Державний «Укрексімбанк» виставив на проодажу права вимоги за кредитними договорами та дебіторську заборгованість Львівського автобусного заводу.
Як повідомляє прессслужба банку електронний аукціон відбудеться 5 липня через систему ProZorro.Продажі.
Як зазначили у фінансовій установі, незважаючи на те, що виробництво наразі зупинено, така реалізація унікальна з огляду на широку варіативність подальшого розпорядження інвестором цим активом.
Загальна сума боргу перед банком разом з авансуванням витрат арбітражного керуючого та початкова ціна на аукціоні становить 76,58 мільйонів гривень. Забезпеченням за кредитними договорами є адміністративні та виробничі будівлі машинобудівного заводу, зокрема, приміщення головного виробничого корпусу, а також рухоме майно (виробниче обладнання цехів).
Колишній автозавод, де і розташоване заставне майно, займає площу в декілька десятків гектарів у Сихівському районі Львова. Міською владою розглядалися шляхи відновлення діяльності підприємства, що було флагманом українського автобусобудування, зокрема, й під колишнім брендом, викуп нерухомості або розробка архітектурної концепції розвитку цієї території. З огляду на такі перспективи цей актив є інвестиційно привабливим, в тому числі, для подальшого продажу або співучасті в проектах.
Юридичну особу – позичальника визнано банкрутом із застосуванням до неї процедури ліквідації. У 2020 році державним виконавцем проведено описи нерухомого майна підприємства та солідарних боржників (фінансового поручителя), проте його продаж наразі заборонено ухвалою суду.
Нагадаємо, що Львівський автобусний завод (ЛАЗ) — колись найбільше підприємство України з випуску тролейбусів та автобусів міського, приміського і туристичного призначення. Був створений у 1945 році.
У 1994 р. на базі підприємства було створено Відкрите Акціонерне Товариство «Львівський автобусний завод», контрольний пакет акцій якого належав Фонду Держмайна України.
Згодом прямим власником заводу стало ТОВ «Львівські автобусні заводи», засновниками якого є акціонерна корпорація «Мерибені енерджі корп» (Канада), корпорація «Євротрак Технолоджіс лімітед» (Канада), приватна компанія «Сіті транспорт Констракшн Інвестмент ЛТД» (Великобританія) та російський бізнесмен Ігор Чуркін.
З того часу завод перейшов у фінальну стадію загибелі (вирізали та вивезли обладнання, відправили близько 2000 працівників у неоплачувані відпустки, у 2013-му оголосили про перенесення заводу у Дніпродзержинськ), щоб у жовтні 2014 року повністю зупинити виробництво.
26 травня 2014 року Державна виконавча служба України видала постанову про арешт майна заводу-боржника.
Читайте також: У Львові вимагають врегулювати критичну ситуацію на ЛАЗі: відповідь прем'єр-міністра