Під час обмежень електроспоживання українці помітили перебої з мобільним зв’язком та інтернетом. Причиною є різке зростання навантаження на мережі.
Про це сказав директор департаменту з розвитку фіксованого інтернету Мінцифри Юрій Мацик в етері телемарафону, передає Громадське.
Він пояснив, що в Україні 80% використання інтернет-трафіку відбувається через фіксовану WiFi-мережу. Але коли вимикається світло, телефони громадян автоматично шукають мобільну мережу. І в цей момент кількість користувачів мобільної мережі зростає у десятки разів — більше, ніж та може обслуговувати.
Розширити можливості мобільного інтернету не вийде, бо це залежить від частотного ресурсу, а він обмежений.
«Це ресурс, на який видають ліцензії операторам. Вони сьогодні використовують все доступне. Більш того, держава проводила у 2020 році рефармінг частот, це був великий проєкт, щоб збільшити пропускну здатність і покриття. Сьогодні є можливість лише, щоб фіксовані оператори та громадяни-користувачі разом турбувалися про той інтернет, яким ми користуємося вдома, де ми здебільшого використовуємо трафік», — сказав Мацик.
Компанія «Київстар» також розповіла, що тривалі відключення електроенергії безпосередньо впливають на роботу телеком-мереж, оскільки обладнання мобільного та фіксованого зв`язку потребує стабільного енергопостачання.
Так, на базових станціях встановлюють акумулятори, які забезпечують роботу без зовнішнього живлення до 4 годин. На 2,3 тисячі станціях стоять генератори. А у 23 тисячах багатоповерхівок — джерела безперебійного живлення.
Однак самим акумуляторам теж треба заряджатися, що займає 4-6 годин. Для джерел безперебійного живлення треба 8 годин для підзарядки. А через те, що відключення не завжди прогнозовані, акумулятори не встигають заряджатись.
Читайте також: "Укренерго" анонсувало пом'якшення графіків знеструмлень