Група ініціативних студентів вирішила запустити у Львові альтернативу незручному громадському транспорту: так стартував проект HiBye. Це сучасний карпул-сервіс, який дозволяє водіям, які їдуть на роботу, підбирати попутників по місту, які рухаються в тому ж напрямі, і економити кошти на пальне.
Кореспондент сайту 032.ua поспілкувався зі співзасновниками карпул-сервісу у Львові та дізнався, які вигоди від проекту водіям та пасажирам зі Львова, чи є конкуренція на ринку альтернативних видів транспорту і як взагалі виникла ідея.
Станом на зараз, у команді HiBye є семеро людей - усі вони студенти Львівського національного університету імені Івана Франка та “Львівської політехніки”, віком від 18 до 21 року. Керівником проекту є Назар Вінтоняк, він відповідає за аналітичну складову та просування додатку. Маркетингом і рекламою займається Віталій Волошин, який також досліджує відгуки користувачів. У команді є два дизайнери - Андрій та Ілля, два розробники додатку для iOS (Денис) та Android (Руслан) і веб-розробник Максим, який займався створенням сайту.
Як розповів 032.ua Назар Вінтоняк карпул-сервіс дозволяє львів’янам, які мають власне авто та щодня добираються ним на роботу сталим маршрутом, брати попутників за гроші. Пасажирами автомобіля можуть стати такі ж мешканці Львова, які не дуже задоволені якістю громадського транспорту та шукають йому альтернативу.
“Ми об’єднуємо цих водіїв і пасажирів, і тим самим даємо водіям певну компенсацію за пальне і навіть більше, а пасажири отримують швидкі та комфортні поїздки за доступною ціною”, - зауважив Назар.
Ідея створення проекту зародилася у його керівника, коли той ішов зранку в університет та побачив переповнені маршрутки. Відтак, він розповів про це своєму другу - Віталію Волошину, і уже разом хлопці почали міркувати над створенням альтернативи громадському транспорту. Спершу хотіли запустити сервіс замовлення спільних поїздок на таксі чи міні-бусах за сталими маршрутами, але врешті вирішили створити карпул-сервіс.
“Є багато веб-сайтів та груп у соцмережах, де люди питаються про маршрути для спільних поїздок. Ми хочемо це все зробити зручнішим і об’єднати в одному додатку”, - додав співзасновник проекту.
Наприкінці весни цього року хлопці провели соціологічне опитування: розпитали в усній формі пів сотні водіїв автомобілів та пів сотні пасажирів на зупинках громадського транспорту у Львові, а також запустили онлайн-форму із запитаннями, щоби дізнатися проблеми та потреби потенційних користувачів. Згідно з результатами проведеного опитування, 95% львів’ян-пасажирів незадоволені громадським транспортом та готові пересісти на певну альтернативу, якщо вона буде недорогою. При цьому, 86% водіїв готові перевозити у власному автомобілі пасажирів, якщо це буде на їхньому маршурті, щоби частково або повністю покрити витрати на пальне.
Сенс сервісу HiBye полягає у тому, що в системі реєструються львів’яни, які їздять власним автомобілем майже щодня, мають певні сталі маршрути та готові підвозити пасажирів. При реєстрації слід вказати ключові точки, звідки й куди прямує водій, система автоматично генерує маршрут та пропонує його пасажирам, які самі підходять до водія на його маршруті. Таким чином водії не витрачають часу на простій чи відхилення від свого звичного напрямку і заробляють по 20 гривень з одного пасажира. За місяць, за підрахунками творців додатку, можна таким чином заробляти в середньому до 2500 гривень.
“Для водія немає сильних затрат по часу, проте є певний додатковий заробіток, плюс декому буває нудно їздити самому і для них це ще й цікава компанія. Окрім цього, ми збираємось стати партнерами з мережею ОККО, яка б надавала можливість водіям отримати знижки на пальне”, - зауважив Назар.
Завдяки карпул-сервісу його творці сподіваються трохи покращити ситуацію з транспортом у Львові, зменшити кількість машин на дорогах та, відповідно, заторів. Така надія небезпідставна, оскільки передбачається, що додатком користуватимуться і водії автомобілів, які не проти пересісти у машину до іншого водія.
Проект хлопці реалізують в рамках стартапу, який виграв на “Інноваційній весні” грант на 25 тисяч гривень. Хоча зараз уся команда працює безкоштовно, “на ідею” і дуже хоче, щоб користувачам сподобався додаток. Для початку планують зробити життєздатний продукт, яким користуватимуться львів’яни, і в позитивному випадку будуть доповнювати його додатковим функціоналом.
Зараз у додаток вносять фінальні штрихи й уже на початкових етапах HiBye працюватиме в автоматичному режимі: створюватиме маршрути для водіїв, даватиме можливість сконтактуватися пасажирам із власником автомобіля, а також буде можливість відслідковувати водія в реальному часі, й можливість оцінювати як водіїв, так і пасажирів, задля зменшення неприємних ситуацій в майбутньому.
На цьому плюси не обмежуються: якщо під конкретний маршрут пасажира ще немає водія, пасажир може сам створити його, а потім у додатку прийде сповіщення, якщо хтось із водіїв з'явиться за його маршрутом.
Окрім додатка, є ще інформаційний сайт HiBye, де користувачі можуть детальніше довідатись про проект та завантажити додаток на телефон. Основна ж діяльність відбуватиметься саме в додатку. Дізнатись про новинки сервісу можна буде і на сторінках у соцмережах Facebook та Instagram.
Конкурентів на ринку львівські розробники наразі не бачать. Якщо говорити про подібний сервіс BlaBlaCar, то він пропонує лише міжміські поїздки, тоді як у HiBye маршрути по Львову та прилеглих населених пунктах (Винники, Брюховичі, Рудно). Щодо сервісу “Попутка” та подібних, автори проекту розпитали їхніх користувачів про недоліки цих сервісів та пропонують покращену альтернативу у вигляді зручного додатка, який більшість дій робить автоматично.
Відтак, водіям зі Львова HiBye значно зменшить вартість утримання автомобіля, а пасажирам надасть можливість недорого і з комфортом добиратись до місця призначення, адже усі поїздки будуть коштувати по 20 грн/особи.
Нагадаємо, раніше сайт 032.ua розповідав як замовити найдешевше таксі у Львові онлайн.