Пошук роботи для багатьох людей складний та досить відповідальний процес, з ним стикається майже кожен, адже всі хочуть мати цікаве місце праці, де буде хороший колектив, вигідна заробітна плата та комфорні умови. Натомість, не завжди швидко та ефективно вдається знайти роботу своєї мрії.
Кореспондентка 032.ua дізналася у львівської рекрутерки Ірини Сулацької про універсальні правила на які варто звернути увагу кожному, хто хоче влаштуватися на роботу вперше або ж знайти нову. Далі розглянемо, як правильно скласти резюме, пройти співбесіду та про які початкові цілі не варто забувати.
Резюме — не панацея
За словами Ірини Сулацької, класне резюме — це не гарантія отримати роботу, однак, це вхідний квиток на наступний етап процесу найму. Визначеного поняття «класне резюме» і певних національних стандартів немає. Резюме має допомогти рекрутеру швидко розібратись у вашому досвіді, знаннях, навичках, мати змогу порівняти це з вимогами до ролі та прийняти рішення — варто рухатись далі чи ні.
Однак, не дивлячись на те, що "золотого" стандарту не існує, варто знати про універсальні поради, які допоможуть створити свою візитну картку якісно. Отож, рекрутерка пропонує ознайомитися з 5 ключовими рекомендаціями:
Контакти. Найкраще вказати всі можливі контакти, якими ви користуєтесь щоденно, для прикладу - Skype, телефон, пошта, а також обов'язково перевірити, чи вказали все вірно.
Структура. Зазвичай, в резюме використовують таку структуру: ПІБ, контакти, ціль, досвід роботи, навчання, додаткове навчання, знання мов, додаткова інформація і особисті якості. Два останніх пункти — не обов’язкові, якщо робота не вимагає наявності водійського посвідчення чи відкритої візи в певну країну — залиште місце для описання навичок і досвіду роботи.
Якщо в вашому LinkedIn-профайлі є кілька рекомендацій від колег, частину «особисті якості» можна пропустити. Ірини Сулацька радить використовувати марковані списки в описі обов’язків і навичок, витратитивши час на зручне та зрозуміле форматуванням резюме — це полегшить сприйняття інформації.
Навички. За кожною відкритою вакансією стоїть невирішена проблема, тож кожного роботодавця, в першу чергу, цікавлять ваші професійні знання і навички. Як зрозуміти, що варто і не варто вказувати? Передивіться кілька вакансій від різних компаній, які вас цікавлять, а ще — резюме або LinkedIn-профайли досвідчених спеціалістів в вашому напрямку, після чого, вкажіть ті свої навички, які ви бачили найчастіше.
Релевантний досвід. Ми живемо в світі, де концепція «одна професія на все життя» перестала існувати: багато хто кардинально змінює свою спеціальність, подекуди — кілька разів за життя. Досвід, який не стосується ролі, на яку ви надсилаєте резюме, вказати варто, але зупиніться на головних 2-4 обов’язках в цій компанії — сконцентрируйтесь на речах, які презентують вас як сильного кандидата для конкретної бажаної вакансії.
Об’єм і формат. Спеціалістка зауважує, що потрібно відправляти резюме в PDF-форматі: він відкривається коректно будь-якою ОС і в різних рекрутинг-системах. В об’ємі орієнтуйтесь на 1-2 сторінки, більше — не завжди краще. Якщо ви не знаєте як скоротити своє резюме — попросіть про відгук знайомого рекрутера або спеціаліста вашого напрямку.
Наступний, але не менш важливий етап при пошуку роботи, якщо ваше резюме зацікавило компанію, - співбесіда. Отож, рекрутерка Ірина Сулацька надала декілька порад, як вдало зарекомендувати себе:
Співбесіда — двосторонній процес
Співбесіда буває неабияким стресом, навіть тоді, коли вона двадцята. Головне пам’ятати, що співбесіда — це діалог, а не екзамен: кандидат і компанія порівнюють очікування один від одного, незалежно від результату, ви все одно отримаєте бонуси: нові знайомства, зворотній зв’язок, думку про компанію і команду на майбутнє, - каже експертка, а також зазначає, якщо вас запросили на співбесіду, то варто звернути увагу на ключові моменти:
Підготовка. Незалежно від досвіду за плечима, вашого рівня і напряму роботи, перед кожною співбесідою варто робити «домашнє завдання»: попрацювати над самопрезентацією, адже питання «розкажіть в двох словах про себе та свій досвід» лунає чи не на кожній розмові. Також почитайте інформацію на сайті компанії і відгуки про неї, спробуйте розібратись у проблемах, які вона вирішує, підготуйте свої питання про компанію, команду та задачі, які будуть стояти перед вами.
«Ні» брехні, адже в цьому просто немає сенсу: все недосказане чи прикрашене з часом стане ясним, тому дбайте про свою репутацію.
Зворотній зв’язок. Час від часу рекрутери не реагують на листи кандидатів або забувають надати зворотній зв’язок після співбесіди. Можна ображатись і злитись на це, проте, продуктивніший шлях: подякувати за розмову, нагадати про себе та дізнатися про подальші кроки — це абсолютно нормальна практика.
Пошук роботи — це цілий проєкт
Як зауважує рекрутерка Ірина Сулацька, пошук роботи — це цілий проєкт, а в кожного проєкту є ціль, отож, перед написанням резюме та підготовкою до співбесіди, подумайте над тим, які конкретні вакансії, компанії та сфери є цікавими для вас.
Висновки, які зробите, допоможуть написати точніше резюме та витрачати зусилля свідомо, не розпорошуючись на всі можливі варіанти. Як казала моя викладачка маркетингу: «Зробити рекламу для всіх — означає зробити рекламу ні для кого». Визначтесь із власною ціллю і вона допоможе створити резюме, завдяки якому ви зможете її досягти, - додає вона.
Нагадаємо, раніше кореспондентка 032.ua поспілкувалася з львівським стоматологом та дізналася про правду та міфи про догляд за зубами.