"Це наш шум і ми його любимо", - як мешканці вулиці Бандери «воювали» за свою бруківку

Останні громадські слухання щодо реконструкції вулиці Бандери, які відбулися у п’ятницю, 24-го листопада, в приміщенні Львівської політехніки, важко назвати повноцінними слуханнями. Там було більше галасу та локальних сварок, ніж конструктивного діалогу. Однак мешканці вулиці все таки сказали своє вагоме слово – ніякі зміни на вулиці Бандери людям не потрібні.

Як все починалося.

Півтора роки тому у Львові оголосили про початок реалізації проекту «Вулиця для всіх»,  аби реконструювати вулицю Бандери. Проект мав на меті створити прецедент налагодження комунікації між мешканцями, підприємцями та владою міста під час реконструкції громадського простору. Для втілення ідей долучилися мерія німецького Ляйпціга, а фінансувало це все Федеральне міністерство економічного співробітництва Німеччини. Впродовж тривалого часу «Інститут міста» організовував кілька відкритих зустрічей, обговорень, воркшопів та соціологічних досліджень, на які запрошувалися мешканці вулиці Бандери. Нарешті, у травні цього року, після консультацій з львів’янами, проектанти презентували ескізний проект реконструкції вулиці.

Детальніше про це, Ви можете прочитати в нашому матеріалі: німецький досвід для європейського Львова: як будуть реконструювати вулицю Бандери (ФОТО).

Що тепер

Останні громадські слухання були ініційовані депутатами міської ради Львова, зокрема паном Тарасом Чолієм. Аудиторія, в якій відбувалося обговорення, була заповнена людьми: прийшло багато мешканців, представники «Інституту міста», депутати ЛМР, журналісти та інші.

На початку слово надали одному з творців проекту «Вулиці для всіх» Максиму Терлецькому, який за допомогою презентації намагався пояснити людям, що не так із вулицю Бандери та що там треба змінити. Згодом учасники слухань назвуть його презентацію дитячою, а запропоновані зміни – непотрібними та смішними.

"Відбувалися різні дослідження, під час яких ми виявили багато недоліків у плануванні вулиці Бандери. Там відсутні велодоріжки, багато кіосків з алкоголем, мертві громадські простори, галас, шум, хаотичне паркування, відсутність вуличної їжі", - розповідає Максим.

За час його виступу з аудиторії постійно лунали іронічні коментарі. Наприклад, один із мешканців вулиці так прокоментував слова Терлецького про відсутність велодоріжок: «дійсно, це дуже велика проблема для нас, просто жити важко без велодоріжок»

Найбільше ж розлютила мешканців пропозиція прибрати з вулиці бруківку та покласти там асфальт. Люди категорично проти такої заміни та вимагають, щоби «бруківку не сміли чіпати».

Не допомогли навіть пояснення директора «Інституту міста» Олександра Кобзарєва. Його слова потрапили під шквал критики не тільки з боку мешканців, до цього долучилися й депутати міськради, які були присутні на слуханнях.

"Бруківка створює сильний шум, коли по ній рухається транспорт. Зараз там поганий стан дороги і машини рухаються зі швидкістю близько 30 кілометрів на годину. Але, якщо лишити бруківку та зробити її рівною – автомобілісти почнуть їхати набагато швидше, відповідно, шуму буде ще більше. Більше того, на мокрій бруківці водіям набагато важче гальмувати, через що створюється більше аварійних ситуацій, ніж якщо покласти асфальт", - зазначив Кобзарєв.

Натомість, мешканці вулиці мали свої аргументи. Наприклад, пан Володимир, який мешкає на вулиці Японській, своєю палкою промовою зірвав гучні оплески чи не всієї аудиторії.

«Ми знаємо, як у нас ремонтують дороги. Той асфальт зійде разом із першим снігом. А бруківка стоятиме далі, але якщо її правильно покласти. Не так, як зараз на Київській – боком, а рівно. Тоді й шуму не буде», - сказав чоловік.

Зазначимо, що не всі з присутніх були такої ж думки, як і пан Володимир. Наприклад, пані Мар’яна, яка проживає на вулиці Бандери скаржиться, що через постійний шум вона не може відкрити вікна у своїй квартирі.

«Якщо ви хочете, щоб наше місто розвивалося, ми маємо робити його кращим», - каже вона. 

Тільки от її слова абсолютно не переконали людей в аудиторії, а дехто порадив жінці взагалі не відкривати вікна.

Масла у вогонь підливали й самі депутати міської ради. Так, Любомир Босаневич пообіцяв, що він буде особисто збирати людей, аби не допустити прокладання асфальту на вулиці Бандери.

"Ми ляжемо за це, але асфальту тут не буде", - заявив депутат.

Підтримав свого колегу і депутат Сергій Івах: «хочу сказати людям, щоби вони не переживали. Ми це питання обговоримо з усіма депутатами, але асфальту тут не буде», - сказав Івах.

Коли опоненти мешканців знову заговорили про шум від бруківки, із зали донісся гучний голос чоловіка, який перекричав, напевно, всіх:

«Це наш шум і ми його любимо! Все, крапка"!

Настав час для голосування. Люди проголосували за те, аби визнати проект «Вулиця для всіх» незадовільним. Більше того, тепер вони вимагають розробити новий, де: проектанти мають зберегти 4 смуги руху для руху транспорту, всі дерева, які є наразі та заборонити розміщення реклами на вулиці Бандери. Ідею щодо облаштування велодоріжок аудиторія теж відхилила.

Замість епілогу.

Що тепер буде з реконструкцією вулиці Бандери? На це питання відповіді наразі не має. Так, на думку керівника «Інституту просторового розвитку» Олега Шміда, люди отримають ту вулицю, за яку вони голосували.

"Організатори не будуть розхлебувати кашу, яку вони заварили, а як завжди, зіпхають провину на когось. Створено "якийсь там комітет" з нагляду за проектом, але не знаю, де цей комітет знайде проектантів, які наважаться проектувати, пливучи проти течії українсько-німецького... ну як це делікатніше сказати, ну не те що непорозуміння, а усвідомлення того, що ми безнадійний пацієнт», - написав у своєму дописі в соціальній мережі FacebookОлег Шмід.

А керівник «Інституту міста» у своєму дописі назвав громадські слухання справжнім популізмом, де негативні емоції перемогли конструктивні рішення, які б допомогли осучаснити вулицю та зробити її європейською.

"Вулиця для всіх" під великою загрозою, натомість маємо вулицю для автомобілів в 4 смуги і сотні додаткових автомобілів які приїдуть, бо для них створять відмінні умови. Мами з дітьми, велосипедисти і всі інші -  просто фон для нового автобану в центрі міста. Вони дуже пишаються своїм "прогресивним рішенням", яке відстало років на 50 від того, що зараз роблять в Європі. В кінці кінців, що таке 50 років в порівнянні з вічністю?» - зазначає Кобзарєв.

Додамо, що мер Львова Андрій Садовий кілька місяців тому анонсував, що масштабний ремонт вулиці Степана Бандери розпочнеться у 2018 році.

Читайте також на нашому сайті: 

ТОП-5 найцікавіших фактів про майбутній спорткомплекс на Сихові.

Автор: Андрій Галицький
Львів 032ua новини Львів