Скільки грошей витратили популярні політичні сили на свою рекламу у Фейсбуці

21 липня відбудуться позачергові парламентські вибори, до яких уже понад пів року готуються відомі та маловідомі політсили.

Одним із інструментів реклами, в тому числі - агітації, стали і соцмережі. Раніше кореспондент сайту 032.ua розповідав про те, як “просували” мера Львова Андрія Садового у Фейсбуці перед виборами Президента України 2019, а цього разу пропонуємо подивитися, скільки витратили на рекламу різні політичні партії.

Як ми обирали партії?

У червні - липні цього року Київський міжнародний інститут соціології (КМІС) провів всеукраїнське опитування громадської думки, у рамках якого опитав 2004 респондента у 129 населених пунктах України. Статистична похибка вибірки не перевищує 3,3%.  На основі політичних настроїв громадян, ми відібрали 5 найпопулярніших партій та ще дві львівські - “Самопоміч” та “Свободу” і проаналізували їхній внесок у політичну агітацію з використанням Фейбсуку.

“Слуга народу”

Партія чинного президента України Володимира Зеленського, очікувано, очолила рейтинг симпатій на найближчих виборах - 48,5% готові проголосувати за її представників. 

У соцмережах “Слуга народу” активно рекламується. За останні два місяці вони активно просували короткі інформаційні відеоролики про своїх представників - Давида Арахамію, Жана Беленюка і найбільше - про Дмитра Разумкова. Особливою активністю відрізнилася сторінка “Слуги народу” від Запоріжжя. За червень - липень загальна сторінка “Слуги народу” замовила реклами на 27 тис. 625 доларів США, у тому числі - 23 тис. дол. за 3 - 9 липня.

“Опозиційна платформа - “За життя”

Партія “За життя” опинилася на другому місці в рейтингу з результатом 14,1% виборців, що готові віддати за неї свої голоси. Активніша реклама у соцмережах не від основної сторінки партії, а від окремих кандидатів - Володимира Саніна, Владислава Філімонова, Андрія Лесика та інших. Офіційна ж сторінка партії не дуже активно витрачається на рекламу, порівняно з конкурентами - 3555 доларів США за червень-липень 2019 року.

Читайте також: Як проголосувати на парламентських виборах не за місцем реєстрації, - РОЗ'ЯСНЕННЯ

“Європейська Солідарність”

Партія колишнього президента України Петра Порошенка “БПП “Солідарність”, переформатована у “Європейську Солідарність” все ще втримує позиції серед виборців - 9,2% опитаних громадян готові проголосувати за неї на виборах. Партія активно поширює на сторінки своїх західних осередків цитати відомих політиків та діячів, як-то Андрій Парубій чи Володимир В’ятрович, відеоролики з анонсом про зустрічі в конкретних містах, відео з Порошенком у головній ролі. За останні два місяці основна сторінка “ЄС” витратила на рекламу 79 тис. 343 долари США, зокрема 44 тис. - за перший тиждень липня.

“ВО “Батьківщина”

Всеукраїнське об’єднання “Батьківщина” очікувано увійшло в п’ятірку найпопулярніших політсил, і опинилося на 4-му місці за підтримкою виборців - 6,2%. Ця політсила також активно рекламується за рахунок окремих представників (Ігор Гузь, Іван Слюсарев, Іван Мирка) та пабліків (ZMINA. Центр прав людини).  Офіційна ж сторінка партії оновила підхід до реклами, тепер її лідерка - Юлія Тимошенко, фотографується з собаками замість білого тигра, а частіше публікують просто рекламу з ілюстрацією котів. Дізнатися, скільки сторінка “Батьківщини” тратить на рекламу кореспонденту 032.ua не вдалось, але очевидно - багато, адже зараз активними у політсили є одразу шість різних рекламних постів.

Читайте також: У якому напрямку слід розвивати архітектуру Львова: думки експертів фестивалю "Вежа"

“Голос”

За новостворену партію Святослава Вакарчука - “Голос” готові проголосувати 4,4% громадян. Основним “козирем” партії в цій кампанії, що у соцмережах, що поза ними є її лідер, фронтмен гурту “Океан Ельзи” Святослав Вакарчук. На розкрутку сторінки у Фейсбуці за червень-липень політсила витратила 91 тис. 029 дол. США, з них 47,5 тисяч - за останній тиждень.

“Свобода”

Всеукраїнське об’єднання “Свобода” не увійшло навіть в десятку найпопулярніших партій серед виборців і опинилося на 11 позиції рейтингу КМІС, з результатом 1,6% підтримки. Перед ними опинилися партії “Сила і Честь”, “Опозиційний блок”, “Радикальна партія Олегя Ляшка”, “Українська стратегія Гройсмана” та “Громадянська позиція”. Воно й не дивно, адже офіційна сторінка об’єднання востаннє рекламувала Руслана Кошулинського аже перед виборами президента України в березні 2019 року. Лідер партії Олег Тягнибок просував кілька своїх дописів у Фейсбуці зовсім нещодавно за досить символічну суму, порівняно з іншими - 239 доларів США.

Читайте також: 6 креативних стартапів від львівських студентів, які можуть бути реалізовані

“Самопоміч”

Дуже низький рейтинг у партії мера Львова Андрія Садового “Самопоміч”, яка опинилася на передостанньому місці з 0,7% підтримки виборців, обігнавши лише “Аграрну партію”. Примітно, що навіть за партію одіозного блогера-русофіла Шарія готові проголосувати вдвічі більше українців - 1,6%. Основна сторінка об’єднання рекламується на коментарях до актуальних законопроектів, прийнятих у Верховній Раді, позитивних відеороликах про партійців на сході, зокрема, у Харкові - на це все за останні два місяці було витрачено 8 тис. 121 американський долар, у тому числі 5,4 тис. доларів - за перший тиждень липня.

Окремо ведеться у Фейсбуці сторінка очільника “Самопомочі” Андрія Садового, який має уже більше мільйона підписників. Останнім часом він рекламує дописи аналогічні або дуже подібні до тих, що публікуються на основній сторінці партії, а також власні світлини з дописами на “гарячі” теми - вступна кампанія, прийняті законопроекти, війна на сході та ін. За червень - липень на просування сторінки Садового витратили 4 тис. 535 дол. США, з них 3,3 тис. за перший тиждень липня.

Читайте також: Як нова поліція змінила Львів за останні чотири роки: згадуємо ключові моменти

***

Вибори до Верховної ради в Україні проходять кожні 5 років в останню неділю жовтня. Чергові парламентські вибори повинні були відбутися 27 жовтня 2019 року.Причинами розпуску парламенту, за заявою Зеленського, стали низька довіра українців до цього органу влади та фактичну відсутність коаліції. Раніше у парламенті намагалися змінити прохідний бар’єр для партій з 5% голосів до 3 або 4%, але нещодавно перший заступник голови комітету Верховної Ради з питань правової політики і правосуддя Леонід Ємець заявив, що бар’єр залишиться на рівні 5%, тож пройти у Раду мають шанси наразі лише чотири політсили.

Повне або часткове копіювання матеріалу без письмової згоди редакції забороняється та вважається порушенням авторських прав