Як працювати ефективно вдома: лайфхаки від власниці львівської HR-команії

У зв'язку з карантином багато людей перейшло на дистанційний режим роботи. Тому журналістка 032.ua поспілкувалася із власницею львівської рекрутингової компанії Ярославою Бондаренко, яка розповіла про корисні лайфхаки для ефективної роботи вдома.

Як почати працювати ефективно вдома?

Період карантину та вихід з нього - це непростий процес. Зараз призупинили роботу провідні галузі: туризм, HoReCa ( готелі, ресторани, кафе), івент- агентства. Оскільки, всі бізнеси між собою пов’язані, то призупинка їхньої діяльності “потягнула на дно” дотичні до них приватні підприємства. Втрати, насправді, будуть у всіх компаніях. Тому в більшості компаній всіх працівників відправили на ремоут (працювати віддалено).

Щоб ефективно працювати вдома потрібно облаштувати собі робоче місце. Зробіть його максимально зручним для вас. Це має бути місце, як окремий ваш кабінет. Якщо немає окремої кімнати, то облаштуйте це місце в куточку кімнати. Зробіть його таким, щоб у вас складалося враження, що ви перебуваєте у офісі.

Ще дуже важлива підтримка психологічного та фізичного здоров’я. Ви маєте поставити собі графік і притримуватися цього режиму вдома. Це потрібно для того, щоб ви бачили свої результати. Рекомендую в кінці кожного дня підводити підсумки, щоб контролювати вашу ефективність.

Дуже часто вашу продуктивність може знизити те, що ви відчуваєте себе як вдома. Тобто, до прикладу, вам вже не потрібно фарбуватись, щодня мити голову, підбирати собі вбрання.. Не допускайте такого, щоранку виконуйте свої щоденні ритуали, як це було раніше, коли ви ходили в офіс. Таким чином ваше тіло та мозок зрозуміє, що ви готуєтесь до повноцінного робочого дня.

Робіть зарядку та правильно харчуйтесь, бо фізичне здоров’я однозначно впливає на вашу продуктивність у виконанні роботи. Їжте більше овочів та фруктів, вони наповнять вас вітамінами.Ранкові фізичні вправи нададуть енергію на весь день. Нам усім давно відомо, що психіка і фізика - це один взаємопов’язаний процес: те, що ми думаємо, відображає наше тіло. Також ранкові вправи убережуть вас від стану апатії.

Як організувати своє робоче місце?

Ви маєте поставити стіл та зручний стілець та все необхідне для вашої подальшої роботи. У першу чергу, воно повинне бути чистим та не на кухні біля холодильника.

Щоб вас не відволікали діти - режим має бути у всіх. До прикладу, ви повинні робити разом зарядку, снідати чи прибирати. Якщо ваша дитина ходить в школу, то вона має також займатися навчанням за своїм робочим місцем.

Як керівникам або власникам бізнесу не втратити контроль над працівниками та підтримувати їх роботоздатність?

Корівнику варто розуміти, що коли працівник вдома, то його ефективність, так чи інакше, падає. Тому, якщо у вас в компанії є свої «ритуали», то продовжуйте їх онлайн. Наприклад, в багатьох компаніях є правило раз на тиждень снідати разом, його не варто скасовувати, адже найголовніше в бізнесі - це комунікація з працівниками. Зараз є дуже багато додатків, які дозволяють всім працівникам вийти на зв‘язок та проводити планові наради. Онлайн- зустрічі також відміняти не варто, навпаки, потрібно проводити нарад більше, щоб в співробітників було відчуття постійного зв’язку з керівником. Щоденні п’ятихвилинки також допоможуть підтримувати морально-психологічний рівень компанії. Якщо до карантину ви робили звітність кожного дня, то не потрібно нехтувати цією системою.

Серед ресурсів, які ви можете використовувати для комунікації можуть бути: Skype, Google meet, Zoom. Для складання планів та постановки задач я рекомендую використовувати Trello , Jira, Slack.

Читайте також: Закон 3219: кого притягуватимуть до відповідальності за порушення правил карантину.