Архітектори та інженери в рамках перепланування вулиці Бандери пропонують львів’янам закрити ділянку вул. Бандери від вул. Городоцької до вул. Федьковича для руху приватного транспорту, а ще облаштувати на площі Кропивницького зручний громадський простір для пішоходів.
У середу, 27-го вересня, у Львові відбулося перше громадське обговорення щодо цієї ідеї. Кореспондент сайту 032.ua відвідав цей захід та проаналізував пропозиції експертів.
Як пропонують змінити транспортний рух на вулиці Бандери.
Як пояснив керівник відділу стійких транспортних систем ЛКП “Інститут просторового розвитку” Ігор Могила, частина площі Кропивницького, яка розташована перед церквою Ольги та Єлизавети має довжину 115 м, загальну ширину 25 м та ширину проїзної частини 11 метрів.
Нещодавно фахівці “Львівської політехніки” проводили тут дослідження транспортного потоку і з’ясувалося, що за годину часу на цій ділянці проїжджає 300-350 одиниць транспорту в обох напрямках. А от на інших ділянках вулиць Степана Бандери інтенсивність руху є ще вищою та становить до 1300 одиниць транспорту на годину лише в одному напрямку.
“На цій ділянці курсують 4 трамвайних та 7 автобусних маршрутів. Потік дійсно, дуже інтенсивний. Щодо пішоходів, то за годину тут проходить 900-1000 чоловік на кожному боці вулиці, а ще близько 200 людей проходять вулицею поза пішохідними переходами”, – зазначив Могила.
Тож проектанти вважають, що є можливість закрити частину вул. Бандери перед костелом для руху приватних автомобілів. В такому випадку автівки будуть їздити по вулицях Тобілевича, Федьковича, Шептицьких, пл. Кропивницького, по так званому квазікільцю.
“Вулиці будуть з одностороннім рухом, і ще тут доведеться значно обмежити паркування. Ті автомобілі, які рухаються з Городоцької на вул. Бандери мають об’їжджати по вул. Тобілевича та Федьковича. Автомобілі, які їдуть з вул. Бандери на Залізничний вокзал, об’їжджатимуть через вул. Шептицьких і пл. Кропивницького”, - додав Ігор Могила.
Після цього фахівці пропонують облаштувати на площі зручні для пасажирів посадкові платформи на зупинках громадського транспорту.
“Під час проектування площі необхідно влаштувати пересадку між різними маршрутами громадського транспорту. По Городоцькій проходить значна кількість маршрутів, по Бандери також. Відповідно, тут є велика потреба в пересадці. Важливо забезпечити можливість велосипедного руху і, перш за все, умови для руху пішоходів”, – сказав керівник відділу стійких транспортних систем ЛКП “Інститут просторового розвитку”.
Що пропонують архітектори.
Під час громадського обговорення архітектор Ольга Криворучко представила громадськості два варіанти облаштування просторо на вулиці Степана Бандери.
Так, в рамках першого варіанту, архітектор пропонує озеленити трамвайне полотно. Прикладом для цієї ідеї може стати лінія трамвая на Сихів, де окремі ділянки вздовж колії засіяні зеленою травою. Втім, за таким варіантом автобуси не зможуть курсувати по цій площі, а будуть об’їжджати її по квазікільцю.
В рамках другого варіанту пані Ольга пропонує замостити площу бруківкою або плиткою, що дозволить повернути сюди маршрутки.
“В рамках реконструкції ми хочемо з’єднати ті частини площі, які наразі відокремлені, аби вони мали змогу функціонувати як єдиний простір”, - зазначила Криворучко.
Додамо, що львів’яни, як були присутніми на громадських обговореннях, з великим песимізмом зустріли ідеї проектатів. Кілька разів зустріч була на межі зриву через занадто гострі суперечки між мешканцями та інженерами.
Львів’яни, зокрема, не хочуть аби частину вулиці перекрили для руху приватних автомобілів. На думку людей, це призведе до виникнення заторів на прилеглих вулицях, через що автівки екстренних служб будуть значно затримуватись на термінові виклики. До того ж, львів’яни щиро переживають за збереження історичної спадщини цього місця та вимагають не забирати з вулиці Бандери бруківку.
Однак, на думку пана Ігора Могили, заторів на вулицях може і не бути. Для цього необхідно правильно налаштувати роботу світлофорів на тих ділянках вулиці Бандери, де вона перетинається з іншими вулицями.
Коли це буде.
Наразі архітектори та інженери представили громадськості лише ескізний варіант своїх пропозицій. Всі зауваження львів’ян будуть передані на опрацювання, а думки людей будуть враховані. Якщо ж представлені проекти задовольнять думку мешканців, ідеї будуть втілені в рамках масштабної реконструкції вулиці С.Бандери, яка має відбутися у 2018 році.
Читайте також на нашому сайті:
У Львові хочуть реконструювати площу Святого Теодора: що пропонують змінити (ФОТО).
На вулицю Мазепи у Львові чекають кардинальні зміни: візуалізація.
Німецький досвід для європейського Львова: як будуть реконструювати вулицю Бандери (ФОТО).
У Львові планують відремонтувати площу біля Головного залізничного вокзалу: подробиці (ФОТО).