"Кіберпес" захищатиме школярів від кібербулінгу: запустили чат-бота

Фото: @kevinbgent

В Україні запустили чергового урядового чат-бота у Telegram і Viber. "Кіберпес" допоможе дізнатись, як визначити кібербулінг, як самостійно видалити образливі матеріали з соціальних мереж, а також куди звертатись за допомогою. Бота розробило Міністерство цифрової трансформації у співпраці з ЮНІСЕФ.

Як передає 032.ua, чат-бот розповість підписникам як діяти дітям, батькам і вчителям у випадку кібербулінгу. Торік у законодавстві закріпили термін булінгу, і його підвид - цькування дітей в інтернеті. Зараз працюють над національною системою виявлення та встановлення відповідальності за кібербулінг. Особливо актуальним питання є у період карантину, коли діти багато часу сидять у інтернеті. За даними дослідників, половина дітей користується інтернетом понад 4 години на день, ще близько 45% - до 3 годин.

У чат-боті “Кіберпес” можна знайти інформацію про те: що таке "кібербулінг" та як він проявляється; як визначити контент, що містить кібербулінг; що робити, якщо вас кібербулять; як видалити матеріали, що містять кібербулінг; як попередити кібербулінг; як не бути кібербулером.

Представниця ЮНІСЕФ в Україні Лотта Сильвандер зазначила, що в Україні близько 50% підлітків були жертвами кібербулінгу. Кожна третя дитина через це прогулювала школу. А 75% підлітків у анонімному опитуванні підтвердили, що Instagram, TikTok та Snapchat є основними соціальними платформами для цькування.

Станом на 1 квітня 2020 року судами було прийнято 482 Постанови щодо булінгу проти дітей. У 13% випадків справи стосувались кібербулінгу, зокрема погроз та принизливих коментарів та поширення фото і відео без згоди. Цькування може відбуватися в соціальних мережах, платформах обміну повідомленнями (месенджерах), ігрових платформах та мобільних телефонах. Кривдники можуть поширювати брехню чи компрометуючі фото дітей, погрожувати або розміщувати образливі повідомлення.

Читайте також: Пасажири "Укрзалізниці" можуть користуватися паспортами з додатку "Дія"

За матеріалами з сайту МОН