• Головна
  • Хто возитиме львів’ян? Чому водії електротранспорту у Львові звільняються
18:03, 26 липня 2018 р.

Хто возитиме львів’ян? Чому водії електротранспорту у Львові звільняються

Хто возитиме львів’ян? Чому водії електротранспорту у Львові звільняються

Водії ЛКП “Львівелектротранс” незадоволені своєю роботою, масово звільняються та виїжджають за кордон на заробітки - таку інформацію неодноразово оприлюднювали в соціальних мережах. Кореспондент сайту 032.ua з'ясував, чи справді Львів незабаром може опинитися без водіїв електротранспорту та чи намагаються вирішити проблему на комунальному підприємстві.

Чи правда, що водії звільняються?

Хто возитиме львів’ян? Чому водії електротранспорту у Львові звільняються, фото-1

Аби дізнатися про ситуацію, сайт 032.ua відправив запит у ЛКП “Львівелектротранс” щодо статистичних даних про звільнених водіїв. Згідно з відповіддю підприємства, можемо зробити висновок, що у водіїв трамваїв помітне зростання кількості звільнень за останні два роки, а у водіїв тролейбусів - навпаки:

Хто возитиме львів’ян? Чому водії електротранспорту у Львові звільняються, фото-2

Як видно з інфографіки, загалом статистика підтверджує невелике зростання по кількості звільнень водіїв. Так, за 2015 рік загалом звільнилося 26 водіїв електротранспорту, за 2016 - 30; у 2017-му - 33, а за перше півріччя цього року - 22 водії.

“Після запровадження нового тарифу кардинально змінилася ситуація”, - переконує заступник директора з економіки ЛКП “Львівелектротранс” В’ячеслав Кокошко. З його слів, середня зарплата водія з 8580 грн у лютому 2018 року піднялася до 11 263 грн у травні, а відтак, ситуація зі звільненням водіїв на підприємстві покращилась.

Що не так?

Хто возитиме львів’ян? Чому водії електротранспорту у Львові звільняються, фото-3

Керівник ППО ЛКП “Львівелектротранс” Наталія Калітовська у коментарі для 032.ua розповіла, що водії трамваїв звільняються та виїжджають за кордон, а у тролейбусному депо працюють здебільшого старші люди, у яких можуть трапитися проблеми зі здоров’ям, наприклад, інфаркт і після цього вони уже не зможуть приступити до роботи.

Львівські водії незадоволені тим, що доводиться працювати по дві зміни; низькою зарплатнею та змінами в її нарахуванні. Відтак, багато хто виїжджає на запрошення за кордон.

Читайте також:Проект “Місце щасливих людей” у Львові сподіваються почати реалізувати з осені, - ФОТО

Зі слів Наталії Калітовської, запрошують львівських водіїв у Чехію, зокрема, у місто Брно. Водіям електротранспорту пропонують достойні умови праці, безкоштовне житло, соціальні виплати. І львівські водії часто погоджуються.

“Люди мають особисті проблеми, які потрібно вирішувати нині, тому просто їдуть за кордон на різні роботи - будівельні, по теплицях (якраз сезон на полях). Кожен, хто має можливість поїхати, звільняються. Дехто повернеться, дехто - ні”, - розповіла керівник ППО ЛКП “Львівелектротранс”.

Хто возитиме львів’ян? Чому водії електротранспорту у Львові звільняються, фото-4

Керівництво профспілки також сконтактувалося з іншими містами по Україні та отримало роздруківку по заробітній платі водіїв за перший квартал цього року і кажуть, що Львів - “пасе задніх”.

16 квітня у Львові відбулися громадські слухання щодо підняття вартості проїзду в електротранспорті. Тоді заступник директора “Львівелектротрансу” з економіки В’ячеслав Кокошко аргументував крок підприємства тим, що це потрібно для підняття заробітної плати водіям.

Зі слів Наталії Калітовської, вже 27 квітня з’ясувалося, що директору підприємства Олегові Березі пан Кокошко подав службову записку (згодом її оприлюднили у соцмережі Фейсбук) про те, що підприємство має збиток і у зв’язку з цим вирішили відтермінувати зарплату водіям до 1 вересня. Почувши це, водії електротранспорту у Львові заявили, що страйкуватимуть вже з 1 червня. Після цього керівництво почало вести переговори та погодилось із 1 травня підняти заробітну плату на 16% для всіх працівників.

Хто возитиме львів’ян? Чому водії електротранспорту у Львові звільняються, фото-5

“Ми рухаємось, але це є мінімальні гарантії, копійки, які не закривають наших потреб. Водій отримує за продаж квитків 12,5%. Коли ми продавали їх по 3 гривні, водії тролейбусів отримували в середньому 1000-1200 грн за продаж квитків, водії трамваїв - від 2000 до 3000 гривень. Зараз, коли вартість квитка піднялась до 5 гривень, доплата за продаж квитків водіїв трамваїв піднялася до 3000 - 4000 грн. Якщо за тарифною ставкою зарплата водія трамвая підніметься, буде становити приблизно 4200 грн, так само як і доплата за продаж квитків”, - поділилася Наталія Калітовська і додала, що це і є однією з причин, чому профспілка не може знайти спільної мови з адміністрацією.

Читайте також:Депутат-ляшківець відремонтує пустомитівський Народний дім за понад 2 млн грн

Керівниця профспілки обурена тим, що доплату за квитки хочуть зняти взагалі, а натомість ввести доплату на 1500 - 2000 гривень за виконання плану підприємства. 

“Львів є дуже завантаженим містом, з масою ДТП, несправністю вагонів і логічно, що водій не зможе виконати план підприємства і доплати не отримає. Тож заробітна плата буде меншою, ніж ми отримуємо зараз. Ведуться переговори і поки що альтернативи нам не запропонували”, - резюмувала Наталія Калітовська.

Що кажуть у "Львівелектротрансі"?

Хто возитиме львів’ян? Чому водії електротранспорту у Львові звільняються, фото-6

Заступник директора з економіки ЛКП “Львівелектротранс” В’ячеслав Кокошко підтвердив, що проблема звільнення водіїв є, але з його слів, заробітна плата - не основна цьому причина, принаймні, зараз.

“У середньому, різниця між закордоном і нами є відчутною, але за результатами травня у нас окремі водії отримали заробітну плату на рівні європейських країн, наприклад, Словаччини. У нас є динаміка підняття зарплати, тому я думаю, що ми переборемо ситуацію зі звільненням водіїв і будуть повернення”, - переконаний В’ячеслав Кокошко.

Читайте також:Тури вихідного дня зі Львова: 5 популярних напрямків та ціни

Представник “Львівелектротрансу” також зазначив, що європейські країни - дуже конкурентні, вони залучають українців як по спеціальності, так і на сезонні роботи, за що платять гроші, які на підприємстві не можуть запропонувати.

“Це є не лише проблема нашого підприємства, а й цілої України, тому що водії, слюсарі, інші робітничі спеціальності є дуже затребувані в країнах Центральної Європи, оскільки їхні робітники виїжджають далі, в Західну Європу”, - додав В’ячеслав Кокошко.

Хто возитиме львів’ян? Чому водії електротранспорту у Львові звільняються, фото-7

Зміну системи доплат водіям за реалізацію квитків у “Львівелектротрансі” називають справедливістю і кажуть, що водії не можуть отримувати більшу заробітну плату за рахунок інших працівників.

“Не може бути ситуація, коли водії заробляють у 3-4 рази більше слюсаря. І вже з 1 травня у нас піднята зарплата всім, у тому числі - водіям, ще одне підняття - з 1 липня і ще одне очікується, коли буде погоджена частина вже підписаної галузевої угоди. Відповідно до колективної угоди, якщо підприємство перебуває у тяжкому фінансовому стані, воно має право відтермінувати підняття заробітної плати, але не довше, ніж на 6 місяців. Це все діється в рамках закону, якого ми чітко дотримуємося”, - пояснив В’ячеслав Кокошко.

Читайте також:Що і за скільки ремонтували в школах і дитсадках Львова, - ОНЛАЙН-МАПА

Заступник директора з економіки ЛКП “Львівелектротранс” зазначив також, що мотивація з 12,5% від реалізації квитків для водіїв вводилася давно, з тарифом 1,5 гривні за проїзд. Тоді сума була логічною і відповідала реаліям часу, зараз же, за переконанням посадовця, - на оплату водія іде непропорційна затраченому часу й зусиллям сума коштів.

“Частка електронних квитків і карток невпинно зростає, тож ми запропонували нову систему, яка була би справедлива й вигідна усім працівникам. У майбутньому вона буде реалізована, але наразі без профспілок ми не можемо змінити ситуацію. Якщо ми не дійдемо згоди, то будемо різними шляхами мотивувати більший продаж електронних квитків і карток. Тим більше, коли львів’яни купують абонемент - це їм зручніше й дешевше”, - розповів В’ячеслав Кокошко.

Разом з тим, зі слів посадовця “Львівелектротрансу”, економічна собівартість проїзду в трамваях і тролейбусах міста становить 5 гривень. І доки не підняли тариф, був збиток, адже із 3-х гривень за один квиток - 2,82 грн були прямими витратами на зарплату й електроенергію.

Читайте також: Львів'янам на замітку: Президент підписав закон про ЮНЕСКО

Заступник директора з економіки ЛКП “Львівелектротранс” також навів статистику по кількості водіїв за перший квартал 2018 року. Як повідомив В'ячеслав Кокошко, у середньому на львівських маршрутах трамваїв і тролейбусів працює від 334 до 339 людей. Окрім цього, зі слів посадовця, підприємство має відкриті вакансії та готове набрати й готувати нових водіїв.

Зокрема, наприкінці червня 2018 року, Львівський обласний центр зайнятості повідомляв, що підприємство потребує 170 водіїв трамваїв і тролейбусів. Окрім цього в ЛЕТі оголосили набір на навчання майбутніх водіїв, які після успішного його завершення отримають посвідчення водія категорії "Т" і гарантоване працевлаштування з соцпакетом.

*ПОВНЕ АБО ЧАСТКОВЕ ВІДТВОРЕННЯ МАТЕРІАЛУ БЕЗ ПИСЬМОВОЇ ЗГОДИ РЕДАКЦІЇ ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ І ВВАЖАЄТЬСЯ ПОРУШЕННЯМ АВТОРСЬКИХ ПРАВ

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Львів #новини #032 #транспорт #Львівелектротранс #трамваї #тролейбуси #ЛЕТ #водії #звільнення
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити

Коментарі

Оголошення
live comments feed...