Чому водіям автобусів у Львові потрібні облаштовані кінцеві зупинки

Вже понад 20 років львівські водії здійснюють перевезення пасажирів, але лише зараз представники влади починають розмірковувати над вирішенням проблеми дотримання норм охорони праці водія. Мова йде про облаштування кімнат відпочинку для водіїв громадського транспорту на кінцевих зупинках. Сайт 032.ua з'ясовував, чи потрібні вони водіям і чи планують їх облаштовувати.

У чому проблема?

Останнім часом на вулицях Львова і області почастішали дорожньо-транспортні пригоди за участі водіїв не лише приватного, але й громадського транспорту. У низці випадків причиною аварії чи нещасного випадку стає перевтома і стан здоров’я водія. Так, лише 18 травня у Львові водій автобусного маршруту №44 втратив свідомість під час керування транспортним засобом із пасажирами та мало не в’їхав у переповнену людьми зупинку біля Стрийського ринку.

Резонансна аварія з водієм рейсового автобуса трапилася також 1 серпня 2017 року. Тоді поблизу села Гамаліївка Пустомитівського району водієві стало погано за кермом, він не впорався з керуванням і виїхав на зустрічну смугу, де врізався у відбійник. Водій загинув на місці, двоє пасажирів отримали травми.

Додамо, що питання облаштування кімнат відпочинку для водіїв автотранспортних підприємств передбачене законодавством. Зокрема, ЗУ “Про затвердження Порядку регулювання діяльності автостанцій” передбачає, що усі автостанції повинні мати кімнати для відпочинку водіїв, як для міжзмінного, так і тривалого відпочинку.

Хочеш - домовляйся сам

Як розповів у коментарі для 032.ua голова Асоціації перевізників Львівщини Іван Велійка, станом на нині, водії не мають належно облаштованих місць для відпочинку, хоч це й передбачено законом.

“Із 1997 року і донині у водіїв, які працюють на автобусних маршрутах і обслуговують регулярні маршрути міста Львова, жодних санітарно-побутових умов на кінцевих зупинках не було і немає. Вони обов’язково повинні бути, тому що водій - це, по-перше, це жива людина, яка мусить справити природні потреби у відповідному місці; крім того, водії мають відстої на кінцевих зупинках і повинні мати місце, де можна відпочити, посидіти, прийняти їжу під час обідньої перерви”, - пояснив Іван Велійка.

Голова Асоціації перевізників Львівщини додав, що зараз домовляються з магазинами та кафе, які розташовані в районах кінцевих зупинок громадського транспорту про те, аби використовувати їх для своїх потреб. Зазвичай такі домовленості з торгівельними точками укладають самі водії в індивідуальному порядку, але бувають також випадки, коли за них домовляються автотранспортні підприємства.

Читайте також: Львівські водії електротранспорту потребують місць для відпочинку: чому це важливо

Замість кухні - задушливий автобус

Про проблему охорони праці водіїв громадського транспорту активісти говорять у Львові вже не перший рік. Так, до прикладу, у серпні 2017 року учасники ГО “За якісний транспорт” вирішили провести акцію та роздати воду водіям громадського транспорту в один із найспекотніших днів. Таким чином вирішили не лише потішити водіїв електротранспорту й автобусів, роздавши їм 700 пляшок мінералки та інформаційні буклети, але й привернути увагу громадськості до проблеми відсутності кімнат відпочинку на кінцевих зупинках та потребі слідкувати за здоров’ям: водію впродовж літнього дня необхідно випити дві літри води й більше.

Читайте також: 5 основних причин ДТП на дорогах, - ІНФОГРАФІКА

Як розповів у коментарі для 032.ua голова ГО “За якісний транспорт” Святослав Товстига, конструкція більшості автобусів, які курсують Львовом, не є вдалою у тому плані, що мотор розташований біля водія і через це температура у його кабіні є на 10 - 20 градусів більша, ніж за вікном.

“Відсутність кімнати відпочинку і туалету на кінцевій зупинці призводить до того, що в літній період водії мусять обідати й відпочивати в задушливому автобусі. Туалети і кімнати відпочинку відповідно до чинного законодавства має забезпечити організатор перевезення, у Львові організатором перевезень є Львівська міська рада. Вбиральні для водіїв є на Рясному і на Галицькому перехресті - остання від самого початку зачинена і водії не мають до неї доступу”, - резюмував Святослав Товстига.

Що кажуть у ЛМР?

Як розповіли 032.ua в управлінні транспорту Львівської міськради, у кожному автопідприємстві, яке обслуговує міські автобусні маршрути, є облаштовані кімнати відпочинку водіїв (типу готель).

“На даний час управління транспорту вивчає досвід інших міст України щодо можливості облаштування на кінцевих зупинках, на яких перетинається значна кількість міських маршрутів громадського транспорту, кімнат відпочинку водіїв та прийому їжі”, - додали в міськраді.

У коментарі для 032.ua заступник директора департаменту житлового господарства та інфраструктури ЛМР Андрій Білий розповів, що станом на нині на кінцевих зупинках є торгівельні центри, ринки або кафе, з якими керівництво комунальних підприємств домовляється про відвідування туалетних кімнат водіями.

“Зараз ми із Орестом Хамулою пропрацьовуємо можливість будівництва додаткових диспетчерських пунктів на найбільших зупинках, де вони можуть зробити перерву на обід”, - пояснив Андрій Білий.

Читайте також: Хто возитиме львів’ян? Чому водії електротранспорту у Львові звільняються

“Ідея в тому, щоб на кожній кінцевій зупинці або, якщо немає можливості, то хоча би на одній кінцевій з маршруту був диспетчерський пункт, де є умови відпочинку: щоби розігріти й прийняти їжу, помитися, робити технологічні перерви. Зараз ми таку мережу будуємо”, - додав заступник директора департаменту житлового господарства й інфраструктури.

Вартість облаштування кожного такого пункту залежить від місцевості, комунікацій, які треба підводити, обсягів робіт, які потрібно виконати, і може коливатися від кількох десятків тисяч - до мільйона гривень.

*ПОВНЕ АБО ЧАСТКОВЕ ВІДТВОРЕННЯ ТЕКСТУ БЕЗ ПИСЬМОВОЇ ЗГОДИ РЕДАКЦІЇ ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ І ВВАЖАЄТЬСЯ ПОРУШЕННЯМ АВТОРСЬКИХ ПРАВ