Понад 80% пасажирів у Львові оплачують проїзд безготівково

Цього тижня минуло пів року, як в усьому громадському транспорті міста впровадили безготівкову оплату проїзду.

Впродовж цього часу зберігається позитивна динаміка щодо безготівкового розрахунку. Зараз такий спосіб оплати обрали для себе 81% пасажирів. Зокрема, 65% мешканців валідує проїзд загальними та персоналізованими ЛеоКарт, а 16% – банківськими картками. Наразі готівковий спосіб оплати в громаді використовує лише 19% пасажирів. Загалом за пів року у громадському транспорті міста зареєстровано понад 50 млн поїздок. Про це повідомила пресслужба ЛМР.

Керівник департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури ЛМР Олег Забарило зауважує, що детінізація у сфері перевезень та зменшення обігу готівки у транспорті є основними перевагами від впровадження е-квитка. Також завдяки прозорому обліку оплат перевізники мають можливість покращувати послуги з перевезення та, зокрема, оновлювати рухомий склад.

«Всі поїздки у громадському транспорті обліковуються, ми бачимо всю виручку. Детінізація дала можливість зробити прозорими всі зарплати у цій сфері зі сплатою відповідно всіх податків. До прикладу, лише у нашому комунальному АТП-1 виручка зросла від 32 млн грн у грудні до 46 млн грн у травні. Це насамперед дало можливість підприємству виплачувати прозору заробітну плату водіям, сплачуючи всі необхідні податки. Заробітна плата зросла суттєво, і щомісяця підприємство додатково сплачує до міського бюджету 1,2 млн грн тільки податку з доходів фізичних осіб.

За цей період перевізникам вдалося оновити близько 20 одиниць рухомого складу. Також вдалося збільшити випуски транспорту на діючі маршрути. Зокрема, в АТП-1 на 10% підвищився випуск автобусів на маршрути. Це є додаткові 22 автобуси.

Після запуску е-квитка ринок перевезень став більш прозорим та зрозумілим для перевізників загалом в Україні. І вже на конкурсі з визначення перевізників перемогло в тому числі нове для Львова підприємство. Завдяки новому перевізнику відновлено роботу маршруту №12, сьогодні запустили маршрут №57. На черзі ще два маршрути – №30 та №48.

Додатково, силами наших перевізників, ми також відновили маршрут №45. Також підсилили роботу автобусних маршрутів і приватні перевізники – десь на 10%, десь на 15%, а десь – навіть і на 30%», – розповів директор департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури ЛМР.

Другий важливий момент, на думку посадовця, – це рівень співвідношення готівкових та безготівкових оплат.

«Раніше в автобусах всі розраховувалися готівкою або носили із собою безліч видів посвідчень. А сьогодні пільговики використовують ЛеоКарт, а відсоток готівки при розрахунках є менше 19%. За такий короткий час – це дуже суттєвий показник. Досягти цього ми змогли, зокрема, завдяки різним тарифам з перевезення: готівкою найдорожче, а з ЛеоКарт найдешевше. Та завдяки якісному контролю у громадському транспорті», – наголосив Олег Забарило.

Крім того, запроваджено новий механізм розрахунку з перевізниками за поїздки пільгових категорій пасажирів на основі валідацій їхніх ЛеоКарт. «Тепер це повністю прозорий і логічний механізм. Якщо раніше розрахунок проводився по відповідних коефіцієнтах, то зараз компенсація перевізникам за пільговий проїзд здійснюється за фактичну кількість поїздок, зареєстрованих у системі е-квитка», – додав Олег Забарило.

До слова, у Львові видано більше 271 тисячі персоналізованих транспортних карток (пільгових, учнівських, студентських). Ще понад 112 тисяч загальних ЛеоКарт мешканці придбали.

Читайте також: Сьогодні у Львові та області не буде світла: коли саме