На Львівщині перенесли нафтопровід «Броди – Держкордон»

 З метою недопущення масштабної техногенно-екологічної катастрофи та виведення з ладу Стрийського водозабору в області реалізували проєкт виносу нафтопроводів «Броди – Держкордон» І-ої та ІІ-ої черг в обхід с. Розгірче на ділянці км 157 – км 165.

Про це сьогодні під час брифінгу розповіли у Львівській ОДА.

Питання перенесення нафтопроводу порушили ще у 2006, проєкт розпочали у 2008, однак завершили лише зараз.

«У 2009 році роботи вже були завершені на 95%. 10 років люди займались паперовою роботою, яку можна було б закінчити за рік, що ми й зробили. Я не бачу проблеми у реалізації таких проєктів, якщо є спільне розуміння компанії, держави, адміністрації. Сьогодні все зроблено, компанія може успішно працювати, а люди навколишніх територій жити у безпеці», - зазначив голова Львівської ОДА Максим Козицький.

Нафтопровід «Броди – Держкордон» збудований ще у 1960-их роках. Відтак вже потребував модернізації.

Окрім цього, він проходить неподалік річки Стрий із наближенням до русла та у межах другої зони санітарної охорони Стрийського водозабору прісних підземних вод. Він, своєю чергою, забезпечує питною водою частково місто Львів, а також міста Трускавець, Моршин, Стрий та Дрогобич. Загальна чисельність споживачів, які забезпечуються питною водою з водозабору, понад 500 тисяч.

За проведеними АТ «Укртранснафта» розрахунками, при пошкодженні магістрального нафтопроводу у річку Стрий вище по течії від водозабору могло потрапити до 1500 тонн нафти.

«У зв’язку з тим, що нафтопровід побудований у 1961 році і введений в експлуатацію у 1962 році за цей час він зносився, а ми завжди стараємось модернізувати ті об’єкти, які можуть мати вплив на навколишнє середовище. Сьогодні вже нафта прокачується по новій гілці, а стара гілка не несе небезпеки для навколишнього середовища та Стрийського водозабору»,-  зазначив заступник генерального директора у Західному регіоні АТ «Укртранснафта» Ігор Піта.

При перенесенні нафтопроводу провели  повний комплекс будівельно-монтажних, зварювальних та ізолювальних робіт. Загальна довжина кожної нитки збудованого нафтопроводу склала 11,7 км. Траса прокладена, в основному, по вододілах, що практично виключає ризик пошкодження нафтопроводу під дією природних чинників та забруднення водних об՚єктів.

Як зазначили під час брифінгу, завдяки конструктивному діалогу, співпраці та розумінню проблематики Прем’єр-міністром України Денисем Шмигалем, Львівською ОДА, депутатським корпусом Львівської обласної ради, Міністерством розвитку громад та територій України, злагодженій взаємодії усіх зацікавлених центральних органів державної влади та місцевого самоврядування, розробили, узгодили та впровадили в дію постанову Кабінету Міністрів України від 21.10.2020 № 985 окремий

Порядок прийняття в експлуатацію об՚єкта «Винос нафтопроводів «Броди – Держкордон» І-ої та ІІ-ої черг Ду500мм та Ду700мм з вздовжтрасовими спорудами та кабелем зв՚язку ВОЛЗ в обхід с. Розгірче на ділянці км 157 – км 165».

Прийняття постанови дозволило успішно ввести об’єкт в експлуатацію.

«Безпечне  та стале транспортування нафти є одним з основних принципів діяльності «Укртранснафти». Ми докладаємо максимум зусиль для того, щоб забезпечити надійну та безпечну експлуатацію транспортування нафти. Завдяки розумінню проблематики та скоординованим діям дотичних сторін проєкт з перенесення нафтопроводу вдалось реалізувати»,- зазначив радник заступника генерального директора АТ «Укртранснафта» Олег Гладчук.  

Читайте також: Роман Матис: Львів вже давно не майданчик дешевої робочої сили — він стане центром RnD-індустрії