У Львові водії трамваїв - проти спарених вагонів на вулицях міста: пояснюємо чому

18 вересня у Львові протестували систему спареної комплектації двох трамваїв. Таким чином перевірили, чи вдасться запустити “двійні” вагони з одним водієм по вулицях міста.

Кореспондент сайту 032.ua дізнався, чому у ЛКП “Львівелектротранс” ідуть на такий крок і що думають про нововведення самі водії трамваїв.

Як розповів речник підприємства Іван Бондар, у Львові протестували спарену комплектацію двох трамваїв Tatra KT4DM, які місто купило в Берліну. Випробовували саме їх, бо вагони обладнані необхідною системою куплювання, що дозволяє водієві відчиняти та зачиняти двері у цілій секції і керувати одночасно двома трамваями.

 Фото: Андрій Білий

Випробування, за попередніми даними, пройшло успішно, зараз ще чекають висновків технічної комісії. Наразі питання вивчають та аналізують, і у майбутньому не виключають можливості запуску “спарених” трамваїв на маршруті №3 та №6 - це маршрути, де без проблем можуть курсувати німецькі вагони.

За словами Івана Бондара, завдяки новій системі планують з наявною кількістю водіїв зменшити навантаження на пасажиропотік, бо “спарений” трамвай перевозитиме вдвічі більше людей. Станом на нині, щодня на маршрути виїжджає 81 трамвайний вагон, яким керує, відповідно, 81 водій. Усього в штаті “Львівелектротрансу” є 300 водіїв.

Втім, у ситуації зі подвійними вагонами є і нюанси, зокрема, з оплатою проїзду. Вочевидь, на таких маршрутах потрібно буде підсилити контроль, а це - додатковий ресурс для підприємства. До того ж, реалізувати це можна буде лише після запуску е-квитка.

Керівник профспілки “Львівелектротрансу”, водійка трамвая з 19-річним стажем Наталя Калітовська розповіла у коментарі для 032.ua, що вона, як водій,  - проти таких нововведень і на це є кілька причин.

“У Львові колись, ще до 2000 року, були спарені трамваї, коли місто не було так масово заповнене автотранспортом. Якість доріг була набагато краща. Зараз багато вулиць потребують капітального ремонту (Вітовського, Княгині Ольги, Шевченка), тож зміни мають бути лише після капітального відновлення всіх вулиць”, - наголосила Наталя Калітовська.

Окрім цього, водійка трамвая зазначає, що такі системи мають курсувати лише на відособленому полотні, як це відбувається за кордоном. Це дозволить трамваям набагато швидше рухатися містом, яке переповнене не лише приватними автомобілями, але й маршрутками, з якими часто триває “війна на лінії”.

“Тяжко навіть одним вагоном, довжина якого 19 метрів, їхати, а уявіть довжину системи - близько 40 метрів”, - додала пані Наталя.

Серед інших вагомих причин проти, водійка називає погане освітлення на вулицях Львова та на зупинках громадського транспорту. Наталя Калітовська каже, що коли на вулиці темно, а в доповнення - падає сніг чи дощ, водій трамвая не бачить навіть других дверей у вагоні, не кажучи навіть про треті чи четверті. Таким чином ставиться під загрозу безпека пасажирів, яка для водіїв стоїть на першому місці.

Ще один нюанс - це непристосованість трамвайних платформ до виходу пасажирів із другого вагону, який опиниться поза платформою.

“У старих вагонах також були демонтовані зчеплення, тому це все має бути підключено й автоматизовано. А німецькі вагони дуже чутливі до кривої колії, різкої зміни навантаження напруги в мережі - у таких випадках трамвай видає збій, зупиняється і його майже неможливо зрушити з місця”, - зауважила водійка.

І насамкінець жінка підкреслює, що в українців зараз мода на селфі, тож діти та підлітки часто вилазять на дах трамвая чи катаються на зчепленні. Коли це відбувається на одному вагоні, водій може вигнати “шукачів пригод” з небезпечного місця, а ось у “спареному” трамваї це буде зробити складніше.

Нагадаємо, ідею із запуском “спарених” трамваїв по Львову розглядали ще торік, при колишньому очільнику “Львівелектротрансу” Олегу Березі, який пояснив, що ця система стане доступною після впровадження електронного квитка. За словами міського голови Львова Андрія Садового, у жовтні місто визначиться з фірмою, яка буде встановлювати е-квиток у громадському транспорті. Мер Львова пообіцяв, що до кінця року перші валідатори будуть встановлені в салонах громадського транспорту.

Зазначимо, раніше сайт 032.ua показував, як виглядає пологовий на Мечникова після ремонту.

Повне або часткове копіювання матеріалу забороняється та вважається порушенням авторських прав