Сайт 032.ua підводить підсумки 2018 року щодо міста Львова. Ми уже згадали основні проекти від амбітних львів’ян, їхні досягнення, а також гучні скандали у Львові.
Тепер же пропонуємо поринути у атмосферу благоустрою, комуналки та інфраструктури і пригадати масштабні проекти, які обіцяли впровадити впродовж минулого року, і які таки реалізували, а з якими - так і не склалося у місті.
Ремонт вулиці Шевченка
Однією з вулиць Львова, яка найбільше потребує ремонту вже багато років, є вулиця Шевченка. У Львівській мерії все ніяк не знайдуть коштів, щоби розпочати масштабні ремонтні роботи, втім минулоріч почали розглядати варіант взяти позику в Європейського інвестиційного банку. На початку 2018 року в бюджеті Львова було близько 1 млн грн на коригування проектної документації, а міський голова Андрій Садовий анонсував пошук підрядника, який погодиться приступити до робіт ще у 2018-му році. Втім, компанії, яка погодиться працювати без авансу так і не знайшлось. Цього року на Шевченка планується будівництво розв'язки від вулиці Залізничної до вул. Левандівської.
Ремонт Замарстинівської
У січні минулого року у “Львівавтодорі” обіцяли розпочати ремонт ще однієї проблемної вулиці Львова - Замарстинівської - у березні місяці. Роботи мали тривати до кінця року (8 місяців) та складатись із двох етапів, перший - на ділянці від Гайдамацької до Липинського. Вартість проекту оцінили у майже 85 млн грн. Повідомлення про початок робіт з’явилося таки на початку березня, але терміни виконання зросли до 22 місяців. Станом на грудень минулого року, у Львівській мерії заявили, що продовжать ремонтувати вулицю навіть у зимову пору.
Читайте також: Коли і за скільки: які вулиці у Львові ремонтуватимуть у 2019 році
Канатна дорога на Високий Замок
Із 2016 року в місті розглядають можливість облаштування канатної дороги до Високого Замку. У січні 2018 року в мерії погодили детальний план її будівництва, зі станцією на Губернаторських Валах або на площі Старий Ринок. Почати будувати новий об’єкт планують у 2019 році за інвесторські кошти (інвестора ще шукають). Передбачається, що канатна дорога зробить парк “Високий Замок” більш доступним для людей з інвалідністю, а також стане місцем огляду міських пейзажів Львова.
Смуга громадського транспорту на Городоцькій
Ще в лютому минулого року в мерії вирішили облаштувати смугу громадського транспорту на вул. Городоцькій (від Гоголя до Наливайка), а потім ще восени вирішили зробити таку ж смугу на ділянці Городоцької від вул. Народної до “Привокзального ринку”, але львів’яни нововведень так і не дочекались.
Відмова від маршруток
Минулоріч у Львові набрала резонансу електронна петиція від Анни Меленчук з вимогою відмовитись від незручних маршруток та перейти на великі автобуси. На сесії Львівської міськради депутати підтримали цю ідею, а виконавчі органи мерії мали підготувати дорожню карту щодо вирішення питання. Втім, заступник міського голови з питань житлово-комунального господарства Сергій Бабак зазначив, що для реалізації петиції потрібно “мільярди гривень і десятиріччя на впровадження”.
Сквер пам’яті Кузьми
Упродовж 2018 року на розі вулиць Коперника та Стефаника у Львові обіцяли зробити громадський простір “Місце щасливих людей”, на честь Андрія “Кузьми” Кузьменка, лідера гурту “Скрябін”. Але вже влітку стало зрозуміло, що ідею до кінця року таки не втілять. За словами головного архітектора Львова, проект “завис” на рівні експертизи, яка не хотіла погоджувати складні дизайнерські рішення.
Читайте також: Куди люблять літати львів’яни: 10 найпопулярніших авіанапрямків 2018 року
Сухий фонтан біля Оперного театру
Уже більше трьох років львів’янам обіцяють зробити новий фонтан на площі перед Оперним театром: за європейським принципом, це має бути “сухий” фонтан, без чаші. Його мали встановити коштом благодійної організації “Сокар Благо”, і восени 2016 року він уже прибув до Львова з Канади. Але, за словами головного архітектора Львова Юліана Чаплінського, у “Сокарі” не визначились із остаточним кошторисом, який вони готові виділити на встановлення фонтану. Завершити проект мали до кінця 2018 року.
Перинатальний центр
Із 2013 року у Львові тривало будівництво перинатального центру, вартість якого оцінили у 171 мільйон гривень. Спершу установу планували відкрити до кінця 2017 року, потім терміни переносили кілька разів у першій половині 2018 року. Наприкінці квітня Президент України Петро Порошенко урочисто відкрив Львівський обласний клінічний перинатальний центр, який виявився взагалі не готовим приймати породіль. Не без скандалів, новий простір для народження дітей у Львові запрацював аж у кінці червня 2018 року.
Демонтаж Монументу Слави
Від квітня 2017 року у Львові вимагають демонтувати Монумент Слави, що на вулиці Стрийській у Львові. Було створено робочу групу, яка повідомила, що пам’ятник не підлягає обов’язковому демонтажу. Зрештою, в лютому 2018 року, у Львові вирішили, що демонтують лише стелу Монументу, яка перебуває у аварійному стані. Упродовж цілого року тривали тендери і пошук підрядників, і лише наприкінці грудня 2018 року в місті заявили, що знайшли компанію, яка демонтує стелу. Уже в січні нового року підрядник відмовився від угоди з технічних причин, але в Галицькій РА заявили про намір підписати договір з іншим підрядником.
Читайте також: ТОП-10 актуальних петицій у Львові на тему транспорту
Реконструкція вулиці Бандери
Уже кілька років поспіль мешканці Бандери протистоять спробам львівської влади реконструювати вулицю. Львів’яни скептично поставились до проектних пропозицій німецьких експертів та обурились наміром прибрати з вулиці бруківку. Разом із тим, під час зустрічі з мешканцями, мер Львова Андрій Садовий переконував, що ремонт вул. Бандери розпочнуть 2018 року. Проект так і не вдалось реалізувати минулого року, але у місті відремонтували невеличкий шматок вулиці, аби продемонструвати, як може виглядати простір після реконструкції. Якщо львів’яни погодяться, то на початок робіт можна розраховувати наприкінці 2019 року.
Пішохідна вулиця Дорошенка
Минулоріч у Львові побутувала ідея зробити пішохідною ділянку дороги на вул. Дорошенка (від проспекту Свободи до повороту на вулицю Банківську) і заборонити там проїзд приватних авто. Громадський транспорт при цьому мав би курсувати без змін. Основна причина нововведень - часті ДТП, що траплялись на повороті з Банківської. Зміни жваво обговорювали в соцмережах, тож за місяць у Львові засумнівалися в доцільності проекту та винесли його на консультації з мешканцями. Донині рух транспорту на Дорошенка не змінили.
Сміттєпереробний комплекс
До кінця 2018 року у Львові мали розпочатися першочергові роботи із будівництва сміттєпереробного комплексу: на це мерія повинна була виділити 2 мільйони євро. На продовження ж будівництва мали піти кредитні кошти від ЄБРР та ЄІБ. Загальна вартість проекту - 46 млн євро. Втім, лише наприкінці року оголосили шорт-лист компаній, які борються за тендер на будівництво львівського заводу.
ПОВНЕ АБО ЧАСТКОВЕ КОПІЮВАННЯ МАТЕРІАЛУ ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ І ВВАЖАЄТЬСЯ ПОРУШЕННЯМ АВТОРСЬКИХ ПРАВ