Новенькі автобуси, трамваї та тролейбуси; електронний квиток, швидкий громадський транспорт та підземні парковки - таким може стати Львів у найближчому майбутньому.
Кореспондент сайту 032.ua дізнавався, які кроки планують зробити у місті, аби транспортні проблеми львів’ян відійшли на задній план.
Що хочуть запровадити у Львові?
Заступник директора департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міськради Андрій Білий представив стратегію розвитку громадського транспорту Львова до 2020 року. З його слів, у місті планують збільшити провізну здатність громадського транспорту з орієнтовно 130 тисяч до 196 тисяч пасажирів.
Окрім планових закупівель нових трамваїв, тролейбусів та автобусів, у Львові мають намір змінити сам підхід до транспортної сфери. Зокрема, змінити оплату транспортної роботи, впровадити е-квиток, збільшити частку перевезень комунальним транспортом, надати пріоритет громадському транспорту, впорядкувати ситуацію з паркуванням приватних авто, розвивати велоінфраструктуру. Далі про ці зміни детальніше.
Зміна на автобусних маршрутах
За словами посадовця, частина маршрутів, на які не виходять автобуси у місті, майже вдвічі скоротилася через заміну автобусів на великі. Перевізники також зменшили кількість маршрутів, на які не виходить 100% автобусів.
Серед іншого, йдеться про 12 маршрутів, на які не подався жоден перевізник на конкурсі. Їх розбили на ті, що мають бути замінені і ті, що мають передати в АТП-1 майже без змін.
П’ять маршрутів, які курсуватимуть зі змінами - це №12, 30, 35, 54 і 49. Автобус №49А вже запустили за дещо зміненим маршрутом з Рясного через Левандівку на Приміський вокзал.
Інші маршрути - № 18, 37, 48, 40, 36, 50, 19 будуть передані на АТП-1 після надходження нових автобусів.
Закупівля нових транспортних засобів
Минулого року для Львова планували придбати 30 нових трамваїв, 50 тролейбусів і 150 автобусів.
Станом на нині, Львовом уже курсують 15 трамваїв, закуплених у Берліні, і частина автобусів МАЗ. До кінця року у місто має прибути решта автобусів, а також оголосили тендер на закупівлю нових тролейбусів.
У 2019 році транспортне депо міста має поповнитись іще на 30 трамваїв, 40 тролейбусів та 100 автобусів.
Оплата транспортної роботи
У Львові хочуть змінити формат оплати транспортної роботи. Якщо станом на нині, пасажири дають готівку безпосередньо водіям, а ті - власнику підприємства, який має відповідати за все - від купівлі нових транспортних засобів до миття уже наявних, то в найближчому майбутньому мають намір платити за кілометраж. Така функція стане доступною після впровадження електронного квитка.
На кожен вид транспорту буде визначена ціна за кілометр: окремо - для тролейбуса “Шкода”, автобуса “Електрон”, автобуса “МАЗ”, різних трамваїв тощо. На кожну ціну буде визначатися переможець по тендеру, і оплата відбуватиметься за пробіг транспорту за маршрутом.
Передбачаються також грошові бонуси - доплата за дотримання графіку, чистоту салону, якщо не буде скарг на поведінку водія тощо.
Електронний квиток
16 листопада “Львівавтодор” оголосив тендер на розробку, впровадження та обслуговування автоматизованої системи оплати проїзду у громадському транспорті Львова. У місті запевняють, що це продовження процедури закупівлі, яку оголосили на сайті Європейського банку реконструкції та розвитку 29 березня 2017 року.
Зараз модель оплати виглядає, в основному, традиційно: пасажир платить безпосередньо перевізнику. Діє також безготівкова система оплати, якою користується орієнтовно 15% львів’ян, яка передбачає пряму оплату перевізникові.
Електронний квиток змінює концепцію оплати: гроші від пасажирів потрапляють до оператора е-квитка, який потім виплачує за транспортну роботу перевізникам.
Підготовча робота з впровадження е-квитка у Львові розпочалась у вересні 2015 року. Зараз триває останній тендер по процедурі: збір пропозицій відбуватиметься до 15 січня 2019 року. Впровадження самого електронного квитка на транспорті триватиме упродовж 12 - 18 місяців. Повністю громадський транспорт Львова перейде на нову систему оплати проїзду не раніше січня-травня 2020 року.
Попередньо, у місті підрахували, що абонемент на усі види транспорту коштуватиме близько 400 грн/міс. Разом із тим, передбачається, що будуть різні тарифи при е-квитку з різною ціною: разовий (до години часу), денний, тижневий, місячний, за попитом. Збережеться також функція оплати проїзду готівкою у водія, але це коштуватиме дорожче, ніж за новою системою.
Обов’язкова оптимізація мережі
У Львові планують дещо змінити транспортну мережу: запровадити маршрути, які вивозять людей з мікрорайону з можливістю пересадки на інший транспорт. Андрій Білий переконує, що це дозволить більш ефективно використовувати громадський транспорт, і при потребі ставити в окремі години на маршрути більше машин.
Громадський транспорт також буде у пріоритеті. По місту хочуть зробити низку окремих смуг для громадського транспорту, що дозволить пришвидшити його рух та здійснювати на 40 - 60% більше пасажирських перевезень із тим самим рухомим складом.
Окрім цього, обмежать рух вулицями в центрі Львова впровадивши Мале транспортне кільце. А також - створять чотири автостанції: на вул. Городоцькій, вул. Личаківській, вул. Зеленій та в Рясному.
Збільшення зон паркування
У Львові планують вирішувати проблему з паркуванням, оскільки зараз попит на паркомісця перевищує їх кількість. Передбачається створення підземних паркінгів у центральній частині міста за інвесторські кошти. Зокрема, на пл. Осмомисла, можливо - під пр. Свободи, на площі біля ЛНУ ім. І. Франка, пл. Петрушевича, вул. Стефаника, Городоцькій.
Залишать дві зони паркування у центральній частині Львова, де діятимуть різні тарифи: перша - у межах пішохідної зони, друга - в межах Малого транспортного кільця. Запровадять також 3-тю і 4-ту зони паркування - на під’їзді до центру Львова.
У місті братимуть до уваги й функціональні парковки - ті, що створені на базі супермаркетів, торгових центрів, автостанцій, вокзалів, аеропорту та мають конкретну функцію.
З'являться у Львові так звані “перехоплюючі” паркінги у віддалених від центру районах, де можна буде залишити своє авто й пересісти на громадський транспорт.
Повне або часткове копіювання чи відтворення матеріалу забороняється і вважається порушенням авторських прав