Ситуація на ринку автомобільних перевезень у місті Львові змінюється щи не щомісяця, тому кореспондент сайту 032.ua вирішив зібрати актуальну інформацію про те, які підприємства обслуговують автобусні маршрути та кому належать ці компанії.
У відповідь на інформаційний запит 032.ua до управління транспорту Львівської міськради, ми дізналися, що міські автобуси обслуговує чотири приватних перевізники та один комунальний. Разом із тим, у Львові склалася ситуація, коли низку маршрутів не обслуговує жоден перевізник, а деякі - за тимчасовими договорами різні підприємства. Далі - детальніше про кожне з них.
ЛК АТП №1
Найбільшим “гравцем” на ринку залишається комунальне підприємство АТП №1, яке обслуговує автобусні маршрути: №1А, 2А, 3А, 4А, 5А, 6А, 9, 10, 16, 20, 28, 29, 32, ,45, 46, 47А, 52, а також по тимчасовому договору - маршрути №8А, 18, 19,36А, 37, 40, 49.
За останні кілька років підприємство придбало велику кількість нових сучасних автобусів у лізинг, зокрема, 100 МАЗів та 50 “Електронів”, чим суттєво поліпшило комфортність перевезення на багатьох маршрутах.
Належить Львівське комунальне автотранспортне підприємство №1 Львівській міській раді, а його керівником є Орест Хамула.
Орест Хамула / Фото: прес-служба ЛМР
Раніше Орест Хамула працював головним бухгалтером у банку «Надра» і «Карпати». Був радником Голови правління ПАТ «Укргазпромбанк», директором відділення «Львівська регіональна дирекція ПАТ «Міжнародний інвестиційний банк”; працював заступником директора з економіки та фінансів ЛК «АТП № 1». За освітою - економіст.
Згідно з декларацією за 2018 рік, йому належить 50% компанії ПП "Солтекс СМФ", яка займається торгівлею автомобілями та легковими автотранспортними засобами. А його дружині - Любові Хамулі належить 50% ПП "Промоція" із статутним капіталом у розмірі 10 грн, яке займається наданням в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.
Читайте також: Пам'ятка на Русових: що відомо про реставрацію найстарішої вілли у Новому Світі
ПАТ “ЛЬВІВСЬКЕ АТП-14630”
Це підприємство перевозить львів’ян на семи маршрутах: №15, 21, 23, 26, 31, 42, 44.
Історія “ЛАТП-14630” бере початок із 1966 року: тоді підприємство називалося “Львівське АТП-13121” і обслуговувало міський автобусний парк, який налічував 173 автобуси. Сучасна назва була зареєстрована 1997 року, і зараз її засновниками є 829 акціонерів. Сама компанія зараз здійснює міські, приміські та міжнародні перевезення.
Читайте також: Львів'яни вимагають повернути трамвай на Погулянку
Кінцеві бенефіціарні власники - це Володимир Євгенович Хома, а також Абдурахмонов Зійоїдін Абдусаттарович, Аллокулов Абдурахмон Абдуллажонович і ще троє громадян республіки Узбекистан. Уже шість років компанією керує Кузбит Степан Зіновійович.
Один із бенефіціарів - Володимир Хома - є директором та співзасновником компанії “ХоСаРо”, основний вид діяльності якої - будівництво житлових і нежитлових будівель; підписантом компанії "Укрінвестбуд", належить до засновників компаній “Бізнес Центр “Український капітал” (Львів) та “Міра-Капітал” (Київ).
ТОВ “Успіх БМ”
Зараз ТОВ “Успіх БМ” обслуговує три автобусні маршрути у Львові - №38, 51, 53, а також має укладений тимчасовий договір по маршруту №48.
За даними ЄДР, цей перевізник на з’явився на ринку наприкінці 1999 року, серед засновників вказані: Юрій Мельник, який уже 9 років є керівником компанії, Володимир Іськович та Андрій Завербний. Що цікаво, торік у ЄДР було вказано сімох засновників підприємства, кожен із яких має інший бізнес.
Наприклад, Юрій Мельник входить до переліку співвласників підприємства, що спеціалізується на діяльності таксі у Львові - ТзОВ “Вікторія К”.
Юрій Мельник, фото: dailylviv
Андрій Завербний є співзасновником та керівником компанії ТзОВ ВКФ "Картель-Люкс", основний вид діяльності якого – це пасажирський наземний транспорт міського та приміського сполучення; одноосібним власником ТзОВ "Львівська правнича компанія”, основний вид діяльності якого – це сфера права; бенефіціаром ТзОВ "Будівельна компанія "Трансінвестпроект” із міста Бориспіль Київської області, основний вид діяльності якого – це консультування з питань комерційної діяльності й керування; ТОВ "УКР-ТРАНС-БУД” (діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії і надання послуг технічного консультування в цих сферах), ТЗОВ "ПГС ДНІСТЕР РЕСУРС” (добування піску, гравію, глин і каоліну).
Інший співвласник компанії “Успіх-БМ” - Володимир Іськович свого часу був власником ПП “АВАЛОН”, яке здійснювало пасажирські перевезення, але припинило свою діяльність. Окрім цього, він є одним із засновників ТзОВ “Грілекс”, основний вид діяльності якої – це оптова торгівля іншими товарами господарського призначення.
ТзОВ “Фіакр-Львів”
Станом на нині, ТзОВ “Фіакр-Львів” обслуговує у Львові такі маршрути - №13, 17, 22, 24, 34, 39, 41, 43.
За даними ЄДР, засновником компанії є Роман Михайлович Левик, а керівником - із серпня 2018 року - Микола Іванович Шкурган. Як раніше повідомляв 032.ua, Микола Шкурган із 2006 по 2010 рік був начальником управління транспорту у Львівській міськраді.
Микола Шкурган/ Фото із його сторінки у Facebook
Очільник компанії є також співзасновником ТзОВ "Фіакр-Таксі", що надає послуги таксі у Львові, і компанії "ЛЕО-НЬЮ", основний вид діяльності якої - у сфері ресторанів та надання послуг мобільного харчування. На минулих виборах до Львівської міської та обласної рад у 2015 році, Роман Левик балотувався від партії “Наш край”, але не пройшов.
Читайте також: Роботи львівського скульптора прикрасять громадські простори в Китаї, - ФОТО
ТзОВ “Міра і К”
Ще сім маршрутів у Львові належать перевізнику ТзОВ “Міра і К” - це маршрути №7, 8, 11, 14, 25, 27, 33.
За даними ЄДР, співзасновниками компанії “Міра і К” у Львові є Іван Велійка (також керівник і підписант) та Тарас Хома. З’явився перевізник на ринку у 2002 році.
Іван Велійка відомий і як Голова Асоціації перевізників Львівщини, куди входять 17 компаній-перевізників, які здійснюють свою діяльність у Львові та області. Окрім цього, він є співзасновником ТзОВ "Львівське автотранспортне підприємство 24662", яке надає в оренду й експлуатацію власне чи орендоване нерухоме майно; ПП "Техносервіс і К” (Городок), яке займається оптовою торгівлею деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; ПП "АС-АВТО-ТРАНС" (Жидачів), яке займається допоміжним обслуговування наземного транспорту.
Іван Велійка/ Джерело фото: Ігор Стукалець у cоцмережі Facebook
Інший бенефіціар компанії “Міра і К” - Тарас Хома, є співзасновником та/або керівником низки компаній, як-то: ТзОВ "Інвест Буд Девелопмент" (організація будівництва будівель) та ТзОВ “Західний регіональний сервісний центр” (діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах).
Читайте також: В Україні відтермінували введення санкцій для власників "євроблях"
Які маршрути не обслуговують і що з цим робитимуть?
Не обслуговуються жодним перевізником маршрути №12, 30, 35, 36, 50, 54, які не пройшли конкурс на визначення автомобільного перевізника на міських автобусних маршрутах загального користування у м. Львові 26 жовтня 2018 року.
Станом на нині, управління транспорту оголосило повторний конкурс на визначення автомобільного перевізника на міських автобусних маршрутах загального користування у м. Львові на автобусні маршрути №8А, 12, 18, 19,30, 35, 36, 36А, 37, 40, 48, 49, 50, 54.
Заявки на участь приймають до 3 червня 2019 року, а сам конкурс планують провести 20 червня цього ж року.
Повне або часткове копіювання матеріалу забороняється та вважається порушенням авторських прав