Розбудова Стрийської: чи зупиниться рух транспорту у Львові

У межах Європейського тижня мобільності у Львові відбулася спеціальна серія Urban Cafe, присвячена темі сталої мобільності (пересування) у містах. Кореспондент 032.ua побував на лекції Сергія Фіалковського і довідався про потенційну проблему “зупинки” руху на вулиці Стрийській та можливі шляхи розв’язання проблеми.

Ще у липні транспортний інженер Сергій Фіалковський порушив у соцмережах питання доцільності розвитку транспортної інфраструктури по вулиці Стрийській, оскільки район активно розбудовується, особливо навколо перехрестя з вулицею Луганською.

(На фото: ділянка, про яку йде мова)

Зі слів інженера, станом на нині, у Львові є велика кількість містобудівної документації по забудові прилеглих до Стрийської ділянок, від Сокільників і аж до Академії сухопутних військ. Щодо транспорту, то тут передбачають безпечні заїзди й виїзди на Стрийську, ліві повороти, будівництво п’ятої смуги, реконструкція залізничного шляхопроводу тощо. Але всі проекти є дороговартісними.

Читайте також: Фотографії старого Львова: ТОП-10 світлин автобусів львівського виробництва

На цю ситуацію ще накладається той факт, що у районі вулиць Стрийська - Луганська - Чмоли планують спорудити Innovation District IT Park, де окрім низки офісних будівель ще має з’явитися великий торгово-розважальний комплекс із підземним паркінгом. А це, як мінімум,8 тисяч додаткових автомобілів.

(Візуалізація майбутнього комплексу будівель)

Відтак, фахівець переконаний, що насамперед потрібно повернутися до проекту будівництва вулиць Луганської, Ряшівської-Проектованої, дороги на Рясне, продовження вул. Вернадського до вул. Княгині Ольги, аби розвантажити транспортний потік у районі.

Про розбудову вулиці Стрийської почали думати ще перед Євро-2012, у 2007 - 2008 роках. Тоді було розроблено детальний план території, який передбачав, зокрема, створення лівих поворотів та роздільчої смуги біля Податкової.

Читайте також: Що не так з трамвайними платформами у Львові: ТОП-5 міфів і шляхи вирішення проблеми

У Львові моделювали розвиток цієї території в комплексі, від початку вул. Сахарова, і встановили, що без лівоповоротного заїзду-виїзду уся територія по вул. Стрийській - Луганській не зможе працювати, бо пропускна здатність по Сахарова дуже невелика.

(Витяг з ДПТ)

У плані також передбачили на Стрийській “кишені” для громадського транспорту, але Сергій Фіалковський зазначає, що таке рішення значно погіршить рух. Натомість, висуває ідею створити дві смуги громадського транспорту в різні сторони.

Найбільш проблемним у цьому районі є перехрестя вул. Стрийська - вул. Чмоли. Тут пропонується встановити “розумні” світлофори.

Окрім цього, поруч із офісами Innovation District IT Park має з’явитися великий торгово-розважальний комплекс, у якому буде підземний паркінг на кілька тисяч автомобілів.

Читайте також: Казімєж Твардовський: прагматичний шляхтич, що створив Львівську філософську школу

Коли створювали Генплан Львова, планували створити на всіх “радіальних вулицях”, на перетині з Малим кільцем, так звані “перехоплюючі” парковки, звідки власники авто пересідали би на громадський транспорт і добиралися до центру. Станом на нині таку функцію частково виконує ТРЦ “Кінг Кросс”.

Якщо ж біля нового торгово-розважального комплексу зроблять парковку, то постає також питання заїздів на неї. Є варіанти: зробити правий заїзд-виїзд зі Стрийської, із Чмоли (з низькою пропускною здатністю), першочерговий заїзд із вул. Козельницької та найбільш логічний - із Луганської.

(Витяг з ДПТ)

Станом на нині, розв’язка по вул. Луганській вкрай завантажена, у години пік черги з авто бувають аж до станції Персенківка. Відтак, логічний виїзд з ТРК на Луганську хоч і перспективний, але проблемний.

Тому перед проектантами стоїть виклик: як правильно організувати рух транспорту навколо вул. Стрийської, аби розвантажити потоки машин. Спеціалісти пропонують організувати виїзд на вул. Яніва, а інший, “дзеркальний” - об’єднати з виїздом на Персенківку, з можливістю заїздів та виїздів вліво.

Читайте також: ТОП-10 безкоштовних подій у Львові, які можна відвідати впродовж жовтня

Існує також багато розмов про майбутнє громадського транспорту на верху Стрийської. За задумом, із перехоплюючої парковки неподалік, люди мали би пересідати на автобус. Станом на нині, немає такого автобуса, тому цілком серйозно обговорюється створення “пікового” маршруту, який би курсував від стадіону “Арена Львів” до центру в години пік, і менш інтенсивно - в інші години.

На думку фахівця, у цьому питанні, знову ж таки, допомогло б виділення двох окремих смуг громадського транспорту, які би тягнулися аж до Монументу Слави.

У підсумку, можемо сказати, що проект нових офісів, з громадським простором і торговим комплексом - цілком непоганий, але без фахового розподілу руху може стати проблемою для великої частини мешканців Львова. Проектувальникам слід звернути увагу на: ліві повороти, логічні розв'язки, врахувати потенційну кількість автівок та їх "потік" на новий паркінг, не забути про потребу міста в громадському транспорті та якісному автомобільному сполученні по "радіальних" вулицях.

За матеріалами лекції Сергія Фіалковського

ПОВНЕ АБО ЧАСТКОВЕ КОПІЮВАННЯ МАТЕРІАЛУ ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ І ВВАЖАЄТЬСЯ ПОРУШЕННЯМ АВТОРСЬКИХ ПРАВ