Уже кілька днів (а по факту - місяців) у Львові не вщухають суперечки між мешканцями Рясного та чиновниками Львівської міськради щодо відсутності належного транспортного сполучення мікрорайону з іншими частинами міста.
Дійшло до того, що група незадоволених рясненців прийшла 23 жовтня на засідання постійної комісії інженерного господарства, транспорту, зв’язку та житлової політики ЛМР, щоб особисто розповісти депутатам і чиновникам про свої проблеми.
Що не так?
Фото: Роман Кравець
Як розповіла у коментарі для 032.ua жителька Рясного Ольга, у суботу, 20 жовтня, у мікрорайоні відбулася акція протесту через жахливе, на думку мешканців, транспортне сполучення. Оскільки із запрошених представників влади (крім депутатів від округу) на подію ніхто не прийшов, рясненці завітали в міську раду самі.
Серед основних проблем львів’янка назвала: неналежне транспортне обслуговування мікрорайону, у зв’язку з чим люди часто запізнюються на навчання чи роботу; відсутність сполучення Рясного з комунальною лікарнею ШМД на Топольній та дитячою лікарнею на Орлика, які також входять до складу Шевченківського району.
“У лікарню на Топольній потрапити нереально. На це потрібно, як мінімум, 1,5 години в одну сторону. Сполучення немає, так само як і з дитячою лікарнею на Орлика”, - зазначила львів'янка Ольга.
Читайте також: Бути чи не бути: яке майбутнє у трамвайного маршруту №10 у Львові
Рясненці просять відновити курсування автобусів за маршрутами №12, 30, 54; більше великих транспортних засобів, яких Львів до кінця року має придбати 150 - це і МАЗи, і “Електрони”. Серед прохань також - продовжити курсування автобуса 6А до 23 години; оскільки людям складно добратись на роботу й з роботи у ранковий та вечірній час, а після 21 години, за словами мешканців - майже нереально.
Оскільки в Рясному мають намір зробити автостанцію для приміських маршруток Яворівського напрямку (з 2016 року дискутують про перенесення зупинки від Янівського цвинтаря на вул. Шевченка, 317 - ред.), місцевих мешканців хвилює стан мосту біля кінцевої зупинки трамваю №7, на перетині вулиць Шевченка - Ковча.
“Щороку збільшується приріст населення і навантаження на міст. Якщо ми будемо говорити про нову АС, відповідно, там схочуть будувати супермаркет й іншу інфраструктуру, ще збільшиться кількість автомобілів, у тому числі вантажних. Міст може не витримати. Ми не хочемо чекати до крайності, щоби сталася якась катастрофа”, - наголосила львів’янка.
Що кажуть в міській раді?
Фото ілюстративне
Як розповів заступник директора департаменту житлового господарства та інфраструктури ЛМР Андрій Білий, зараз у міськраді думають над тим, як розвантажити мікрорайон Рясне.
“Із Рясного є, по суті, лише один виїзд - по вулиці Шевченка. Має бути альтернативна дорога через Левандівку по вул. Суботівській. Проблематика в тому, що є перетин залізничної колії”, - зазначив Андрій Білий.
Зазначимо, що у зв'язку з наявністю чотирьох залізничних колій, у Рясному постійно виникають затори по вулиці Шевченка, а якщо трапляються ДТП на переїзді - це, фактично, унеможливлює рух транспорту.
Зі слів Андрія Білого, після довгих дискусій з представниками “Укрзалізниці”, напрацювали два варіанти вирішення задачі: або робити дорогу під коліями, або робити об’їзд з естакадою.
Читайте також: За два роки Рясне та Левандівку з’єднають альтернативною дорогою за більш ніж 100 мільйонів гривень
Оскільки “об'їзний” варіант дорогий (попередньо оцінюють у 250 млн грн), і невідомо як “ляже” нова дорога на торф’яні поля, схиляються до ідеї зробити підземний тунель для автомобільного транспорту.
Андрій Білий запевнив, що у ЛМР вже знайти компанію, яка будує метро в Києві та зможе зробити тунельний проїзд під коліями без зупинки руху поїздів. Вартість цього проекту попередньо оцінили у 100 млн грн.
Які шляхи вирішення ситуації?
Фото ілюстративне
Окрім вказаної перспективи будівництва нової дороги, мешканці дійшли до порозуміння з чиновниками щодо більш сучасних питань.
Так, директор ЛК АТП-1 Орест Хамула зазначив, що на маршруті №6А курсує 10 автобусів, які й надалі будуть їздити за графіком. Останній рейс у них о 22:05, і наразі про продовження маршруту не йдеться, бо на підприємстві брак водіїв (майже 40 чоловік).
Ще 5 великих автобусів курсуватимуть у будні дні по експериментальному маршруту№49А.
Львів’ян просять повідомляти про випадки, коли водій не дотримується затвердженого графіку або поводиться некоректно, на “Гарячу лінію міста” за номером 15-80.
Пропозицію громадського активіста Святослава Товстиги про те, щоби запустити на ранкові та вечірні маршрути через Рясне “Атамани” з маршруту №9 відхилили, оскільки на АТП-1 є затверджені маршрути, які не можна змінювати.
Читайте також: Мешканці Личаківської звернулися до Андрія Садового, - ВІДЕО
Щодо експериментального маршруту 49А, то якщо він покаже добрі результати після “обкатки”, у майбутньому обіцяють змінити графік на той, який підійде мешканцям.
Про інші маршрути, зокрема, 12, 30, 54, більше можна буде сказати після конкурсу перевізників, який у Львові планують провести у цю п’ятницю, 26 жовтня.
Окрім цього, у ЛМР сподіваються, що частину транспортних питань вирішить впровадження електронного квитка. Наприклад, це уможливить пересадки з одного транспорту на інший.
ПОВНЕ АБО ЧАСТКОВЕ КОПІЮВАННЯ ЧИ ВІДТВОРЕННЯ МАТЕРІАЛУ ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ І ВВАЖАЄТЬСЯ ПОРУШЕННЯМ АВТОРСЬКИХ ПРАВ