11:52, 19 січня 2021 р.
Надійне джерело
Якщо відмовляються обслуговувати українською: інструкція Мін’юсту
Із 16 січня набули чинностіновації Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної".
Тепер усі надавачі послуг незалежно від форми власності мають обслуговувати споживачів і надавати інформацію про товари і послуги державною мовою. Тож, у Міністерстві юстиції пояснили, що робити, якщо відмовляють обслуговувати українською мовою.
Тож, із 16 січня у супермаркеті, в інтернет-магазині, у кав’ярні, ресторані, банку, на АЗС, в аптеці чи бібліотеці обслуговування має здійснюватись українською. Лише на прохання клієнта його персональне обслуговування може здійснюватися іншою мовою.
Водночас варто наголосити, що українською має надаватися інформація про вироби (товари), роботи чи послуги: на цінниках, в інструкціях, технічних характеристиках, маркуванні, квитках, меню тощо. Така інформація може дублюватися будь-якою іншою мовою.
"Відповідно до закону, державна мова має використовуватися в освітній та медичній сферах, у трудових відносинах та у сфері обслуговуванні споживачів, а також під час публічних заходів, у рекламі та інших сферах. Крім того, Закон зобов’язує посадовців володіти державною мовою та застосовувати її під час виконання службових обов’язків. Дія цього закону не поширюється на сферу приватного спілкування та здійснення релігійних обрядів", - мовиться у повідомленні.
У Мін’юсті зазначають, що в разі порушення прав на отримання інформації та послуг українською мовою необхідно звернутися до представника суб’єкта господарювання з проханням щодо обслуговування державною мовою. У випадку відмови потрібно звернутись до керівництва суб’єкта господарювання або на гарячу лінію відповідного закладу (за наявності).
У випадку повторної відмови, зафіксувати факт такої відмови та дані суб’єкта господарювання й звернутися зі скаргою на відповідні рішення, дії чи бездіяльність до Уповноваженого із захисту державної мови: 01001, м. Київ, провулок Музейний, 12; e-mail: [email protected] або заповнити форму скарги за посиланням: https://mova-ombudsman.gov.ua.
"За порушення вимог закону передбачені штрафні санкції. Однак одразу штрафувати порушників не будуть. Відповідно до закону, якщо споживача не обслуговують державною мовою в певному закладі чи на вебсайті, Уповноважений із захисту державної мови (мовний омбудсмен) чи його представник має скласти акт про результати здійснення контролю за застосуванням державної мови, оголосити попередження суб’єкту господарювання-порушнику та вимогу усунути порушення протягом 30 днів від дати складання акту", - пояснюють у Мін’юсті.
При цьому у відомстві додали, що в разі повторного порушення (протягом року) стосовно суб’єкта господарювання складається протокол за результатами здійснення заходу державного контролю за застосуванням державної мови, розглядається справа про правопорушення та може накладатися штраф ‒ від трьохсот (5100 гривень) до чотирьохсот (6800 гривень) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Справа про накладення штрафу розглядається за участі представника суб’єкта господарювання.
Як інформував сайт 032.ua, із 16 січня уся сфера обслуговування в Україні переходить на державну мову.
Читайте також: Політичний борщ. Батл рецептів львівських депутаток
Фото на головній: poltava.to
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Оголошення
13:22, 3 січня
10:31, 2 січня
08:32, 10 січня
10:33, 10 січня
13:22, 3 січня
live comments feed...
Коментарі