Ще 14-го червня у Львові відбулася зустріч в рамках першого етапу відбору компаній, які будуть запроваджувати електронний квиток у місті Лева.Тендернізакупівлі відбуватимуться відповідно до правил ЄБРР, а до кінця червня цього року сподіваються визначитиконсультанта, який допомагатиме запроваджувати е-квиток у місті Лева.
Загалом проектом е-квитка у Львові зацікавилися 46 компаній. Прийом заявок ще триватиме до 30-го червня, а переможця визначать лише в січні наступного року. Як розповів кореспонденту 032.ua директор “Львівавтодору” Олег Береза, експерти та фахівці в рамках тендеру відсіють частину компаній, які визнають фінансово неспроможними.
“Можливо, хтось матиме цікаві ідеї, але вони не впишуться у фінансову модель”, - сказав Береза.
Цікаво, що серед усіх компаній, які подали заявки на участь у першому етапі відбору, немає українських представників.
“Тут лише іноземні компанії або українські в консорціумі з іноземними. Ми будемо відслідковувати кожного учасника, щоб розуміти, який з них має реалізовані проекти”, – зазначив Олег Береза.
Як функціонуватиме е-квиток.
За словами керівника відділу автоматизованої системи оплати проїзду ЛКП “Львівавтодор” Сергія Журбенка, у Львові планують запровадити кілька різновидів квитків та абонементів після впровадження електронної системи оплати:
- разовий паперовий квиток, який можна буде придбати у водія. Таки тікет буде дійсний тільки в одному транспортному засобі, він не передбачає пересадку пасажира на інший маршрут. пересадки);
- разовий електронний квиток надасть можливість користуватися громадським транспортом та здійснювати пересадку.
- короткострокові абонементи – на 1, 3, 5 діб без обмежень кількості поїздок;
- довгострокові абонементи – на 1, 6, 12 місяців, тут не буде обмеження щодо кількості поїздок.
- різного роду пільгові персоніфіковані абонементи – користуватися громадським транспортом можна буде безкоштовно лише учням, студентам та іншим пільговикам.
Картку для проїзду в громадському транспорті Львова можна буде придбати у супермаркетах, магазинах, кіосках на зупинках, поштових відділеннях та в центрі обслуговування пасажирів. А поповнити їх -в касах магазинів, через інтернет, платіжні термінали, за допомогою мобільних додатків або ж за допомогою смс-повідомлень.
Крім впровадження електронного квитка, у Львові також планують значно збільшити кількість громадського транспорту на дорогах міста. Так, за словами Сергія Журбенка, ще до впровадження е-квитка, у місті хочуть випустити на маршрути 725 автобусів, 130 трамваїв та 110 тролейбусів.
Функції оператора оплати проїзду виконуватиме ЛКП «Львівавтодор». Система буде функціонувати таким чином, аби спонукати пасажирів купувати довготривалі абонементи. Увесь громадський транспорт обладнають валідаторами – пристроями, які зчитуватимуть інформацію з довгострокових абонементів, банківських карток та паперових квитків. Водночас, працюватимуть 80-100 контролерів, які матимуть засоби для зчитування банківських карток.
Що буде із тарифами на проїзд після впровадження е-квитка.
Щодо цього питання досі немає однозначної відповіді. Втім, як зауважив пан Сергій Журбенко, наразі фахівці планують, що разовий проїзд у громадському транспорті після впровадження електронного квитка може коштувати 5 гривень, а річний абонемент обійдеться у 1 500 грн.
Коли львів’яни зможуть користуватися е-квитком.
Якщо ще у 2016 році в управлінні транспорту твердо заявляли, що система електронної оплати проїзду в громадському транспорті Львова запрацює вже на весні 2018 року, то наразі риторика по е-квиту різко змінилася. Так, вже у червні цього року керівник відділу автоматизованої системи оплати проїзду ЛКП “Львівавтодор” назвав нові терміни реалізації проекту.
“Якщо все буде добре, не буде жодних проблем ні в рамках відбору компаній, ні в подальшому, то електронний квиток в громадському транспорті Львова запрацює в кінці 2018 – на початку 2019 року.
Де працюватиме система.
В коментарі кореспонденту 032.ua Журбенко розповів, що спеціальним обладнанням для електронної системи оплати проїзду обладнають лише той транспорт, який курсує на території міста. Тобто, мова йде про увесь комунальний транспорт та частину міських перевізників. В міжміських автобусних маршрутах діятиме готівкова система оплати проїзду.