Сихів планують з’єднати із центром Львова “Зеленою лінією”: що це за проект і навіщо він місту

Щороку у Львові погіршується ситуація з громадським та приватним транспортом, що негативно відображається на мобільності міста: планові перекриття доріг на реконструкції, значний трафік зумовлюють складнощі з добиранням від однієї точки Львова до іншої. У розвинених містах на допомогу мешканцям приходять альтернативні види транспорту, наприклад, велосипеди. Втім, у Львові така інфраструктура перебуває на етапі розвитку.

Щоби покращити транспортне сполучення спального Сихівського району із центром, у Львові запропонували втілити проект "Зелена лінія". Журналіст сайту 032.ua дізнався, що це за проект і яким чином він може вплинути на наше місто.

Основна концепція — поєднати найбільший житловий масив міста, Сихів, із центральною частиною міста "зеленим коридором", довжиною приблизно 8 км. Таким чином проект має підвищити мобільність міста та стати промоцією активного способу життя.

“Завданням проекту є розроблення концепції розвитку для цілого міста, що включає в себе багато різних секторів нашого життя, для того, щоби нам було комфортно жити. До цього входить також мобільність, як ми пересуваємося в місті”, - пояснила представниця проекту від німецького товариства міжнародного співробітництва “Інтегрований розвиток міст України” Марта Пастух.

За її словами, “Зелена лінія” мала б допомогти людям комфортно пересуватися певною ділянкою міста, а не об’їжджати чи обходити важкодоступні зони, долаючи потрібний шлях напряму.

Початком основного маршруту буде культурно-освітній центр імені Олександра Довженка на Сихові. Представники проекту пояснюють таке рішення тим, що там планують облаштувати новий громадський простір із амфітеатром для проведення культурних заходів та фонтаном із “штучним туманом”. Цей відрізок вестиме до Церкви християн віри євангельської “Голгофа”. А далі за маршрутом: вулиця Лісна — вулиця Гната Хоткевича — вулиця Хуторівка — центральний вхід до семінарії УКУ — вулиця Персенківки — станція “Персенківка” - вулиця Луганська — вулиця Козельницька — Український католицький університет — Стрийський парк — вхід в парк культури (Монумент Слави) — головний вхід в парк культури (вулиця Вітовського).

Окрім запланованої велодоріжки, “Зелена лінія” водночас буде простором для пішоходів, велосипедистів і навіть для користувачів моторизованого транспорту. Дизайном проекту створені умови для користування простором широкою цільовою аудиторією.

Ось попередня візуалізаця, як може виглядати “Зелена лінія" в майбутньому:


Джерело візуалізації: "Група 109" в Фейсбук 

Функції “Зеленої лінії”

Першочергово, “Зелена лінія” має з’єднати Сихів із центральною частиною міста через громадські об’єкти, які розташовані вздовж пропонованого шляху, або будуть там облаштовані в майбутньому. Основними магнітами проекту є університетські кампуси та офісні приміщення, також запропонований маршрут перетинає густонаселені місцевості, занедбані території та неосвоєні зелені зони.

“Проект складає не один суцільний маршрут, а їх сукупність, які поєднуються в один концептуальний шлях. Отже, якщо взяти мобільність та поєднати це із громадським простором, то вийде гібрид — "Зелена лінія". За нашими сподіваннями, проект має "зшити" міську "тканину", яка зараз є "розірваною”, - зазначила представниця ініціативи “Група 109” Наталя Мисак.

Отже, чим має стати “Зелена лінія” для львів’ян, на думку Наталі Мисак:

  • Додатковий вид транспорту — альтернативний спосіб добирання із однієї локації в іншу. Це не означає, що пішоходи чи велосипедисти повинні долати весь маршрут, вони можуть скористатися лише конкретним відрізком шляху.
  • Міська прогулянка — додатковий громадський простір, щоби задовільнити потреби вихідного дня та просто насолодитися навколишнім урбаністичним середовищем, не зовсім типовим для звиклих туристичних маршрутів.
  • Заміська прогулянка — в перспективі маршрут “Зеленої лінії” може вести за межі Львова вздовж річки Зубра до інших елементів, наприклад, до Винниківського лісу.

Читайте також: "Hair for Share": як у Львові почали виготовляти перуки для онкохворих дітей, які втратили своє волосся. 

Як зазначила представниця ініціативи “Група 109” Наталя Мисак, Львів має великий потенціал водних ресурсів, але вони практично всі в занедбаному стані. На Сихові є близько 17 джерел, які зараз є закинутими, але багато з них розташовані вздовж “Зеленої лінії”. В перспективі, є потенціал для облаштування цих водойм у рамках маршруту.

На даному етапі ще не говорять про реалізацію всього маршруту “Зеленої лінії” в цілому. Розглядають можливі альтернативні варіанти прокладення шляху з врахуванням головних "магнітів", що би сформувало основу для конкретного проектного рішення. Також напрацювання узгоджуватимуть із проектами, які вже є у місті. Не виключення, що установи, які розташовані на шляху “Зеленої лінії”, візьмуть частину фінансування велодоріжок на себе, адже вони теж зацікавлені у покращенні якості та збільшенні кількості можливих шляхів.

Відтак, точну суму зможуть оголосити лише після розробки детального плану по кожному відрізку. Попередньо, проект оцінюють в 50 тисяч євро.

Щодо реалізації, то перший відрізок шляху зможуть почати облаштовувати через рік. В цілому проект сподіваються реалізувати за 5 років, тобто до 2024-2025 року.

Нагадаємо, минулого року ГО “URBANIDEAS” презентували свою концепціюрозвитку міста. Ідея полягала в збільшенні зелених просторів у Львові та створенні альтернативних видів транспорту та "зелених" маршрутів зі спальних районів, зокрема й Сихова, до центру.В рамках концепції пропонували облаштування нових просторів: набережної, міського парку, зеленої стежки. Серед пропонованих локальних видів транспорту були навіть фунікулер, канатна дорога та монорейка.

Схеми для матеріалу надала Марта Пастух.

*ПОВНЕ АБО ЧАСТКОВЕ КОПІЮВАННЯ МАТЕРІАЛУ БЕЗ ПИСЬМОВОЇ ЗГОДИ РЕДАКЦІЇ ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ.