Сихів та центр міста планують з’єднати велопішохідним маршрутом: як це буде

В управлінні архітектури та урбаністики ЛМР розробили проект "зеленог"о вело-пішохідного маршруту "Сихів - університети - центр", мета якого – з’єднати еко-маршрутом найбільший житловий масив з центральною частиною міста та освітніми установами.

Вперше ескізний варіант цього проекту був представлений під час проведення у Львові “Майстерні міста”. Журналіст сайту 032.ua вирішив розібратися, що саме хочуть запропонувати проектанти мешканцям Сихова.

Чому виникла ідея

У втіленні цього проекту зацікавлені в УКУ, два кампуси якого розташовані поблизу Стрийського парку та на вул. Хуторівка, а також адміністрація ринку “Шувар”. Так, за словами архітектора та викладача НУ “Львівська політехніка” Антона Коломійцева, представники університету хочуть з’єднати свої кампуси своєрідним еко-маршрутом, а ринок “Шувар”, термінали якого розташовані вздовж вулиці Хуторівка, готовий трансформувати та облагородити свою територію, аби зробити її зручною як для пішоходів так і для велосипедистів.

“Справа в тому, що Сихів – найбільший район міста, крім того тут є велика концентрація молоді, яка користується велосипедом. Тому, коли ми говоримо про молодих людей, варто розуміти куди саме рухаються ці люди: в основному до великих освітніх установ: до університету імені Франка, УКУ та “Львівської політехніки”. Крім того, можна згадати і про IT-центри, які наразі динамічно розвиваються та фактично пов’язують центр міста з Сиховом,”, - каже Коломійцев.

Яким може бути маршрут

За попереднім задумом, велопішохідний маршрут братиме свій початок від парку імені Івана Павла II, серед природи та зелені, що дасть змогу насолоджуватись краєвидами довкола. Через парк львів’янам пропонують прогулятися в обхід ринку “Шувар” до так званого Освицького гаю.

“Тут є грунтова дорога, люди активно використовують цю зону, але дорога фактично не підготовленою для нормальної їзди велосипедом. Далі ми рухаємось в бік ринку “Шувар”, де розташовані термінали ринку. Цю територію адміністрація планує трансформувати та зробити її більш придатною для велосипедистів”, - зазначає архітектор.

Після цього велосипедисти опиняться біля невеличкого за розмірами ставка на Хуторівці. Коломійцев розповідає, що цю вулицю можна пройти/проїхати напряму, перетинаючи таким чином велику магістраль загальноміського значення, або ж рухатись вздовж вулиці, плавно піднімаючись до  залізничного містка та виїхати на вулицю Персенківку.

“Це промислова зона, сама територія перебуває в не найкращому стані. Вулицю необхідно озеленити. Далі велосипедист, їдучи вздовж вулиці Луганської потрапляє на залізничну станцію “Персенківка”. Вона є важливою через те, що тут зупиняються електрички, вона може в майбутньому використовуватися міською електричкою. Це досить екстремальний спосіб, проїхати цю вулицю на велосипеді, але цікавий”, - вважає Коломійцев. 

Надалі маршрут може мати два розгалуження: від Персенківки можна рухатися до перехрестя зі Стрийською, або ж через залізничну колію виїхати на вул. Козельницьку.

Читайте також: Львів у Instagram: 5 чоловічих профілів, на які варто підписатися.

“Як базовий ми розглядали маршрут через діючий міст. Там є достатньо простору, щоб рухатися  не заважати пішоходам. Потім доїхати до Стрийського парку, а від нього рухатися в центр міста. Але ще треба врахувати, що поблизу Монументу слави є крутий спуск/підйом, тому треба передбачити якісь чинники, які дозволять долати цю ділянку дороги. І вже після вулиці Стрийської ви потрапляєте на вулицю Вітовського та  прямуєте в центр Львова” - розповідає Антон Коломійцев.

Що думають велосипедисти

Під час обговорення ескізного проекту присутні на дискусії велосипедисти неоднозначно сприйняли таку ідею. Їм сподобалися плани міста щодо подальшого розвитку веломережі, однак запропонований варіант, на їх думку, не припаде до душі багатьом любителям двоколісного транспорту.

Читайте також: На Сихові прокладуть нову тролейбусну лінію та збудують автомагістраль.

Справа в тому, що від просп.Червоної Калини та до вул. Стуса вже є прокладена велодоріжка і цей шлях є набагато коротшим для доїзду в центр міста, ніж той, який пропонують архітектори.

Чи дійсно будуть створювати зелений маршрут

Наразі це лише ескізний проект, остаточно затвердженого варіанту наразі немає. В бюджеті міста та розвитку на 2018 рік коштів на реалізацію проекту не передбачено.

Партнерський спецпроект
11:00, Вчора