Довідково: Рафал Шиманський родом із невеликого містечка у Польщі, недалеко від Гданська. Майже 10 років тому вирішив переїхати жити в Україну, тому що тут, у Житомирській області мешкала його майбутня дружина Наталія. Після одруження пара вирішила залишитись в Україні, оскільки Рафалу подобається місцевий менталітет. Чоловік переконаний, що українці - люди відкриті, щирі та гостинні, каже - це основна причина, чому веде тут свій бізнес, хоч простіше було б це робити за кордоном. До Львова переїхав з дружиною 2 роки тому, коли відкривав нове відділення ІТ-компанії GTM. Окрім AppFood, Рафал Шиманський також є засновником аутсорсингової компанії GTM Plus, рекрутингової агенції Business Care Agency, агенції моушн-дизайну Galera та іншіих проєктів.
Рай для інтровертів
AppFood - заклад із цікавим інтер’єром і незвичною концепцією, у який вам без смартфона в руках - зась. Перегляд меню, замовлення та оплата страв відбувається саме за допомогою ґаджета, через ApplePay чи GooglePay. Час замовлення можна відслідковувати на екрані телефона, а потім упаковані страви виїжджають до замовника на спеціальній конвеєрній стрічці. Простіше кажучи, це - рай для інтровертів.
Рафал Шиманський пояснив, що вирішив зробити заклад, якого йому самому не вистачало і який би йому самому подобався. Відтак, основними критеріями були швидкість та якість отриманих страв і обслуговування.
“Я відкрив цей заклад, щоб виправити проблему з обслуговуванням. Що в Україні, що за кордоном тяжко знайти хороше обслуговування: людина може бути з поганим настроєм чи самопочуттям і тим самим зіпсувати день відвідувачам. Тому я вирішив прибрати цю “ланку”, - зазначив Рафал.
Ще один фактор - бізнесмени не мають надто багато часу, тож хочуть отримати смачні страви швидко. Засновник AppFood обіцяє, що відвідувачі зможуть забрати свої страви за вказаний на телефоні час - до 4 хвилин.
І по-третє, сучасні люди не уявляють свого життя без “розумних” пристроїв і не надто люблять спілкуватися вживу з незнайомими людьми. Особливо це стосується підлітків, які є великою частиною цільової аудиторії закладу, котрий орієнтований на людей від 16 до 30 років.
“Світ змінюється, люди часто хочуть робити щось на самоті, тому ми йдемо їм назустріч в сфері їжі. Ми хочемо створити нову галузь, між фастфудом на зразок McDonald’s та “віконцями”, де продають млинці чи іншу їжу. AppFood - це перший заклад у сфері автоматизованих закладів харчування. Я б хотів, щоб усі подібні заклади в майбутньому називали саме “апфудами”, - пояснює Рафал Шиманський.
Додаток AppFood створила компанія GTM, якою володіє бізнесмен. Над розробкою працювало спершу двоє людей, а ближче до дедлайнів команда айтішників зросла до 10 осіб. Втім, засновник переконує, що найважче було не створити додаток, а знайти приміщення під заклад. У Львові це було складно, з урахуванням серйозності інвестицій та довгостроковості оренди.
Що у меню?
Над меню також працювали довго і відібрали 7 основних пропозицій. Така невелика кількість зможе задовольнити потреби користувачів та дозволить чотирьом кухарям виконувати завдання швидко. Відвідувачі зможуть замовити: пончики з різними напоями, супи, запіканку, креветки, м’ясо, каву та морозиво.
Головна страва у меню - це AppDonut, традиційні польські пончики, які готують за покращеним рецептом від дідуся Рафала Шиманського, котрий у Польщі мав свою кондитерську, де щодня їх готував.
AppSoup - це чотири супи: журек, гороховий суп, бульйон, томатний суп. Щодня відвідувачам пропонуватимуть два з них на вибір. Перші страви готуватимуть за рецептом дружини Рафала Шиманського Наталі.
AppIce - морозиво, яке власник привіз з-за кордону і у Львові ви його ніде більш не знайдете. Для цього бізнесмен замовляв спеціальну техніку, яку конструювали за кордоном, з потужнішими циліндрами для заморозки.
AppZap - це польські запіканки, з покращеним рецептом від шеф-повара. У цій страві багато грибів та інших начинок.
AppShrimp - пропозиція для любителів морепродуктів. Це креветки за особливою рецептурою головного повара закладу.
AppMeat - м’ясо, яке подають на паличці, тож воно чимось нагадує шашлик і характерне особливим поєднанням приправ, які привозять з-за кордону. Цю страву додали в меню за рецептом Рафалового батька, який працює технологом на м’ясокомбінаті та придумує нові страви.
AppCoffee - у ресторації подаватимуть також різноманітні напої. Засновник не виключає, що доповнять меню й холодним молоком, яке особливо смакує з пончиками.
Усю їжу відвідувачі отримують одразу запаковану, з можливістю забрати з собою. Виїжджає вона в зал на спеціальній конвеєрній стрічці з номером замовлення. Оскільки у закладі немає ні крісел, ні вбиральні, такий формат подачі їжі досить зручний. Разом із тим, тут є столики, обладнані бездротовими зарядними пристроями, за якими можна швидко перекусити.
Чому всього по мінімуму?
Такий мінімалізм був частиною концепції, орієнтованої на швидкість. Рафал Шиманський зауважує, що в його улюбленій книзі “Стратегія блакитного океану” В.Чан Кима та Рене Моборна йдеться про необхідність “обрізати” зайве, щоби мати успішний проект. Тому вирішили зробити це таким чином. У залі обіцяють поставити дозатори, щоб відвідувачі могли помити руки, при потребі.
Також у приміщенні є AppMan - місцевий супергерой, який серед іншого привертає увагу до контейнерів для роздільного збору сміття. Металевих предметів відвідувачам не дають, основний тип відходів складає папір та пластик, а також харчові відходи. Для кожного типу є окрема урна. Власник не виключає, що в майбутньому клієнтів заохочуватимуть викидати сміття у правильні контейнери за винагороду.
Втім, приємні бонуси відвідувачі можуть отримати й зараз. Працівники закладу гарантують вкластися в той час, який вказаний на екрані телефонів. Якщо ж не встигають - клієнтам надають спеціальний код, за яким при наступному замовленні можна отримати смачний презент. Який саме - це уже доля випадку.
Заклад працює з 8:00 до 22:00, при потребі, можуть перейти на цілодобовий режим роботи. А середній чек, на який сподіваються в AppFood, коливається в межах 100 - 150 гривень.
“Це все - абсолютний експеримент. Не знаємо, чи сподобається людям, але хочемо зробити якнайкраще. Створити тренд, а це - завжди ризик. Я відстоюю “революцію”, а не “еволюцію”, бо не люблю, коли хтось робить те саме, що й конкуренти, але трохи краще. Мені подобається створювати щось абсолютно інше, але тоді є набагато більший ризик, що воно “не піде”, - наголосив Рафал Шиманський.
Якщо ж львів’янам сподобається, то власник планує розширювати мережу та зробити ще два інших типи закладів. Окрім закладу в приміщенні, один може з’явитись у торговому центрі в зменшених масштабах, а також drive, куди можна буде заїжджати машиною.
Нагадаємо, раніше сайт 032.ua розповідав про карпул-сервіс HiBye, який запускають у нашому місті та який може стати альтернативою тісним маршруткам у Львові.
Повне або часткове копіювання матеріалу без письмової згоди редакції забороняється та вважається порушенням авторських прав