• Головна
  • Як зберегти бізнес в умовах та після карантину: поради львівського бізнесмена
09:47, 26 березня 2020 р.
Надійне джерело

Як зберегти бізнес в умовах та після карантину: поради львівського бізнесмена

Тривалий карантин - випробування для малого та середнього бізнесу, тож багатьох підприємців цікавить, як зберегти бізнес в умовах та після карантину в Україні. Журналістка 032.ua поспілкувалася із засновником та арт-директором львівської студії дизайну Миколою Вороніним, який розповів, що робити компанії на період карантинних заходів, як втримати колектив та як змінити напрямок руху бізнесу.

На що орієнтований ваш бізнес, які послуги надаєте?

Ми допомагаємо іншим бізнесам покращувати їхню візуальну комунікацію. Під цим терміном я маю на увазі брендінг: по-перше, це все, що стосується графічного дизайну (реклама, упакування, етикетка, промо-матеріали, білборди, флаєри), також ми займаємось діджиталом (веб-сайти, мобільні додатки, проектуємо різні сервіси), допомагаємо проводити SMM-кампанії, SEO оптимізацію сайтів, і всі ті технологічні речі, які зараз є необхідними для успішного брендингу в мережі.

Яка у вас команда? З кого складається ваш професійний штаб?

На мою думку, в команді повинні бути різні люди, тоді вона буде успішною. У нашій є дизайнери, розробники, SEO-спеціалісти, проектні менеджери та копірайтери.

До цього карантину ми завжди розвивалися дуже еволюційно тапоступово. Чому? Бо я має декілька правил, одне з яких полягає у тому, що я беру людину, яку точно забезпечую роботою. Це все тому, що я хочу нести відповідальність за свою команду. Тому ми так поступово розвивалися. Починалася наша студія дизайну лише з двох людей, які боялися зняти один невеликий офіс. Проте за тиждень до карантину наша команда вже налічувала 20 людей.

Зрозуміло, що під час карантину, коли зупинилися цілі галузі, ми як сервісна компанія дуже добре відчули цей удар. Проекти були заморожені. До прикладу, туристична агенція, ребрендинг якої ми проводили, заморозила проект, пояснивши це відсутністю клієнтів. Відповідно, команда з 4 людей, яка повинна була пів року займатися проектом, залишилася без роботи.

Скільки таких проектів в місяць ви виконували?

Переважно ми робили 2-3 брендінга і 2-3 веб-сайти в місяць. В додачу, багато супутньої роботи. Бо окрім того, ми ще «супортимо» (підтримуємо) інші компанії, які звертаються до нас з мінімальними пропозиціями.

Як змінився перебіг бізнесу під час карантину?

Як і будь-який капітан корабля, бізнесмен несе відповідальність за свою команду. Тому коли «штормить», потрібно максимально згрупуватися і пройти це, щоб після кризи розкрити по-новому свої крила і вийти на нові горизонти.

Перше що ми зробили, це провели оптимізацію робочих процесів та ресурсів. Шкода визнавати, але якщо немає проектів, то немає деяких програмістів. Відповідно, ми змушені були відправити на певний час деяких людей на «вільні хліба». Для моєї команди я зараз намагаюся знайти нові можливості та проекти, які можуть відрізнятися від наших звичайних робіт.

Звичайно, важливою штукою під час кризи є так зване «підчищення хвостів». Тобто зайнятися безпосередньо покращенням свого бізнесу, приступити до тих справ, на які ніколи не вистачало часу. У цей момент ви маєте можливість зупинитися, проаналізувати всю свою роботу і пережити цю бурю.

Тож, як втримати колектив? Як працювати зі своїми підопічними?

Від початку, я говорив своїм працівникам, що ми - команда, і кожен тут виконує свою роль. Отже, якщо всі в команді працюють на результат, то все буде окей. Варто розуміти, що в кожної команди є час перемог та моменти поразок, коли потрібно все усвідомити і зробити висновки.

За тиждень роботи під час карантину я зрозумів, що результати вже не ті, тому зібрав всю команду і ми вирішили обговорити подальші наші кроки. Ми всі разом обговорювали ідеї виходу з кризи та склали певний список. Тому зараз кожен працює на результат. Важливо, щоб кожен працівник розумів, що він є частиною вкладу в результат.

Звичайно, в нас є резервний та інвестиційний фонд студії, яким я покриваю певні етапи роботи моїх працівників. Для того, щоб покращити студію та в майбутньому доповнити її новим об'ємом роботи.

Як ви тримаєте контакт з своїми співробітниками?

В нашій компанії такі речі як онлайн-зустрічі - це звичайна річ. До того ж, ми працюємо з деякими іноземними клієнтами, тому ведемо всі переговори дистанційно. Ми до того знали про такі додатки як: Skype, Zoom, Google meet, Trello , Jira, Slack. Зараз, це як завжди актуально для нас. Ранок в нас починається з онлайн- зустрічі, де ми обговорюємо плани на день та підбиваємо підсумки попереднього дня. Веде це спілкування наш проектний менеджер, яка розподіляє обов’язки та надає всі необхідні дані для подальшої роботи працівників.

Чи потрібно компаніям зараз змінювати напрямок руху бізнесу? Якщо потрібно, то як?

Однозначно потрібно. Зараз найкраща можливість, щоб розставити акценти та пріоритети в компанії. Багато компаній переходять в онлайн. Вам також треба шукати шляхи для того, щоб вести бізнес в інтернеті. До прикладу, я зараз теж запускаю свій курс для людей, які хочуть стати діджитал-дизайнерами. Насправді це все можна реалізувати. Адже зараз дуже багато можливостей для зміни кар’єри та напрямку руху вашого бізнезнесу.

Чи може вихід в онлайн допомогти покрити мінуси компанії?

Якщо ви успішно зайшли в мережу з кулінарними курсами і вони стали потрібні людям, то ви отримали свої гроші. Проте, якщо ви запустите курс, який нікому не потрібен, то ніяких доходів ви і не отримаєте. Тобто ваш успіх прямо пропорційно залежить від потреби людей. Це треба розуміти і аналізувати ринок.

Чи потрібно звертатися за допомогою до професіоналів, щоб успішно перекваліфікувати свій бізнес в інтернет-мережу?

Розумієте, це як робота з тренером. До прикладу, ви можете спробувати самостійно освоїти їзду на мотоциклі, але наслідки вашого освоєння можуть бути дуже плачевними. Так само і вихід в онлайн. Ви можете спробувати зробити це самостійно, читати книги, дивитися відео, та десь за пів року вже бути успішним в тій мережі. Насправді, такий самостійний процес може надовго затягнутися, і, можливо, мережа вже буде переповнена такими курсами як ваш.

Тому для пришвидшення цього процесу та зменшення кількості помилок, я рекомендую звертатися до спеціалістів, як мінімум, за консультацією. Це вбереже вас від непродуманих витрат та марних падінь.

На вашу думку, який продукт може скласти конкуренцію в онлайн-просторі?

Почати потрібно з того, щоб зробити продукт якісним та унікальним. Загалом, зараз є така тенденція, щоб цифровий продукт був зрозумілим, швидким, недорогим та масштабним. Ці чотири параметри і є критеріями оцінки успішності продукту і виходу компанії в інтернет-простір.

Чи у вас є шляхи виходу з цієї кризи?

Ми прийняли рішення оптимізувати ресурси, продуктивно використовувати свій час та можливості, робити знижки та подарунки для покупців. Ми розуміємо, що зараз бізнесу важко і потрібно допомагати одне одному. Окрім того, ми знайшли нові напрямки, які ми освоюємо. І я ні на секунду не припиняю думати над тим, де ще можуть бути корисні наші продукти, як ще покращити наші бізнес-пропозиції.

Що б ви порадили молодим компаніям? На що потрібно звернути увагу під час виходу з кризи?

Перше, що б я порадив - це стратегічно перевести дихання і подивитися наскільки вам вистачає грошових запасів. Якщо ж ви бачите, що ваших запасів не вистачить більше, ніж на місяць, то краще бізнес заморозити зараз, ніж збільшити кількість своїх витрат.

Якщо ж ви розумієте, що зможете протриматися більше двох місяців і ваш бізнес далі буде актуальним, то вам потрібно «підчищати хвости». Переформатуйте стратегію, приведіть всі бізнес-процеси до ладу, для того, щоб бути максимально готовим до пробудження компаній після «карантинового сну».

Читайте також: Як львівські політики на хвилі коронавірусного хайпу розпочали "гонку" за крісло мера.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#карантин #бізнес #бізнесмен #Микола Воронін #студія дизайну #Львів
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Спецтема
Усі матеріали, що стосуються поширення коронавірусу у Львові, Україні та світі, останні новини від державної влади та міста, корисна інформація для українців, поради від лікарів, актуальна інформація про роботу закладів громадського харчування, торгових центрів тощо.

Коментарі

Оголошення
live comments feed...