• Головна
  • Як виглядали зупинки львівських трамваїв і як вони змінилися, - ФОТО
14:06, 15 листопада 2019 р.
Надійне джерело

Як виглядали зупинки львівських трамваїв і як вони змінилися, - ФОТО

ХХI століття. Львів і його транспортна система - одна з найактуальніших тем/проблем міста. Особливо сьогодні, коли все більше автівок виїжджає на вулиці, які - не гумові. Адже ситуацію посутньо ускладнює і громадський транспорт, трамваї, наприклад, той самий, що справді "не об'їде", навіть, якби захотів.

Трамваї досі залишаються як візитівкою міста - так і одним з його хронічних головних болів. З ними вічні проблеми, вони ламаються, зупиняються, не вписуються, окрему проблему становлять водії, які паркуються з розрахунку, що трамвай справді їх об'їде. І це ми навіть про кондукторів та електронні квитки не заїкалися.

А десятки років назад про це навіть і не думали. Редакція 032.ua вирішила знайти фотографії трамвайних зупинок далекого і не дуже минулого, і порівняти з тим, як вони виглядають сьогодні. Є фотографії, яким не 50 років, а 60, або 30, словом, такий собі історичний зріз. Впізнаєте?

Площа Торгова, 1960-ті роки

hroniky.comhroniky.comhroniky.comhroniky.com

Початок вулиці Городоцька, 1978 рік

Фото: hroniky.com

Вулиця Підвальна, різні роки

Фото: hroniky.comФото: hroniky.comФото: hroniky.comФото: hroniky.comФото: hroniky.com

Початок вулиці Дорошенка, 1980-ті роки

Фото: hroniky.com

Фото: hroniky.com

Трамвайна кінцева на площі Галицькій

Площа Ринок

Вулиця Богдана Хмельницького, 1978 рік

hroniky.com

Острівні зупинки

Окремим блоком можна виділити острівні зупинки - сьогодні вони рідкість для Львова. Раніше острівних зупинок у Львові було значно більше, аніж сьогодні. Все змінилося після страшної аварії 10 січня 1972 року. Водій трамвая, що спускався по вулиці Городоцькій, заснув, і на перехресті з вулицею Шевченка моторний вагон зійшов з рейок, кінцево врізавшись у будівлю "Червоної школи".

Хоча пасажири потягу намагалися загальмувати вагон, несений вниз силою інерції, крутячи корбу на задньому майданчику, їм не вдалося уникнути трагедії - поїзд буквально розірвало. Тоді загинуло, за офіційними тільки даними, 26 людей.

Схема трамвайних ліній Львова 1911 року. Із колекції трамвайного депо № 1 / Фото: з вільних джерел

Саме після цього міська влада вирішила змінити підхід до облаштування зупинок, а також обмежила швидкість трамваїв. Радянська влада, до слова, замовчувала цей факт. Про це повідомили тільки "Голос Америки" та газета "Вільна Україна". Тому інформації про цю подію, а також про аварію 1947 року, небагато.

Однак збереглися фото та інформації про острівні зупинки тих часів ще до того, як їх ліквідували.

Сумнозвісна острівна зупинка на Городоцькій

ГородоцькаГородоцькаГородоцька

Ще одна острівна зупинка по вулиці Городоцькій, однак вже ближче до центру, якраз навпроти тюрми "Бригідки". До речі, редакція 032.ua щойно-нещодавно публікувала матеріал про львівські будинки, які будувалися під щось одне, але історія вирішила їх віддати під інше.

В'язниця "Бригідки", напроти якої колись була зупинка, -справа на фото, вона не завжди була в'язницею, раніше це був жіночий монастир, що вже геть інша історія.

Городоцька

Острівна зупинка на пл. Соборній різних років

Площа СоборнаПлоща СоборнаПлоща Соборна

Перехрестя Франка та Саксаганського - ще одна острівна зупинка

Саксаганського

Деякі фото взяті з сайту "Центр міської історії Центрально-східної Європи"

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Львів #новини #032.ua #культура #трамваї #історія
Високі оцінки користувачів за Достовірність
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити

Коментарі

Оголошення
live comments feed...