У Личаківському парку прокладають велодоріжку: що з нею не так

Нещодавно у Личаківському парку розпочали реконструкцію, у рамках якої прокладають велодоріжку. Але місцеві активісти наголошують на тому, що велодоріжку прокладають не за нормами, і вона є потенційно небезпечною для велосипедистів.

Як розповіли у ГО "Зручне місто", 13 грудня їхні представники прийшли у Личаківський парк, щоби перевірити стан виконання робіт, де підрядники вже встигли прокласти 120 метрів велосипедної доріжки.

Ця велодоріжка є важливою ланкою веломаршруту від вулиці Пасічної до центру: вона повністю інтегрована в схему веломережі міста, адже пролягає через вулиці Цетнерівку, Кутову, Марсове Поле, Мечникова, Тершаківців та Левицького. Тож не дивно, що до неї більш прискіпливе ставлення активістів. 

У ГО "Зручне місто" проблемою називають покриття із цегли. Активісти наголошують, що велодоріжка зазвичай має асфальтоване покриття, в окремих випадках - це безшовна плитка або "римський камінь".

Ще одним важливим питанням є ширина доріжки: зараз вона становить 150 см разом із бордюрами, і становить небезпеку для життя велосипедистів. Слід наголосити, що ця велодоріжка призначена для двостороннього руху. Разом із тим, вона прокладена на ділянці зі значним ухилом.

"У таких місцях, де є поворот і ухил, має бути 3 метри [ширини] для безпечного руху. А тепер цікавий факт - відповідно до проекту ширина велосипедної доріжки там мала становити 2,5 метри. По факту зробили 1,5 м", - підкреслили львів'яни.

Читайте також: Жива чи штучна: яку ялинку обрати львів’янам до свята, - ЦІНИ, ФОТО

Пішохідні доріжки ще не проклали, але вже відомо, що їх прокладатимуть на місцях витоптаних раніше пішохідних шляхів, де зараз стоять лавки. Існує велика ймовірність, що цими доріжками користуватимуться велосипедисти, які не захочуть ризикувати своїм життям і здоров'ям на новій велодоріжці.

Виходом із ситуації у ГО "Зручне місто" бачать демонтаж прокладеної велодоріжки. Знятою плиткою замостити майбутні пішохідні доріжки. А велосипедну доріжку переробити відповідно до проекту.

Як розповів у коментарі для 032.ua заступник директора департаменту містобудування ЛМР Володимир Данилюк, Личаківський парк є пам’яткою садово-паркового мистецтва, який має значну історичну цінність. Відповідно, при прокладанні велодоріжки виникла проблема щодо пошкодження кореневої системи дерев, а також руйнування історично сформованого рельєфу.

За словами посадовця, 14 грудня відбулась спільна нарада по цьому питанню, за участі головного архітектора проекту - Ольги Криворучко з "ПП Науково-виробнича фірма “Рутенія”, генерального підрядника ТОВ "Укрбудсервіс" та директора ЛКП “Інститут просторового розвитку” Олега Шміда, який розробляв комплексну схему облаштування велодоріжок по Львову.

Читайте також: Де у Львові покататись на ковзанах: графік, ціни, локації

На нараді вирішили змінити напрямок доріжки, а її ширину залишити 2,5 метра, відповідно до ДБН та проекту. Покриття велодоріжки залишиться цегляним. У департаменті містобудування переконують, що це цілком нормальне покриття, яким дозволено влаштовувати велодоріжки. Роботи продовжать наступного тижня.

До слова, цього року на реалізацію проекту реконструкції Личаківського парку виділили 2 мільйони гривень, таку ж суму мають виділити наступного року. Загальна вартість проекту становить 30,6 млн грн.

Нагадаємо, що у жовтні 2018 року департамент містобудування Львівської міськради провів відкриті торги на здійснення реконструкції Личаківського парку. Переможцем аукціону стало ТОВ "Інвестиційна компанія "Укрбудсервіс". Реалізувати проект підрядники повинні до кінця 2019 року.