У Львові триває реформа ЖКГ, яка передбачає перехід на інший формат надання послуг для жителів міста — замість ЛКП будинки львів’ян обслуговуватимуть управляючі компанії.
Як повідомила пресслужба Львівської міської ради, у місті також запровадять побудинковий облік ресурсів. Тобто сплачені мешканцями гроші будуть акумулювати по кожному будинку окремо і витрачатимуть на проведення тих чи інших робіт саме в цьому будинку.
Однак жителям багатоквартирних будинків Львова треба до травня 2020 року визначитися. А щодо всіх будинків, жителі якого це не зроблять, будуть проведені конкурси і те, хто буде управлятиме тим чи іншим будинком, вищначатиме орган.
Інфографіка про суть реформи ЖКГ у Львові
“З 1 січня 2020 року у Львові розпочало працювати 17 комунальних управляючих компаній з 39. Тобто ми зменшуємо кількість управляючих компаній на 56%. Також у нас діє 12 приватних управляючих компаній і наше ЛКП “РАП” — це аварійна служба — також бере на обслуговування будинки”, — процитувала пресслужба ЛМР заступницю міського голови Львова з питань житлово-комунального господарства Ірину Маруняк.
З управляючими компаніями будуть укладені угоди, які діятимуть до кінця року. За цей час місто промоніторить їхню роботу. Якщо вона виявиться неякісною, за словами Ірини Маруняк, контракти розриватимуть достроково.
“У перспективі з цих 17 управляючих компаній має залишиться лише 6, тобто буде 1 компанія в кожному районі", — сказала Ірина Маруняк.
До кінця січня 2020 року будуть працювати 22 ЛКП, адже в січні їм необхідно зібрати кошти за обслуговування будинку в грудні 2019 р. На цих підприємствах будуть працювати лише директор і бухгалтер, а всіх інших працівників переведуть в управляючі компанії.
В межах реформи звільнять 111 працівників — це директори, бухгалтери, паспортисти. Працівники і двірники продовжать виконувати свої обов’язки в управляючих компанії.
Представники управляючої компанії будуть обстежувати будинки на предмет того, які роботи потрібно провести і що потребує ремонту. На основі цих оглядів складатимуть плани робіт і почергово їх виконуватимуть залежно від пріоритетності.
“Це все для того, щоб не мешканець приходив і казав, що в будинку не так, а щоб це були планові роботи, і щоб управляюча компанія сама дбала за будинок. Тобто йдеться про створення ринку надання послуг з якісного управління житловим господарством”, — пояснила чиновниця.
Також вперше має бути реалізований побудинковий облік ресурсів. “Досі кошти йшли в спільний котел ЛКП і з них визначали, які будинки є в аварійному стані, і які треба ремонтувати. Натомість тепер кошти будуть акумулюватися по кожному будинку і витрачатимуться саме на роботи в цьому будинку. Тобто, по кожному будинку буде створена база даних, де буде видно, скільки коштів поступило, куди вони були витрачені, і скільки залишилося”, — пояснила Ірина Маруняк.
І кожен мешканець зможе цю інформацію отримати. Але дуже важливо, щоб мешканці справно сплачували квартирну плату, бо не можна буде перекидати кошти з одного будинку на інший.
За словами чиновниці, реформа ЖКГ має відновити відчуття власності та відповідальності у співвласників будинку, щоб мешканці розуміли, що саме вони є відповідальні за свій будинок — вони визначають розмір квартирної плати, що потрібно зробити у будинку, і яка почерговість виконання цих робіт.
Нагадаємо, 032.ua уже раніше повідомляв про цю реформу. Ознайомитись із текстом можна за лінком.
Джерело інформації пресслужба ЛМР