Не маршруткою єдиною: 10 альтернативних видів транспорту, що підходять для Львова

Львів із якісним громадським транспортом - це поки що багаторічна утопія мешканців міста: коли надворі зима, а в автобусах вкотре подорожчав проїзд, час задуматись над тим, щоби перейти на альтернативні види транспорту.

Кореспондент сайту 032.ua пропонує ознайомитися з добіркою “зеленого” транспорту, який набагато практичніший за дорогі приватні автівки, комфортніший за тисняву в салоні маршрутки та ще й не шкодить екології.

“Segway”

На початку нового тисячоліття винахідник Дін Кеймен представив світові пристрій, який дав поштовх розвитку цілої серії нового транспорту - це “сегвей”. Він трохи нагадує античну колісницю, але їздить на двох колесах лише на потужності двох електродвигунів. Управляти ним потрібно переміщенням центру ваги пасажира. Автоматичне самобалансування досягається завдяки гіроскопічним датчикам та електроніці, звідки й бере назву гіротранспорт. Пристрій може розвивати швидкість до 20 км/год.

Гіроскутер

Згодом на ринок вийшли дешевші та менші версії “сегвея”, які називають гіроскутерами. У них менші колеса, які розташовані під платформою, на якій стоїть користувач. Це дає можливість більш маневрено рухатись вулицями міста (особливо поміж маршрутками в години пік) та заїжджати у вузькі провулки. Розвиває швидкість до 15 - 20 км/год та може управлятись колінами (окремі моделі).

Гіроборд

По суті, той самий гіроскутер, але без рульової установки - це гіроборд, він же смартвей. Цей винахід презентував у 2012 році Шейн Чен, і донині інновація не втрачає популярності. Особливістю є те, що кожне з коліс має власний електромотор та сенсор, і кожна з платформ над колесами може нахилятися назалежно від іншої. Одного заряду вистачає на подолання 20 кілометрів, при швидкості 12 - 16 км/год.

Ховерборд

Більш удосконаленою версією гіроборда є ховерборд. Його особливість полягає у відсутності коліс та левітація над поверхнею (землі або води). Наразі такий транспорт майбутнього представила лише одна компанія - “Lexus” у 2015 році. Але ідея стрімкого польоту над дорожніми ямами цілком вартує виставлених за її реалізацію коштів.

Читайте також: Шестеро собачок чекають на добрих господарів у ЛКП "Лев"

Моноколесо

Компактний вид альтернативного пересування по місту - це моноколесо, яке також належить до родини гіротранспорту. Всередині колеса закріплена платформа, на яку можна стати, щоб скористатись пристроєм, а якщо його потрібно кудись перенести, то зверху облаштована висувна ручка. Може розвивати швидкість до 22 км/год, при дальності пробігу 35 км. Деякі моделі мають функцію “підзарядки” на ходу, наприклад, при спуску з гірки, що продовжує дальність їзди. А головне - таке колесо не зупиниться раптово посеред дороги, як це зазвичай трапляється із львівським транспортом.

Електричні велосипеди та самокати

Цікавим технологічним рішенням є поєднання класичних альтернатив автомобілям із електроакумуляторами. Електровелосипеди та електросамокати за специфікою управління нагадують байк, але зберігають традиційні функції: поки користувач не втомиться, може власними силами рухати цей транспорт, а потім перейти на електротягу. Деякі моделі можуть розвивати швидкість до 60 км/год.

Якщо електросамокати більш компактні у використанні, то електровелосипеди підійдуть для місцевостей, де погані або взагалі відсутні дороги - якраз для Львова. Окрім великих коліс, ці велосипеди можуть бути оснащеними спеціальними покришками та навіть лижами на передніх колесах, що дозволяє підкорювати зимову стихію.

Гібридні ролики

Останнім часом популярності набувають так звані гібридні ролики (Orbitwheel), що є чимось середнім між роликовими ковзанами та гіробордом. На відміну від свого “побратима”-моноколеса, гібридні ролики менші та одягаються на кожну ногу, але принцип роботи залишається таким самим. Щоправда, пересуватись на них потрібно боком, але це не становитиме перешкоди для львів'ян, загартованих багаторічним проїздом у львівських маршрутках.

Читайте також: 10 безкоштовних подій лютого у Львові, які не залишать вас байдужими

Кінні сани

Львівська реальність дуже різноманітна: і якщо в одній частині міста люди користуються гіроскутерами, то в іншій - катають туристів на каретах, запряжених конями. Тож зробити ще один крок до "реформи", при потребі, мешканцям міста буде нескладно.

Електричний всюдихід “Nikola”

Наприкінці 2017 року американська компанія “Nikola” презентувала нові моделі електричних всюдиходів. За переконанням винахідників, у новинці техніки встановлено двигун на 590 кінських сил, що в 3,5 рази перевищує за потужністю звичайні електромобілі, тож є шанс, що машина не зламається після першого проїзду по львівських ямах.

Причіп до автобуса

У Львові є багато екстремалів, які шукають різні способи альтернативного добирання на роботу чи навчання. Це яскраво демонструє березневий день 2013 року, коли у місті випала кількамісячна норма снігу, і пасажири шукали способів хоч якось добратись до місця призначення. Одним із них став львів’янин, що прив’язав свій сноуборд до автобуса і таким чином проїхався вулицями міста. Втім, такі розваги можуть бути дуже небезпечними для здоров’я. Не рекомендуємо це повторювати, навіть якщо маршрутки вже дуже довго немає.

Повне або часткове копіювання матеріалу забороняється та вважається порушенням авторських прав. Матеріал публікується з розважальною метою