Садовий заполонив соцмережі: як піарять мера Львова у Фейсбуці

Чим ближче до виборів Президента України 2019 року, тим агресивнішою стає політична агітація. Цього разу, порівняно з попередніми виборами, більший акцент потенційні кандидати на пост Глави держави зробили на соцмережі, зокрема, на популярну в українському сегменті платформу “Фейсбук”.

Кореспондент сайту 032.ua пропонує подивитись на прикладі міського голови Львова Андрія Садового, який уже зареєструвався у ЦВК як кандидат на виборах Президента-2019, як виглядає сучасна піар-кампанія у соцмережах.

Офіційна сторінка міського голови Львова

Ім'я Андрія Садового - це уже свого роду бренд, тож не дивно, що у мера Львова є персональна сторінка у соцмережах. Підписатися на ексклюзивні новини від Андрія Івановича у Фейсбуці львів’яни мають можливість уже майже 6 років (від липня 2013 року). Станом на нині, сторінку вподобало більше мільйона користувачів.

“Об’єднання “Самопоміч”

Міський голова Львова - лідер партії “Самопоміч”, тож не дивно, що на сторінках об’єднання (загальній та обласних) часто публікують позитивну інформацію про Андрія Садового. Зазвичай - це серйозно підготовлені журналістські матеріали на сайті партії, що стосуються актуальних тем для окремого міста чи України. Сторінки "Самопомочі" у різних містах мають від кількох сотень до кількох тисяч підписників, а головна спільнота об'єднання налічує 224 тисячі осіб.

“Андрій Садовий - Президент України”

У лютому 2014 року з’явилася спільнота, що натякає на участь міського голови Львова у виборах на пост Глави Держави. Сторінка солідна, тут публікують справжні новини з провідних ЗМІ та прес-служби Львівської міськради, а також дані екзит-полів. Втім, вона менш популярна, ніж попередні: за чотири роки на неї підписалося лише чотириста людей.

“Молодь за Садового”

Приваблювати “свіжий” електорат у виборчому штабі намагаються методом тематичних сторінок та груп для молоді. “Молодь за Садового” - одна з них, про що свідчить хоча б світлина усміхненого мера з юнаками і юначками на обкладинці, хоч і була створена 28 грудня 2018 року. Станом на нині, на сторінку підписалась майже тисяча людей, яка слідкує за дописами в стилі “Public talk з Андрієм Садовим” або “Лебеді зимують на ставку в Острозі”.

Читайте також: Коли львів’яни обиратимуть нового мера: законодавчі нюанси

“Студенти за Садового”

Подібного спрямування сторінка, але вже чітко орієнтована на молодь, яка навчається у вишах, - це “Студенти за Садового”. Сторінку створили 8 січня 2019 року і за цей час на неї встигло підписатись майже 1,2 тисячі людей. Ця спільнота майорить веселими фотоколажами з Андрієм Садовим, картинками з котиками та гарними пейзажними світлинами різних міст. Серед іншого зустрічаються пости в стилі “минулого року ІТ-галузь принесла Львова 1 млрд доларів” або грубий тролінг адміністрації чинного Президента.

“Садік”

Андрій Садовий на посту мера Львова - від 2006 року, тому у багатьох львів’ян з’явилась звичка називати його пестливим скороченням “Садік”. Однойменна група, присвячена Андрію Івановичу в соцмережі Фейсбук була створена 25 липня 2018 року та за цей час уже встигла назбирати більше 35 тисяч підписників. Хоча більше схоже, що конкретно цю спільноту створили антифанати Садового, адже майже всі дописи - це жорстка критика у бік міського голови Львова.

"Гонимо з Садового"

На початку жовтня 2018 року у соцмережах з'явилася спільнота "Гонимо з Садового", яка нібито спрямована на те, щоби пожартувати над міським головою Львова. Але по факту все виходить якраз навпаки (особливо в порівнянні з групою “Садік”): навіть попри дотепні меми на актуальні теми, постать Андрія Садового опиняється у вигідному світлі. Наприклад, 24 січня з'явився допис "В Давосі той, в Давосі та. Зробили підбірку, кого в Давосі немає", де поруч з Трампом, Терезою Мей та Макроном згадується очільник Львова. На спільноту підписалося понад 500 осіб.

Читайте також: Електротранспорт з пересадками: як скористатися послугою львів'янам

“Я Садовий, а ти ні”

Сторінка з логікою Капітана Очевидності з’явилася у Фейсбуці нещодавно - 22 січня 2019 року та уже встигла зібрати дев’ять сотень підписників. Іронічні та сатиричні дописи на актуальні теми, висміювання політичних мемів та фотожаби із Андрієм Садовим - це основа сторінки, яка хоч і виглядає як “тролінг” мера Львова, та все ж “грає йому на руку”.

“Садовий - котик”

Вочевидь, окремі прихильники Андрія Садового знають одне із “золотих” правил інтернету - всі люблять котиків. На обкладиці сторінки “Садовий - котик” розмістили постать міського голови Львова у натовпі чотирилапих, і такий стиль ведення сторінки встигло оцінити більше 1,3 тис. людей. Ця сторінка спеціалізується на позитивних новинах про місто Львів та Андрія Івановича як його очільника. Наприклад, допис за 28 січня розповідає про 317 ІТ-компаній, що працюють у місті та просунутого мера, який підтримує усі пов’язані з цим проекти. Цей допис зустрічаєть також і в інших подібних спільнотах. Дата створення сторінки - 27 грудня 2018 року.

“Садовий посадить”

Наприкінці грудня 2018 року у Фейсбуці з’явилась група, що натякає на антикорупційність львівського міського голови та його готовність “посадити” всіх, коли прийде до влади. Більшість дописів стосуються тем корупції, війни, зубожіння та тролінгу Адміністрації Порошенка. Цю сторінку встигло “вподобати” більше семисот користувачів.

“Садовий вистрілить”

24 січня 2019 року була створена сторінка “Садовий вистрілить”, яку наразі нічим не заповнили, і підписників у неї також немає. Схожа ситуація зі сторінкою “Садовий”, яку створили у жовтні 2018 року, але донині там відсутні будь-які дописи.

***

Кореспонденту 032.ua вдалось виявити більше 10 сторінок у Фейсбуці, які так чи інакше піарять Андрія Садового або навпаки. (Трохи забагато як на політичну постать з України.) Більшість із них створені зовсім нещодавно: у грудні 2018 - січні 2019 року. І все б нічого, якби не постійне просування і рекламування цих спільнот у соцмережах. (Схрещуємо пальці, щоб не за кошти міського бюджету Львова).

Слід зазначити, що часто контент у різних групах перетинається, що може свідчити: сторінки веде одна людина або об’єднана група людей. Так, наприклад, партія “Самопоміч” часто репостить собі на сторінку дописи, які з’явилися на персональній сторінці Андрія Садового, як-то січневий вечірній ефір на телеканалі ATR.

Діляться між собою контентом і жартівливі сторінки, пов’язані з постаттю Садового: досить часто вони обігрують якісь “хайпові” теми та поміж жартами згадують міського голову Львова. До прикладу, нещодавно у Фейсбуці був популярним #10yearschallenge, коли люди постили світлини 2009 та 2019 року і порівнювали, що змінилося. Андрій Садовий опублікував на своїй сторінці фото Львівського аеропорту з натяком на зміни у місті на краще при його керівництві (і все б нічого, якби це не були різні термінали аеропорту, які існують паралельно донині, при тому, новий термінал будували до Чемпіонату Євро-2012 за державні кошти), а різні пабліки опрацювали цю інформацію та подали під різним "соусом": фотоколажі, меми, репости - десятки варіацій лише одного-єдиного допису не без піару Андрія Садового.

Немає підтверджених фактів, що усі неофіційні сторінки про Андрія Садового у соцмережах створили представники його виборчого штабу. Це цілком можуть бути небайдужі прихильники Андрія Івановича. Втім, майже всі ці сторінки були створені після жовтневої заяви міського голови Львова про намір йти у "велику політику", а останнім часом більшість із них активно рекламуються у Фейсбуці, що наштовхує на думку про своєрідну передвиборчу агітацію.

Приклад з мером Львова - лише вершина айсберга, адже зараз майже кожен український політик працює над збільшенням кількості підписників у соцмережах: політична реклама добралась до Фейсбуку, Інстаграму, Ютубу - інтернет-ресурсів, якими користується найбільше українців. Тож цей матеріал є додатковим нагадуванням для читачів 032.ua, що усю інформацію в мережі слід перевіряти та ставитись до неї більш критично, особливо, якщо чергові вибори - не за горами.

Повне або часткове копіювання матеріалу забороняється та вважається порушенням авторських прав