Куди поїде трамвай: у Львові хочуть продовжити кілька трамвайних маршрутів

В наступні кілька років в місті Лева планують значно розширити трамвайну мережу: збудувати нові та провести реконструкцію вже існуючих трамвайних ліній.

Журналісти сайту 032.ua вирішилися дізнатися, де саме у Львові можуть збудувати нові трамвайні розв’язки і де планують провести реконструкцію із заміною трамвайного полотна.

Нові будівництва

Так, за словами працівника “Центру управління рухом” та “Інституту просторового розвитку” Ігоря Могили, наразі в місті розглядають можливість відновлення трамвайної по вулиці Коперніка до вулиці Сахарова (лише в напрямку центру).

Зазначимо, що цю ідею ще в минулому році в інтерв’ю нашому виданню озвучував тодішній керівник “Львівавтодору” Олег Береза. На його думку, цей проект може стати найбільш прибутковим для “Львівелектротрансу”. Крім того, це дозволить зменшити тривалість поїздки пасажирів, які рухаються в центр міста з вул. Кн. Ольги та Сахарова.

До того ж, в майбутньому в місті Лева хочуть з’єднати трамвайну колію на вул.Кн.Ольги з вулицею Вернадського (перехід через вул.Наукову).

Ще одна ідея, над якою роздумують проектанти: продовжити трамвайний маршрут з вул. Миколайчука до АС-2. Щодо останнього проекту то наразі фахівці роздумують над тим, де краще прокладати колії: біля готелю “Вольтер” чи поблизу гирла Полтви, по вул. Липинського.

Цікавою є також ідея з’єднати трамвайним полотном вулицю Миколайчука та вул.Лінкольна, що дасть змогу облаштувати трамвайне кільце по вул. Лінкольна, Хмельницього, Підзамче, Замарстинівській.

Реконструкція трамвайних ліній

В найближчій перспективі – в місті має відбутися реконструкція ліній на вулицях Бандери, Вітовського та Шевченка.

“Ці трамвайні лінії вже давно потребують реконструкції. Наразі ще невідомо, як реалізовуватиметься проект: чи сам “Львівелектротранс” це буде робити, чи в партнерстві з “Львіввавтодором”, - зазначає Ігор Могила.

Зазначимо, що ще раніше міська влада планувала прямим трамвайним сполученням з’єднати Сихів із Головним залізничним вокзалом. Так, ще у 2016 році директор “Львівавтодору” зазначав, що для цього спочатку необхідно провести реконструкцію площі Івана Франка.

“Хочемо тут облаштувати кільце або ж таким чином прокласти трамвайні колії, аби вони не стикалися із проїжджою частиною. І тоді це нам дозволить запустити Сихівський трамвай до залізничного вокзалу. Нам дуже важливо з’єднати трамвай, який курсує на Сихів із залізничним вокзалом", - зазначав Олег Береза.

Цікаво, що проект реконсрукції площі Ів.Франка мав бути готовим ще наприкінці 2016 року, однак ремонтні роботи тут так і не розпочалися навіть у 2018 році.

Коли розпочнеться реалізація проектів

Плани – планами, однак на їх реалізацію потрібні кошти, і дуже чималі. Наприклад, проект масштабної реконструкції вулиці Бандери, як і Вітовського, наразі перебуває лише в ескізному варіанті, а по вул. Шевченка – ще немає кінцевого робочого проекту.

“Очікується, що реконструкція всіх цих трьох вулиць відбуватиметься за кредитні кошти”, - зазначив Ігор Могила.

Всі інші плани в більшості своїй існують лише на папері, тож про терміни їх виконання говорити ще дуже зарано.

Чи вистачить рухомого складу

З огляду на амбітні плани щодо реконструкцію старих та будівництва нових ліній, виникає питання: чи вистачить рухомого складу “Львівелектротрансу”, аби обслуговувати більшу кількість трамвайних лінії.

За словами пана Могили, в місті до цієї проблеми підійшли з розумом: для львів’ян та гостей міста спочатку будуть купувати вагони, а вже потім починати будувати нові трамвайні розв’язки.

“Це не буде так, що в місті збудували нові трамвайні лінії, а їздити немає чим. Придбання 30 вживаних трамваїв з Німеччини, плюс, якщо будуть кошти, місто закупить нові трамваї – це кроки до майбутніх будівництв нових трамвайних ліній. В планах – спочатку отримати рухомий склад, а потім вже будувати та їздити”, - сказав Могила.

Автор: Андрій Галицький