Будівництво підземного паркінгу у Львові: все, що ви хотіли знати

Надзвичайно завантажені автомобілями вулиці та відсутність місць для паркування – гострі проблеми, від яких потерпає чи не кожен мешканець нашого міста. Впродовж останніх років у Львові вже неодноразово заявляли про наміри збудувати в місті підземні паркінги що допоможе вирішити проблеми із заторами в місті.

Чи справді в місті Лева можуть збудувати підземний паркінг, де саме можуть спорудити об’єкт та коли це відбудеться, - на ці  питання намагається знайти відповіді редакція сайту 032.ua.

Навіщо будувати підземний паркінг.

Для водіїв, як і для самих львів’ян, які користуються послугами громадського транспорту, поїздка по місту Лева часто-густо перетворюється на справжню катастрофу. Через велику кількість автомобілів та браку місць для централізованого паркування, водії лишають свої автівки просто на тротуарах, або ж обачіч дороги, що у свою чергу призводить до заторів.

І якщо в більшості європейських містах вже давно позбулися цієї проблеми за рахунок розширення інфраструктури та будівництва підземних паркінгів, то у Львові це питання з кожним днем постає все більш гостріше.

Так, на думку львівського урбаніста, представника ЛКП “Інститут просторового розвитку” Олександра Шутюка, будівництво підземного паркінгу у Львові допоможе вирішити в нашому місті проблеми із запаркованостями вулиць та площ і звільнить їх для інших функцій, в першу чергу для людей.

“Але це все працює лише у поєднанні з дорожчою платою за вуличне паркування і неминучими штрафами за порушення правил парковки. Без цього підземні паркінги не заповнюються та не окуплять себе”, - зазначає Шутюк.

Погоджується з таким твердженням і директор “Львівавтодору” Олег Береза.

“Ми зв’язані ціновою політикою, яка створена в Кабміні. У Львові ми маємо виходити з того, як заповнюється паркінг. Якщо парковка заповнена більш ніж на 80% - ціна стає більшою тому, що є попит, його треба регулювати”, - зазначив Береза.

Де можуть збудувати підземний паркінг у Львові.

Станом на сьогодні у Львові є плани на будівництво одразу двох підземних паркінгів: на площі Петрушевича та на Двірцевій площі, що розташована навпроти головного залізничного вокзалу.

Ще раніше влада розглядала можливість будівництва підземного паркінгу навпроти головного корпусу університету імені Івана Франка, що на вулиці Університетській. Згідно з проектом, який в березні цього року затвердили депутати на одному з пленарних засідань сесії, поблизу навчального закладу мав би з’явитися паркувальний майданчик на 350 паркомісць.

Та вже восени стало відомо, що міськрада відмовилася від ідеї будівництва підземного паркінгу навпроти університету. У вересні цього депутат міської ради Олег Шмід, розповів нашому кореспонденту, що будівництво відбувалося би на ділянці землі, де в майбутньому мали би організувати мале транспортне кільце.

“Вже було кілька нарад, засідань на рівні навіть із заступником міського голови, на яких було вирішено, що така ідея є невдалою”, - зазначив Шмід.

Згодом, слова депутата нашому виданню підтвердив і директор “Львівавтодору Олег Береза. І на його думку, більш ефективною ділянкою для будівництва підземного паркінгу у Львові є площа Двірцева.

“Там надзвичайно ефективна зона, що стосується рітейлу, готелів і так далі. В Познані, Вроцлаві та в інших міста на Заході, такі площі розвиваються, адже там великий потік людей, рух є завжди. Відповідно, там дуже ефективна зона для торгівлі та розвитку. Люди приїжджають, мають можливість куди поставити автівку, потім піти та погуляти по-місту. Ми повинні створювати там комфорт. Взагалі, площу Двірцеву ми хочемо зробити візитівкою нашого міста. Бо коли ти приїжджаєш до Львова, і одразу бачиш там безліч таксистів, незрозумілих автобусів і так далі – це просто плювок нам в обличчя. А так, ми розділимо потоки автівок, зробимо що громадським транспортом до залізничного вокзалу буде доїжджати набагато швидше. Під самі двері воказлу буде під’їжджати трамвай. Від цього всі тільки виграють”, - зазначив Береза.

Читайте також: Олег Береза: "Ми хочемо зробити площу Двірцеву справжньою візитівкою нашого міста".

Втім, за словами начальника управління зовнішньоекономічної діяльності та інвестицій міськради Львова Ольги Сивак, проекти щодо спорудження підземних паркінгів наразі до кінця ще недопрацьовані. Наступного року “ЛКП Львіватодор” має замовити геодезичні та геологічні дослідження ділянки на площі Петрушевича. Щодо площі Двірцевої, то необхідно спочатку дочекатися її глобальної реконструкції, а вже потім вивчати можливість будівництва там підземного паркінгу.

“Якщо будуть виконуватися ремонтні роботи самої площі та суміжних вулиць, необхідно зробити так, аби ми більше не поверталися до цього питання найближчими роками. Там є суміжні землі Львівської залізниці, не вся територія навпроти площі Двірцевої належить місту, тому треба домовлятися, погоджувати питання з паркінгом. Так, над цими питаннями наразі працюють, але фінальне рішення стосовно площі Двірцевої ще не прийнято”, - сказала Сивак.

Хто будуватиме підземний паркінг.

Збудувати підземний паркінг для львів’ян та гостей нашого міста за кошти міського бюджету є неможливим. Тому резонно, що місто підшуковуватиме для цього інвестора, який вкладе свої гроші у це будівництво.

“Кілька турецьких компаній цікавилися можливістю такого будівництва, але всі інвестори потребують більш детальної інвформації, аби прийняти остаточне рішення. Тому зараз ще передчасно говорити про якого інвестора”, - розповіла Сивак.

Скільки це коштуватиме.

Вартість будівництва будуть підраховувати вже після проведення всіх досліджень та оголошення інвестиційного конкурсу.

“Ціна залежить від того скільки буде рівнів. Наприклад, якщо уявити, що це буде паркінг з двома підземними рівнями на 300-350 місць, такий проект буде коштувати близько 6 мільйонів євро”, - розповіла Ольга Сивак.

Як зацікавити інвестора.

Зрозуміло, що інвестор будуватиме підземний паркінг у Львові, якщо це буде йому вигідно. Змусити наших водіїв паркуватися належним чином та ще й платити за це – досить проблематично.

“Ми надаємо інвестору земельну ділянку. Це схема приватно-державного партнерства. Але його механізми працюють не досить досконало тому ми б хотіли, аби інвестор збудував та передав підземний паркінг у власність місту, а потім місто передасть об’єкт у довготривалу оренду інвестору. Таким чином інвестор впродовж тривалого часу отримуватиме прибуток за своє будівництво”, - зазначила пані Сивак.

Читайте також на нашому сайті: 

У Львові нелегально працюють кілька автостанцій: як це можливо?