Валерій Веремчук: Нинішній склад міської ради є найефективнішим за останні 10 років

Наш спецпроект “Кава з депутатом” триває і цього разу ми зустрілися із Валерієм Веремчуком, який на посаді депутата Львівської міськради працює уже 10 років.

Досьє: Валерію Веремчуку 37 років. Він – голова фракції «Громадський рух «Народний контроль» у Львівській міськраді, представник постійній комісії із питань фінансів та планування бюджету. Одружений, виховує двох синів і доньку. Уперше був обраний міським депутатом у 2006 році.

Як Ви оцінюєте бюджет розвитку Львова в 2017 році?

Бюджет розвитку – а це кошти на зведення нових обʼєктів, ремонти будинків, шкіл, доріг, розвиток інфраструктури  –  у 2017-му буде суттєво меншим, аніж мали цього року. Якщо у 2016 році  він становив близько 2,2 млрд, то  у наступному – трохи більше, аніж 1,5 млрд гривень. Як бачимо, різниця становить майже 700 мільйонів. І причина очевидна: Верховна Рада підтримала державний бюджет, за яким на місця перекладаються величезні видатки на утримання закладів освіти, медицини, фінансування профтехосвіти. Тож ми просто були змушені урізати бюджет розвитку міста.

А ще місто має виконувати кредитні умови і 320 мільйонів гривень підуть на сплату відсотків і тіла по кредитах європейських інституцій.  Тому бюджетний процес видався складним і гарячим. Тим паче, що коли нещодавно на бюджетній комісії ми розглядали розподіл коштів, то стало очевидним, що у пропозиціях від виконавчих органів не враховано багато першочергових потреб, які обіцяли виборцям.

Про які потреби насамперед йдеться?

Це  потреби закладів освіти та охорони здоров’я – заміна вікон, капремонти приміщень, закупівля нового обладнання. А ще облаштування спортивних майданчиків, тротуарів тощо. Потрібно також провести капітальні ремонти магістральних доріг, наприклад, вулиці Шевченка. Також у Львові є справді занедбані райони – те ж Рясне, де десятиліттями не проводилися ремонтні роботи. А ще в мікрорайоні критична ситуація зі сполученням із центром міста. По суті, до центральної частини міста веде лише одна дорога - через залізничний переїзд. Його ж, як відомо, закривають під час руху потягів, утворюються величезні корки. Тому я разом зі своїми колегами із «Народного контролю» вже ініціювали  будівництво автошляху, що сполучатиме Рясне із Левандівкою.

Ви працюєте депутатом уже третю каденцію. Що скажете про роботу депутатів 7-го скликання?

Нова виборча система, коли депутатів обирали за партійними рейтингами, привела в депутатський корпус дуже багато нових облич. Так, із 64-х депутатів складу чинної ради, понад сорок –  новобранці. Але це добре. Наприклад, по своїх колегах із фракції, я бачу, скільки вони докладають зусиль, щоб зробити Львів кращим. І приємно, що за рік вдалося багато чого зробити. Звісно, не все, що було заплановано, вдалось реалізувати, але важливо, що ми тримаємо постійний діалог із мешканцями, є розуміння їхніх потреб. А у самих депутатів не зник запал до змін. Понад те, я думаю, що зараз місто має найефективніший склад ради за всі каденції, коли я був депутатом.

У Вашій декларації про доходи вказано, що Ви - фізична особа-підприємець. Розкажіть, чим займаєтесь?

Спершу я працював у міжнародних дистрибуційних компаніях, потім у національних  корпораціях. Ще пізніше пройшов ряд навчань, тренінгів, що дозволило мені самому взятися за ведення бізнесу.  До 2010 року я був керівником різних підприємств. Але з огляду на мою активну політичну діяльність, врешті був змушений трохи відійти від керівництва бізнесом. З осені 2013 року до половини 2015 року на роботу практично не залишилося місця,  адже левову частину проводив на Майдані, розпочав активну волонтерську діяльність. А ще є сім'я, діти, яким хочеться приділяти достатньо часу і уваги. Тож зараз я займаюся здебільшого нерухомістю та ринком залучення інвестицій. Це довготривала робота, що вимагає розробки ідеї, концепції, пошуку інвестора і його залучення. Коли це все вдається — тоді є і результат.

Багатьом Ви відомі передусім як керівник «Народної Самооборони» Львівщини, яка від початку війни займається збором і доставкою допомоги схід. Розкажіть, чого зараз найбільше потребують бійці на передовій?

За Вашими прогнозами, що буде відбуватися у найближчі чотири роки у Львові?

Думаю, місто матиме багато можливостей для розвитку. Перша проблема, яку треба вирішити, - сміття. Далі ми повинні за півтора-два роки впровадити електронний квиток для громадського транспорту, що стане важливим кроком для врегулювання транспортної системи міста. Окрім цього, ми не повинні забувати про такі елементарні речі, як забезпечити комфортні умови у школах, поліклініках.

Дуже важливо, що цього року ми впровадили  проект "Громадський бюджет". У його межах містяни самі продукують ідеї, як покращити життя у Львові, прораховують кошторис для реалізації своїх задумів. Переможці конкурсу фінансуватимуться із бюджету розвитку.  Пропонуватимемо, щоб до розгляду депутати взяли і проекти, які не перемогли, але вирізняються своїм задумом. Важливо, щоб люди розуміли: те, що за дверима квартири, - це також їхнє. Львівʼяни – це головні власники нашого міста, і також відповідальні за те, що в ньому відбувається.

Нещодавно багаторічного керівника управління ЖКГ Юрія Гольця затримали під час отримання хабара. Як думаєте, зараз багато посадовців-хабарників у міськраді?

Насправді, думаю, що ні. Сьогодні у міськраді дуже багато молодих людей, які не мислять категоріями наживи,  зрештою, старші працівники дорожать своєю репутацією і честю. Але коли штат працівників міськради становить півтори тисячі осіб, то не відкидаю, що серед них, можливо, є кілька десятків людей, до яких правоохоронці можуть мати справедливі запитання.

Ще 5 лютого Ви заявили, що керівник міського управління транспорту Віктор Щир повинен написати заяву на звільнення через непрофесійність. Ви і досі вважаєте,  що його варто звільнити?

Однозначно. Від лютого нічого не змінилось. Сьогодні пан Щир працює швидше в інтересах приватних перевізників, аніж львів'ян. Але, нагадаю, що він не є найманець компанії-перевізника, а отримує зарплату з коштів платників податків і має передусім думати, як забезпечити належні умови проїзду для львів'ян.

Натомість пропозиції, які з подачі управління транспорту ухвалив виконком про зміни маршрутів, – лише на шкоду містянам. Будь-які запити, виступи за трибуною показують його не компетентність і нездатність вирішити цю проблему. Щир абсолютно не дає собі ради з тими обов'язками, які має виконувати керівник управління транспорту.

На Вашу думку, якою сьогодні є проблема №1  у Львові?

Це сміття. Ми вже витратили понад 120 млн гривень з бюджету, щоб вивезти сміття з міста. І, як щойно говорив, проблемним залишається робота громадського транспорту, нездатність чиновників забезпечити якісні умови перевезень пасажирам.

Читайте також на нашому сайті:

Оксана Рубай: "В нашій країні бути працюючою людиною - це не успішно".

Сергій Івах: "Для депутата створені всі умови, аби він не працював".