
Новини компаній
15:00, 27 вересня 2022 р.
Активна позиція українських компаній на гуманітарному фронті на прикладі Нової пошти та її окремого напряму - Інтерв'ю
Новини компаній
За час повномасштабного російського вторгнення в Україні відбулися тектонічні зміни не тільки в суспільних настроях, але й у національному бізнес-середовищі. Багато компаній перебудували роботу так, щоб певну частину своїх прибутків направляти на підтримку обороноздатності країни та мільйонів українців, які зазнали втрат від цієї війни.
Нова пошта в умовах труднощів з логістикою, комунікацією та ще багатьма проблемами війни також змінює процеси всередині компанії. Результатом таких змін стало створення окремого гуманітарного напряму діяльності Нової пошти. У рамках напряму компанія щоденно допомагає великій кількості благодійних фондів та волонтерських організацій. Про зміни та умови партнерства розповів керівник гуманітарного напряму роботи Нової пошти - Андрій Григоров.

Андрій Григоров - керівник гуманітарного напряму роботи Нової пошти
- Нова пошта — це добре відомий та успішний національний бренд. Компанія ще з 2014-го року зайняла активну позицію на так званому “гуманітарному фронті”. Як змінилась його діяльність після 24 лютого?
- Дійсно, ще у 2014 році у нашій компанії з’явилась Гуманітарна пошта - у той момент, коли росія вперше напала на Україну. Фокус діяльності саме Гуманітарної пошти відтоді не змінився. Ми розуміли, що утворюється величезний волонтерський рух, і щоб його підтримати, компанія вирішила допомогти в тому, на чому спеціалізується — у логістиці.
А коли, приблизно у 2016 році, на сході відбулося затухання бойових дій, компанія переорієнтувалася, спершу – на допомогу лікарням, потім – на підтримку волонтерів, що боролися з коронавірусом. А вже з 24 лютого цього року, коли почалось повномасштабне вторгнення рф, Нова пошта запровадила трансформації всередині компанії. Ми дивились, як поруч з нами інші бізнеси та фонди реагували на війну, й адаптувались до нової ситуації.
Зокрема, у Новій пошті відразу побачили, що з кожним днем зростає підтримка України з боку інших країн, закордонних компаній, фондів, тощо. Разом із цим зростає і потреба в логістичній підтримці та інших сервісах. І ми відреагували: трансформували проєкт всередині компанії, щоб, по-перше, відповідати новим вимогам воєнного часу, а по-друге, мати нові можливості. Тому зі звичайної Гуманітарної пошти ми виросли в окремий гуманітарний напрям роботи Нової пошти. У рамках напряму ми вже не тільки виконуємо логістику для волонтерів, а ще й розробляємо нові продукти для підтримки міжнародних фондів, такі як формування продовольчих наборів, перевезення із-за кордону.
Відповідно, кількість напрямів соціальної діяльності, програм, які ми реалізуємо на користь країни, суттєво збільшилась.
- В Україні ще з 2014 року згуртувався великий та потужний волонтерський рух. Як відбувається співпраця з волонтерськими організаціями? Чи можуть волонтери країни розраховувати на підтримку в плані логістики?
- Саме з 2014 року ми працювали з кількома сотнями волонтерських організацій, їхня кількість постійно змінювалась, виходячи з потреб. На 24 лютого послугами Гуманітарної пошти на постійній основі користувалися 82 волонтерські організації. На кінець вересня їх вже більше 450. Вони досить різні, і тому для себе ми їх класифікуємо щодо сфери діяльності. Є ті, що фокусуються на армії, хтось на тимчасово переміщених особах, притулках для тварин тощо. Але з досвіду останніх місяців, можу сказати, що волонтерський рух зараз консолідується. Усі волонтерські організації у період з лютого по березень створювались, як гриби після дощу. А потім, мабуть, за місяць-два почали обʼєднуватись. І це дозволяє їм якісніше доносити свою думку, їхня сила стає потужнішою. Взагалі я вважаю, що міцний волонтерський рух – один із ключових чинників успішного українського спротиву.
Нова пошта безпосередньо долучилася до волонтерського руху. Так, ми вивозили дітей, які залишилися без батьків, з інтернатів та дитячих будинків з прифронтової Донеччини та Луганщини, спочатку до Запоріжжя, а потім ще західніше.
Узагалі наші відділення часто виступали своєрідною точкою збору для волонтерів та звичайних людей. І люди на рівні ментальності вже розуміють, що відділення Нової пошти – це не тільки локація видачі посилок, а й місце, де вони можуть отримати допомогу. Так, наприклад, коли люди виїжджали з Харкова в маленькі міста та села, вони памʼятали, що в наших відділеннях можна було отримати продовольчі набори. І вже на новому місці приходили до наших пунктів із питаннями, чи можуть вони отримати допомогу.
У нашій команді є ідея подальшого трансформування гуманітарного напряму у платформу, що об'єднує волонтерів. Ми запустили свій сайт, провели першу зустріч онлайн з нашими волонтерами, познайомили їх одне з одним. Вони почали спілкуватися, а головне – ділитися досвідом, який мають, працюючи по всій території України.
І моє найбільше бажання – створити це комʼюніті та розвинути таким чином, щоб будь-яка людина в Україні асоціювала волонтерську допомогу з Новою поштою. Ми плануємо відкрито показати перелік наших волонтерських організацій та фокус, що є у кожного з них. Наприклад, захисники, лікарні, діти, тварини. І щоб людина через таку платформу могла знайти волонтерську організацію потрібного напряму, що працює у її регіоні. Мені здається, це буде ще один крок до перемоги від Нової пошти.

Розподіл волонтерської допомоги у хабі Нової пошти
- Утім у рамках гуманітарного напряму діяльності Нової пошти все ще функціонує Гуманітарна пошта. Вона стосується благодійних фондів та волонтерських організацій, розкажіть, як вона працює і як можна взяти участь у програмі?
- У рамках роботи гуманітарного напряму Нової пошти зараз працює декілька програм. Одна з них – це “Гуманітарна пошта”, користуватися якою можна або на постійній основі, підписавши з нами договір про співпрацю, або разово – коли потреби у логістиці виникають у волонтера чи благодійного фонду не регулярно, а час від часу. Щоб відправляти гуманітарні вантажі за рахунок Нової пошти вам потрібно знайти наш сайт в інтернеті та подати відповідну заявку.
На умовах постійної співпраці кожен благодійний фонд має свій бізнес-кабінет у межах Нової пошти. Має певну кількість балів, які щомісяця компанія нараховує на їх баланс.Ці бали виступають як засіб оплати за послуги Нової пошти.
Це фактично стовідсоткова знижка — бо один бал як одна гривня. Якщо ми нараховуємо організації пʼять тисяч балів, то це означає – пʼять тисяч гривень. Згідно з прайсом, доставка, наприклад, трьох палет з Києва до Дніпра коштує 1,5 тисячі гривень. Для того, щоб отримати цю послугу, волонтерська організація може використати 1500 балів.
Коли волонтери до нас заходять, спочатку отримують мінімум дві-три тисячі балів. Але є ті, що працюють з нами ще з 2014 року, і щомісяця отримують від Нової пошти понад сто тисяч балів. Це волонтерські організації, які пройшли разом з нами велику трансформацію та обʼєднання з іншими організаціями. Можете уявити, який обʼєм перевезень йде через них, якщо мова про 100 000 грн щомісяця.
Наша ключова умова співпраці — це обовʼязкове звітування по цих балах. Для нас це важливо. Ми відкриті для всіх, хто хоче приєднатися до Гуманітарної пошти. Для цього запустили новий сайт саме про гуманітарку, його досить легко знайти на головній сторінці сайту компанії Нова пошта. Праворуч вгорі є посилання, за яким переходите на перелік усіх програм, памʼятками до них. Також там є кнопка з можливістю “подати заявку”.
Компанія розглядає заявку за кілька днів. У більшості випадків надає позитивну відповідь. Ключовим критерієм є наявність документів, що підтверджують, некомерційне походження організації.
Завантаження медичного обладнання для одного зі шпиталів
- Що робити тим волонтерам, що хочуть раз чи два відправити велику партію гуманітарки? Вони також можуть попросити вас відправити вантаж за рахунок Нової пошти?
- Так, ми створили таку можливість для будь-якої фізичної особи в Україні, що має бажання допомогти нашій країні, захисникам, іншій фізичній особі, організації. Це програма для підтримки індивідуального волонтерства. Зробіть заявку, опишіть, що хочете робити. Це можна зробити власноруч на аркуші паперу — насамперед аргументуйте, що у вас некомерційний вантаж, а гуманітарний. Після цього необхідно залишити свій контактний номер і співробітники компанії впродовж дня зв'яжуться з вами. У більшості випадків компанія схвалює такі заявки та надає промокод на перевезення.
Якщо за умов постійної співпраці, працюючи з благодійними фондами та волонтерськими організаціями, ми нараховуємо їм бали й вони розраховуються ними через додаток, то для разової допомоги ми видаємо промокод з букв та цифр, за допомогою якого людина сплачує у відділенні. І бали, і промокод – це заміна реальним грошам. Тобто перевезення у такому разі – за рахунок Нової пошти.
Приблизно сто людей щомісяця цікавляться цим напрямом допомоги. Але, як не дивно, відсотків п'ятдесят з цих запитів йдуть від волонтерських організацій. І коли ми починаємо з ними спілкуватися і запитуємо, чому вони не хочуть перейти до постійної співпраці — відповідають, що у них невеликі обʼєми. Але навіть десять посилок на місяць буває достатньо, щоб отримати велику знижку і, відповідно, мати більше ресурсів, які можна витратити на благодійність.
Тому часто такі волонтери — це потенційні партнери для співпраці на постійній основі.
Кожна з цих програм, як мені здається, не просто допомагає нашим волонтерам, а згуртовує їх та зміцнює державу в цілому. І кожен наш крок є частиною великого шляху України – шляху до перемоги.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
ТОП новини
Оголошення
19:36, 22 квітня
19:36, 22 квітня
19:36, 22 квітня
08:42, 19 квітня
19:36, 22 квітня
live comments feed...
Коментарі