Скандал на АТП-1: чому депутати ледь не побилися з охоронцями підприємства

Сьогодні, 20-го лютого, між охоронцями АТП-1 та депутатами міськради Львова виник конфлікт, коли останні намагалися потрапити на нараду водіїв з керівником підприємства.

Сайт 032.ua спробував розібратися, що насправді сталося на території підприємства та чому міські обранці звернули увагу на діяльність комунального підприємства.

Що сталося

Ввечері 19-го лютого, на сторінці спільноти “Варта-1” в соціальній мережі Facebook, з акаунту Сергія Гвоздики, який ніби-то є водієм АТП-1, був поширений допис про те, що водії комунального підприємства отримують заробітну плату за двома відомостями, а частину заробленого взагалі вираховують за борги по “плану” та якщо водій використовує більше пального, ніж передбачено.

Фото:

У своєму дописі автор закликав небайдужих у вівторок, 20-го лютого, о 09:30, завітати на підприємство, аби якось вплинути на цю ситуацію. На звернення Гвоздики одразу ж відреагували декілька депутатів міськради Львова, зокрема Ігор Зінкевич, Любомир Босаневич та Сергій Івах.

Що було далі

У вівторок, 20-го лютого, міські обранці разом із журналістами та представниками громадської ради при управлінні транспорту ЛМР, прийшли до входу АТП-1, що на вулиці Авіаційній, 1. Однак охорона відмовилася пропускати депутатів, аргументуючи своє рішення тим, що АТП-1 – режимний об’єкт, тому гості можуть зайти лише після того, як це дозволить зробити керівник підприємства Орест Хамула. Вже невдовзі між охоронцями та депутатами спалахнув конфлікт, який незабаром переріс у штурханину.

“Ми спокійно говорили та пояснювали причину свого візиту, показали охоронцям свої посвідчення. Вони нам свої документи принципово не надавали, хто дав наказ нас не пускати також не сказали. Після цього, власне, виник конфлікт. Виходить, що АТП-1 – приватна установа, тож депутатів, які мають права на контроль без узгодження з керівництвом, не допускають на комунальне підприємство? Ось такий бардак відбувається на АТП”, - розповів кореспонденту 032.ua депутат Ігор Зінкевич.

Врешті, конфлікт на прохідній завершився тим, що депутати таки прорвали оборону охоронців та потрапили на територію АТП. Саме в цей час керівник підприємства Орест Хамула проводив нараду з водіями. Згодом до депутатів, активістів та журналістів вийшов сам Хамула, після чого всі вони вирушили на зустріч з водіями.

Як відбувалася нарада

Цікаво, що на цій зустрічі так і не прозвучало питання щодо зарплати водіїв, які ніби-то нараховуються за двома відомостями. Натомість, самі водії, скаржилися на відсутність е-квитка в громадському транспорті. Мовляв, їм важко рахувати готівку, слідкувати за дорогою. Також знову виникло питання щодо пільгових перевезень пасажирів песнійного віку. Однак, на думку депутата Любомира Босаневича, цю ситуацію щштучно нагнітають на самому АТП-1, аби отримати більше грошей на відшкодування з боку міської ради.

“Ніхто не знає точної кількості перевезених пільговиків, їх просто ніхто не рахує", - сказав Босаневич.

Читайте також: борги АТП-1 перед Львівським автобусним заводом: що відомо станом на сьогодні.

З думкою свого колеги погоджується депутат міської ради Ігор Зінкевич, який під час наради запропонував, аби пасажири громадського транспорту мали змогу розраховуватися за проїзд за допомогою “Картки львів’янина”. Це дасть змогу, на його думку, отримати реальні цифри щодо перевезень пільговиків в комунальних автобусах.

“Якщо наразі в нас є проблеми із запровадження електронного квитка, то чому б не продавати “Картку львів’янина” з чіпом, тоді буде чіткий контроль пасажиропотоку. Крім того пропонувалося, щоби працівники “Муніципальної варти” крім електротранспорту, перевіряли пасажирів комунальних автобусів. Водії кажуть, що їм виплачують 4 500 гривень зарплати, але проблема в іншому: їх не чує керівництво, вони втомлюються одночасно рахувати гроші та слідкувати за дорогою, їм просто складно працювати в таких умовах”, - зауважив Зінкевич.

Що каже керівництво АТП-1

За словами керівника підприємства Ореста Хамули, інформація, яку напередодні поширили в інтернеті – фейкова, а людина, яка її розповсюдила – вигаданий персонаж, який ніколи не працював водієм на АТП. На думку директора, проблема полягає в тому, що деяким водіям не сподобалося, що в автобусах автопідприємства встановлюють датчики контролю рівня палива.

“Минулого року через систему ProZorro ми закупили датчики для контролю рівня палива, якими обладнано вже 30% машин. Тим, хто мав понаднормове використання палива, це не сподобалось, адже, як нам відомо, дехто дозволяв собі використовувати паливо у приватних цілях. Тепер це зробити важко, оскільки ведеться облік”, - сказав Орест Хамула.

Читайте також: будуйте краще на околицях: чи збудують у Львові підземний паркінг навпроти головного корпусу університету Франка.

Тому на АТП-1 вважають, що ті водії, які понаднормово використовують паливо, мають повертати за нього кошти в бюджет підприємства.

Що буде далі

Тепер депутати міської ради хочуть тісніше співпрацювати з керівництвом АТП-1, аби спільними зусиллями вирішити проблеми, які турбують працівників підприємства.

“Е-квиток з’явиться  не раніше, ніж за 2 роки, але ситуація ускладнюється чи не кожного дня. Купувати зараз нове обладнання для транспорту, витрачати купу грошей на це – не знаю, чи вистачить міського бюджету з тими кредитними зобов’язаннями, які вже є.  Нам необхіно знайти шляхи вирішення проблеми”, - вважає Босаневич.