Будуйте краще на околицях: чи збудують у Львові підземний паркінг навпроти головного корпусу університету Франка

Незважаючи на те, що депутати міськради Львова ще у травні минулого року проголосували за ухвалу щодо залучення інвесторів для будівництва багаторівневого паркінгу на площі Петрушевича, в мерії не полишають надій збудувати об’єкт навпроти головного корпусу ЛНУ імені Івана Франка, що на вулиці Університетській.

Минулого тижня в міській раді відбулися громадські обговорення щодо можливого будівництва підземного паркінгу навпроти будівлі університету. Кореспондент сайту 032.ua побував на слуханнях та спробував розібратися, як зміниться територія на площі, де хочуть збудувати об’єкт та чи подобається така ідея міської влади освітянам.

Як зміниться рух транспорту на вулиці Універститетській, якщо там збудують підземний паркінг

Перше, на що звертають увагу проектанти будівництва підзменого паркінгу - це на те, що на площі перед університетом необхідно впорядкувати рух транспорту, який наразі є хаотичним. Втім, якщо раніше в мерії лунали думки щодо того, аби зробити вулицю Університетську повністю пішохідною, то тепер проти такої ідеї виступають категорично проти. Так, за словами начальник відділу транспортного планування та моделювання ЛКП «Львівавтодор» Романа Зубачика, така концепція вулиці зведе нанівець майбутні плани на будівництво малого транспортного кільця навколо центру міста.

“Згідно з концепцією малого транспортного кільця, рух пропонується пустити колом навколо центру міста. Основна мета – пришвидшити рух громадського транспорту та впорядкувати рух індивідуального транспорту у центральній частині міста. Також ця концепція включає розширення пішохідних зон у центрі міста, розширення зон паркування. Не можна робити вулицю Університетську повністю пішохідною, оскільки це ламає концепцію малого кільця. Якщо Університетська буде пішохідною, то рух скерується на Проспект Свободи, вулиці Листопадового Чину, Бандери, Крушельницької та Коперника, які й так перевантажені", – каже Зубачик.

Тож в міській раді напрацювали два варіанти змін площі перед університетом. За першим варіантом пропонується скерувати рух громадського транспорту на вулиці Січових Стрільців, Листопадового Чину та Гнатюка. Проектанти визнають, що за таким перебігом подій значно зросте навантаженість на вул. Січових Стрільців та Листопадового Чину, які й так потопають в постійних заторах через приватний транспорт.

Читайте також: будівництво підземного паркінгу у Львові: все, що ви хотіли знати.

За другим варіантом - громадський транспорт курсуватиме перед пам’ятником І. Франку, що дозволить створити окремі смуги руху для приватних автомобілів та тролейбусів із автобусами. Якщо це станеться, то проектанти пропонують створити пішохідну зону, по якій буде курсувати громадський транспорт (як на площі Ринок, через яку курсують трамваї), а вулиця Університетська стане трохи ближчою до пам’ятника. Крім того, територія стане більшою на 40 метрів, однак необхідно буде змінювати межі парку.

Ще одна пропозиція – звузити вулицю Університетську до 7 метрів а громадський транспорт пустити впритул біля пам’ятника І.Франку. Ну і ще одна утопічна ідея від проектанів – облаштувати тунель навпроти учбового закладу, аби там їздили автомобілі.

Якою буде площа перед університетом

В мерії зазначають, що реконструкція площі навпроти ВИШу відбудеться за будь-яких умов. В планах влади - імітація замощення колишньої клумби та імітація річки з ймовірно водною поверхнею.

Освітлювати простір будуть енергозберігаючими світильниками та світильниками  так званого відбитого світла, які не засліплюватимуть очі пішоходам. Розміри площі зміняться також.

Яким буде підземний паркінг

Як розповіла головний архітектор інституту “Містопроект”І неса Склярова, наразі розглядається три варіанти розміщення підземного паркінгу, заїзди і виїзди в який будуть відбуватись зі сторін вулиць Листопадового Чину та Січових Стрільців.

“Об’єкт буде розділений на чотири відсіки, кожен з яких вміщуватиме до 100 автомобілів та матиме окремий виїзд. Щодо кількості паркомісць, то місто розглядає три варіанти будівництва підземного паркінгу: на 343, 356 та 358 паркомісць”, - розповіла Склярова.

Міська влада хоче бачити у Львові дворівневий паркінг, однак не все залежить від бажання міських можновладців. Як пояснює Склярова, проектанти пропонують збудувати однорівневу парковку.

Читайте також: У Львові задумали збудувати багаторівневий підземний паркінг на площі Петрушевича.

“Це зумовлено наявністю водоносного горизонту вище, ніж має бути заглиблення дворівневого паркінгу. Будівництво дворівневого паркінгу може пошкодити історичні будівлі, які розташовані поблизу університету. Але якщо в мерії все ж ухвалять рішення про будівництво дворівневої парковки, то паркінг будуватимуть на глибині близько 4-х метрів”-, каже Інеса Склярова.

Як будуватимуть підземний паркінг

Як вже зазначалося вище, у Львові схиляються до ідеї збудувати дворівневий підземний паркінг. Задля цього під Університетською необхідно буде вирити котлован глибиною до шести метрів, що може створити гідрогеологічні проблеми.

"Якщо заглиблюватись на 4 метри, це ще буде безпечним, однак далі доведеться застосовувати спеціальні технології на кшталт «стіни у ґрунті». Нанаступних етапах робіт слід виконати прогноз зміни гідрологічної ситуації та виходячи з нього обрати варіанти будівництва”, - зауважує Склярова.

За словами головного архітектора інституту “Містопроект”, всі дослідження щодо впливу будівництва на навколишнє середовища та варіанти будівництва підземного паркінгу, будуть враховуватися лише після того, як місто затвердить будівницто паркінгу та знайде інвестора, який буде вкладати в це свої кошти.

“Термін реалізації цього проекту може тривати від 5 до 20 років”, - сказала Склярова.

Що думають в університеті

Освітяни ЛНУ загалом, негативно сприйняли ідею міськради збудувати підземний паркінг навпроти університету. Так, присутніх на громадських обговореннях турбували аварійні будинки, які розташовані довкола території запланованого будівництва, – їхній стан може погіршитися через постійні вібрації, які спричинить вириття котловану. До того ж, люди зауважували, що такі масштабні проектив в нашому місті раніше не реалізовувалися.

А один із учасників громадських слухань взагалі заявив, що будівництво підземного паркінгу навпроти університету може зганьбити її історично-культурну цінність.

“Університет – це не тільки наука, це культура, це передусім молодь. А розробники проекту підходять до справи як кваліфіковані технократи: є ціль – маємо її досягнути. Свого часу були обіцянки від влади, що від ЛНУ заберуть транспорт, а тепер ми чуємо про те, що біля нас робитимуть ще одну дорогу. Крім того, площа перед університетом має сакральне значення, адже на ній відбувалися мітинги за державну мову та незалежність”.

Вартість будівництва

За попередніми оцінками, збудувати підземний паркінг у Львові інвестору обійдеться в 120-150 мільйонів гривень.