Зарплати, декларації про доходи та тендери: найпоширеніші запити журналістів до влади Львівщини

За неповний рік від часу вступу в дію Закону «Про доступ до публічної інформації» (9 травня 2011 року) львівські міська і обласна ради та львівська облдержадміністрація отримали відповідно 22%, 30% та 20% запитів на інформацію від ЗМІ Львівщини. Такий висновок зробили учасники засідання у Прес-клубі на тему «Скільки і яких інформаційних запитів подали ЗМІ Львівщини в органи влади. Як влада відреагувала на це?".

За словами завідувача сектора публічної інформації головного управління з питань внутрішньої політики, преси та інформації ЛОДА Дмитра Архиповича, найбільше ЗМІ цікавить, чотири категорії інформації: правова, тендери-закупівлі, статистична, довідково-енциклопедична (діяльність тих чи інших структурних підрозділів ЛОДА чи події , що відбуваються). Тематика запитів – нормативно-правова інформація; відомості про зарплати голови і заступників голови ЛОДА; копії декларацій про доходи голови та його заступників; нормативні документи, що регулюють користування службовими автомобілями ЛОДА; проведення тендерів на закупівлю товарів і послуг; інформація про закордонні відрядження працівників ЛОДА, їхню вищу освіту, кількість держслужбовців, які притягувалися до дисциплінарної відповідальності тощо.

Найбільше запитів надходить електронною поштою.

«Це – найоптимальнішу форма роботи і для журналістів, і для влади. Друкування з квітня 2012 року розпоряджень голови ЛОДА у «Львівській газеті» спростить процедуру ознайомлення журналістів і громади з офіційними документами ЛОДА»,- вважає Дмитро Архипович.

Валентина Бартошик, начальник адміністративно-господарського управління Львівської міської ради, повідомила, що з 1 січня 2012 року Львівська міська рада отримала загалом 479 запитів на отримання інформації. Вони надійшли поштою, електронною поштою та факсом. 283 запити подали фізособи, 196 – юрособи З них – 22% від ЗМІ. Найхарактерніші теми запитів – надання адмінпослуг, копій нормативно-правових актів, витрачання бюджетних коштів, тендерні закупівлі, тарифи на комунально-житлові послуги, функціонування закладів культури. Найбільше ЗМІ адресували запитів у департамент житлового господарства, виконавчий комітет, департамент містобудування, економіки, районні адміністрації. Найменше запитів отримали управління державної реєстрації, капітального будівництва, депутатські комісії, управління з надзвичайних ситуацій.

Найвужчим місцем у виконанні Закону «Про доступ до публічної інформації» представники ЗМІ вважають невчасне оприлюднення владними структурами проектів рішень, ухвал та інших нормативно-правових документів, про які, згідно із цим законом, ЗМІ та громадяни мають довідуватися за 20 днів до дня засідань сесії чи виконкому.

Чиновники зі свого боку бачать у цьому наслідок конфлікту двох законів – «Про доступ до публічної інформації та «Про місцеве самоврядування». У цих законах прописані різні терміни оприлюднення проектів документів. Узгодити їх між собою – завдання законодавців.

Представники місцевої влади зі свого боку вважають, що виконання Закону «Про доступ до публічної інформації» має стосуватися не лише місцевої, але й усієї вертикалі влади. Бо громада дотепер не бачила жодного проекту наказу міністерства, постанови уряду чи указу Президента. Тим паче, оприлюдненого за 20 днів до прийнятття.