Українські чиновники як завжди «підкуповують свіжістю і новизною» прийнятих рішень. На цей раз Кабмін вирішив прискорити прибуття докторів до пацієнтів і ввів для них нормативи. Мабуть, так простіше - не змінюючи об'єктивних умов, що знижують швидкість медичних «карет», змусити їх їхати швидше.Скільки доведеться чекати пацієнтам?Нещодавно, в грудні 2012-го року, в Україні були введені нормативи для прибуття карет «швидких». Тепер медики зобов'язані витратити на дорогу до пацієнта від 10 хвилин до години, залежно від обставин.У новій постанові Кабміну пояснюється, що тепер всі виклики діляться на «екстрені» та «неекстрені». Якщо пацієнт перебуває в невідкладному стані або є побоювання за його життя, то медиків зобов'язують доїжджати до місця за 10 хвилин у місті й за 20 - у селі. До екстрених ситуацій відносяться непритомність, судоми, раптові розлади дихання, раптовий біль в області серця та інше.До неекстрених ситуацій відносяться слабкість пацієнта, запаморочення, підвищення температури і тому подібні симптоми. Тут у докторів є близько години.Цікаво, що за пізнє прибуття може влетіти всій бригаді, хоча це питання водія і великої кількості обставин. На думку головлікаря Донецької лікарні «швидкої» Олександра Малєєва, ставити жорсткі нормативи в нинішніх умовах роботи служби - це некоректна постановка питання.До прикладу, в місті Жовкві Львівської області «швидка» оперативно виїхала на виклик - у жінки різко піднявся тиск. Однак виконати норматив бригаді таки не вдалося. Справа в тому, що на вулиці Святої Трійці, втім, як і на багатьох інших вулицях Жовкви, не виявилося не тільки назви, але і номерів будинків. Шукайте вітру в полі.І таких прикладів по всій країні - тисячі!Норматив прийняли, умови не прийняли ...10-хвилинну норму для екстрених викликів, яких у «швидкій» більшість, чиновники запозичили у Європі. Але проблема в тому, що на сьогоднішній день можливості вписатися в цю норму практично немає. За словами голови незалежної профспілки лікарів «швидкої» Запоріжжя Анатолія Сидоренка, говорити про стабільне дотримання нормативів можна лише при забезпеченні певних умов.«Ми самі надзвичайно зацікавлені у тому, щоб прибути якомога раніше! Але нормативи можна виконати тільки за низки умов: необхідно, щоб кількість бригад відповідала кількості населення (1 бригада на 10 тисяч чоловік), сучасні машини, медобладнання, комплектація бригади, комп'ютеризована диспетчерська і т.д. На жаль, незважаючи на те, що про нормативі було відомо давно, ніхто до них не підготував умови », - заявив Сидоренко.Не потрібно бути великим знавцем, щоб зрозуміти, що з перерахованого властиво нашим містам.Скажемо відразу - в актах прибуття медики найчастіше ставлять ті цифри, які вимагає від них начальство. Посилюється ця ситуація тим, що керівництво країни надумала вести свого роду «соцзмагання» між областями - хто в середньому швидше приїжджає на виклик. У підсумку виходить показуха - при повсюдно нездійсненних нормативах в програші залишається той, хто пише собі реальні хвилини за часом приїзду на виклик. Так в Миколаївській області результат виконання нормативу 52%, що є найнижчим показником по Україні ... або найчеснішим показником. А в Харкові пишуть норматив прибуття «понад плану» - 8 хвилин. І навіть фіксують рекорди - 2,5 хвилини.І це при тому, що за офіційними даними близько 95% авто тут давно вичерпали свій ресурс. Такі «швидкі» не можуть розвивати високу швидкість і норовлять зламатися в самий відповідальний момент. Висновки робіть самі.Але навіть якщо машина у справному стані, у підстанції може просто не виявитися бензину. Так в Запоріжжі відомі випадки тимчасової відсутності палива на деяких підстанціях, однак після публікацій у ЗМІ, влади терміново вирішували цю проблему.Аналогічна проблема характерна не тільки Запорізької області. Наприклад, у Дніпропетровську водії «швидкої» нерідко змушені заправляти машини за свій рахунок.Ще одна проблема на шляху до виконання нормативу - укомплектованість бригадами. За стандартом в містах на 10 тисяч населення має бути не менше однієї бригади, але ця умова часто не дотримується. Про цю проблему відкрито заговорили в столиці Криму.«У Сімферополі зараз не вистачає сім бригад, - розповіли на Сімферопольській станції екстреної медичної допомоги. - Завдяки тому, що в сферу обслуговування міської підстанції тепер входить Сімферопольський, Бахчисарайський і Білогірський райони, нам вдається маневрувати ».Дурні й дороги ...Поки не вирішаться ці вічні проблеми «швидка» буде запізнюватисяОдним з найважливіших факторів швидкості бригад медиків є стан доріг. Така картина постає перед очима чи не кожного українця:
Цікаво, що, на думку вчених з США, у рейтингу стану доріг Україна зайняла 133 місце з 148.Тепер що стосується дурнів. Чомусь пропускати авто «швидких» у нас не прийнято, і спецсигнали тут не завжди допомагають. На жаль, водії не розуміють, що доктора можуть поспішати до їх близьких. Відомі випадки, коли людина, що підрізала «карету» медиків, залишалася без дружини, яка потребувала термінової допомоги. Подібні історії розповідають в Дніпропетровську і Харкові, Кривому Розі та Луганську.Дуже характерна ситуація сталася в Одесі. За словами медиків, коли везли молоду жінку з серцевим нападом, за кілька кварталів до лікарні на дорозі утворився нездоланний затор. Розуміючи, що рахунок йде на хвилини, лікар вискочила з машини і буквально до кожної машині підбігала і просила зрушитися до узбіччя.«Я склала на грудях руки, благала, щоб вони стали осторонь, що в машині помирає людина. Багато фиркали, мовляв, куди я від'їду, але потихеньку пропускали », - розповіла медик.На щастя, дівчину встигли довезти живою до клініки.Замість епілогуПлакат, який повісили у Москві родичі, після загибелі маленької дитини