали непорозуміння, оскільки деякі будинки ми вимикали не дистанційно, а за участю наших працівників. Вони виїжджали на місце, що впливало на затримки, зокрема через міський трафік. Однак ми провели значну роботу, і до кінця року у Львові практично всі системи будуть телемеханізовані. Це означатиме, що відключення відбуватимуться безпосередньо з диспетчерського центру, що зменшить затримки, пов'язані з трафіком.

Якщо, наприклад, згідно з графіком електроенергія має бути вже о 17:00, а її немає до 17:20, люди починають звертатися до нас із запитаннями. Ми врахували це і вже працюємо над покращенням механізації.

Ще однією причиною затримок є ремонти, які відбувалися і до війни. Коли проводиться ремонт, споживачі можуть бути перемкнені з однієї кабельної лінії на іншу, що також може призвести до зміни графіку. Якщо ремонт триває більше доби, диспетчер вносить зміни у програму управління живленням, щоб відобразити нову інформацію. Цей процес ми вже вдосконалили, і він функціонує.

Ще одна причина, чому ваша група може не співпадати, пов’язана з внутрішніми налаштуваннями в IT-програмі. Хоча такі ситуації трапляються рідко, можливі випадки, коли, наприклад, під час ремонту або з інших причин виникають неправильні прив’язки споживачів.

У разі відключення електроенергії не за графіком рекомендуємо зателефонувати в кол-центр або залишити заявку в нашому телеграм- чи вайбер-боті. Диспетчер може не бачити, що у вас немає електроенергії, якщо ваша група не відзначена як вимкнена. Тоді диспетчер з'ясує ситуацію та коригує інформацію про конкретного споживача. Хоча такі випадки трапляються рідко, ми прагнемо постійно вдосконалювати систему. Тому, якщо ви помічаєте, що ваша група змінилася або електроенергії немає, важливо залишити заявку. Слід також враховувати, що відключення можуть бути спричинені іншими обставинами - аварії, планові роботи та інші обставини.

Коли в будинку немає світла, а в сусідньому є — що це означає?

Може бути ситуація, коли в один будинок заходять 2-3 лінії. Наприклад, магазин може мати одну лінію, а квартири — іншу. Це важливо враховувати.

Щодо критичної інфраструктури: є об'єкти, які чітко відносяться до критичної інфраструктури, такі як лікарні та дитячі будинки, а є й військові об'єкти. Ми намагаємося відключити звичайні житлові будинки від об'єктів критичної інфраструктури, де це можливо. Але в ситуаціях, де це фізично неможливо, будинкам, можна сказати, пощастило, що вони залишаються під живленням.

Які фактори впливають на тривалість відключення світла? Чому інколи виключають лише вночі, а інколи лише в день?

Відключення електроенергії, безумовно, відбуваються через дефіцит потужності. Ні нам, ні “Укренерго”, ні комусь іншому не вигідно виключати електрику, адже це негативно впливає на споживачів.

Основна причина - дефіцит потужності. Диспетчери зобов'язані балансувати енергетичну систему: скільки виробляється, стільки й має споживатися. Якщо споживання перевищує виробництво або навпаки, це може призвести до серйозних аварій. Ми повинні виконувати вказівки диспетчера “Укренерго”, оскільки він має загальну картину ситуації. Якщо не виконувати ці команди, можуть бути введені аварійні відключення, і в такому випадку виконання вимог диспетчера є обов'язковим. Це все заходи для балансування енергетичної системи.

Як варто економно і розумно споживати електроенергію?

Ця тема недостатньо розкрита. Наразі я веду перемовини із “Львівською політехнікою” щодо організації семінарів, можливо, з залученням європейських експертів. Це дозволить краще зрозуміти енергетичну ефективність, зокрема, як прилади, що нагрівають, такі як бойлери, чайники, фени, а також пральні та посудомийні машини, впливають на споживання.

Кожен електроприлад має маркування, яке допомагає зрозуміти його енергетичну ефективність. Варто уникати одночасного вмикання кількох енергоємних пристроїв. Наприклад, якщо працює бойлер, не слід вмикати чайник чи посудомийну машину. Також важливо не вмикати всі пристрої одночасно, коли подають електроенергію, адже це може призвести до перевантаження мережі та аварійного відключення. Ми вже працюємо над освітою в цій сфері і плануємо проводити семінари на базі нашого музею. 

Читайте також: Опалення будинку – що пропонують сучасні технології?

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#відключення_світла #немає_світла #світло #електроенергія
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити

Коментарі

Оголошення
live comments feed...