Чим запам’ятався на Луганщині прокурор Львівської області Юрій Квятківський?

16 червня Генеральний прокурор України Юрій Луценко представив колективу прокуратури Львівської області нового очільника – Юрія Квятківського. На цю посаду він був переведений з Луганської області, де протягом року здійснював керівництво обласною прокуратурою.

Чим же запам’ятався Юрій Квятківський на Луганщині?

До того, як він прийшов працювати у прокуратуру, Квятківський працював у системі МВС та очолював зведений загін міліції Київської області, направлений в зону АТО під час бойових дій в 2014 році. Ситуація, коли на керівну посаду в органах прокуратури приходить людина з іншого силового відомства, не є типовою. Адже міліція-поліція та прокуратура завжди були окремими, закритими кастами. Але зараз вже можна зробити висновок, що саме перебування на Луганщині під час керівництва зведеним загоном міліції дало Квятківському можливість оцінити ситуацію, яка на той час була зовсім не райдужною.

2014-2015 роки кардинально відрізнялися від умов, в яких працюють і правоохоронці, і прокуратура сьогодні. Якщо у 2016 році вже стабілізовано лінію розмежування, стало функціонують пункти пропуску, то 2015 рік був не простим для прокуратури Луганської області – і характеризувався в першу чергу нестабільністю колектива – дехто залишився працювати на непідконтрольній території, дехто перевівся до органів прокуратури інших областей, адже на Луганщині, на жаль, не було ніякої допомоги в облаштуванні побуту, забезпеченні квартирами та навіть організації робочих місць. То ж, можна сміливо казати, що у 2015 році в обласній прокуратурі працювали саме ті, для кого поняття «честь» та «Батьківщина» - і велика, і мала – дорого коштували.

І саме з цим колективом мав налагоджувати відносини Юрій Квятковський. І саме його роботу мав в найкоротші терміни зробити сталою та результативною.

Сьогодні вже можна казати, що йому це вдалося.

А тоді прокуратура навіть не мала відокремленого приміщення – місто Сєвєродонецьк не було готове до автоматичного набуття статусу обласного центру та перебазування великої кількості управлінських структур обласного рівня. Юрій Квятківський знайшов підходящу 4- поверхову адміністративну будівлю, яка дозволила організувати роботу прокуратури Луганської області в чіткій відповідності до вимог діючого законодавства. Починаючи з вибору будівлі, продовжуючи юридичним оформленням правовідносин з її власником і закінчуючи проведенням ремонту та облаштуванням меблів та оргтехніки – всі ці етапи були пройдені при безпосередній участі прокурора області. Задля позитивного вирішення питань облаштування робочих приміщень прокуратури області, Квятківському доводилося іноді дуже наполегливо переконувати керівництво Генеральної прокуратури у необхідності тих чи інших рішень.

Окрім питань облаштування робочих місць, існує цілий блок питань, що стосуються соціального захисту працівників прокуратури. Майже половину оперативного складу (132 із 276 фактично працюючих) та третину державних службовців (26 з 67) складають працівники, які залишили домівки та з родинами виїхали з окупованих територій. Працівники прокуратури Луганської області мають статус внутрішньо переміщених осіб, змушені орендувати житло та стикатися з питанням внесення орендної плати. Юрій Квятківський, чітко розуміючи що одним з чинників сталої роботи є створення умов для того, щоб члени колективу були впевнені в майбутньому та відчували фінансову стабільність, добився вирішення в Генеральній прокуратурі України вирішення питання щодо часткової компенсації оренди житла працівникам, що мають статус ВПО.

Особливу увагу Юрій Квятківський приділяв організації роботи по виявленню та припиненню корупційних дій. Якщо в 2014 році через об'єктивні причини Луганська обласна прокуратура майже не мала чим похвалитись в цьому напрямку, то зараз за статистикою серед регіонів України за рівнем виявлення корупційних злочинів Луганська область входить до першої десятки. І це не дивлячись на те, що потенціал апарату відомства відволікається також на вирішення завдань, які не є типовими для інших областей нашої держави. За 5 з половиною місяців 2016 року до суду направлено майже втричі більше обвинувальних актів цієї категорії (36 проти 14 за аналогічний період 2015 року).

У таких провадженнях встановлено суму матеріальних збитків майже на 3 млн. грн., з них відшкодовано 466 тис. грн., накладено арешт на майно в загальній сумі 1 млн. грн., заявлено позовів на суму 2,1 млн. гривень.

Направлено до суду 62 (проти 47 у минулому році) протоколи про адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією, при цьому половина протоколів (29) складена працівниками прокуратури. 49 протоколів вже розглянуті судом та винних осіб притягнуто до відповідальності у вигляді штрафів на суму майже 90 тисяч гривень.

У той же час, загальний відсоток направлених до суду обвинувальних актів набагато кращий, ніж по державі – 26,6 проти 16,4. Кожен четвертий обвинувальний акт направлений до суду з угодами про визнання винуватості або про примирення (26% проти 12,8% по державі).

Покращився у порівнянні з минулим роком рівень розкриття кримінальних правопорушень, облікованих у звітному періоді. За 5 місяців 2016 року їх розкрито більше третини (33,5 %), а по державі – лише кожне четверте (23,5%).

За касаційною скаргою прокуратури Луганської області Вищим господарським судом України скасовано рішення Донецького апеляційного суду та визнано недійсним договір закупівлі послуг за державні кошти у сумі понад 38 млн. грн., завдяки чому вдалось запобігти незаконному витрачанню 20 млн. гривень.

На момент призначення Квятківського у колектива прокуратури були сумніви щодо того, чи зможе людина, чия службова діяльність багато років була пов'язана з Києвом та Київською областю, побачити потенціал розвитку прокуратури Луганської області саме в підтримці місцевих кадрів. Адже не є рідкістю практика, коли після призначення на нове місце служби, керівник, хоч і на нетривалий термін, бере з собою «свою команду» з попереднього місця роботи. Інколи така поведінка новопризначеного посадовця формує дещо упереджене ставлення з боку нового колективу, навіть якщо має під собою виключно конструктивні підстави. Але Юрій Квятківський не привіз зі столиці до прокуратури Луганської області жодного киянина. Ані одразу після свобо призначення, ані за весь період своєї служби на Луганщині. Він швидко оцінив можливості колективу, зробив висновки щодо потенціалу для розвитку професійних якостей окремих працівників та вжив заходів задля оновлення та омолодження керівного складу прокуратури Луганської області. А вже після цього на роботу до очолюваного Квятківським відомства стали переводитись працівники прокуратури з інших обласних центрів.

І наостанок трошки статистики, яка стосується результатів роботи прокуратури Луганщини в сфері протидії загрози державному устрою України. Зокрема, з початку проведення антитерористичної операції працівниками прокуратури області здійснювалось процесуальне керівництво більш ніж у 750 кримінальних провадженнях за ст. 260 КК України (створення та участь у не передбачених законом воєнізованих або збройних формуваннях). До суду направлено 141 обвинувальний акт цієї категорії, 80 з них розглянуто судами з ухваленням обвинувальних вироків (56 – реальне позбавлення волі, 24 – з іспитовим строком).

У 83 провадженнях досудове розслідування зупинено у зв’язку з розшуком підозрюваних, більшість з яких переховуються від слідства та суду на непідконтрольній території.

Також працівниками прокуратури області здійснювалось процесуальне керівництво у понад 400 провадженнях за ст. 258-3 КК України (створення терористичної групи або терористичної організації та сприяння їх діяльності). У кожному четвертому провадженні (106) обвинувальні акти направлені до суду, у 94 досудове розслідування зупинено у зв’язку з розшуком підозрюваних.

З початку поточного року вже складено повідомлення про підозру більше ніж 300 особам, причетним до «ЛНР», яким ініційовано обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою.

Накладено арешт на півтори сотні квартир, понад 70 будинків, 30 земельних ділянок, більше 200 автомобілів загальною вартістю понад 280 млн. грн., а також на грошові кошти на рахунках на понад 4 млн. гривень.

Активно використовуються можливості спеціального досудового розслідування, із застосуванням якого до суду спрямовано більше 40 обвинувальних актів стосовно посадовців «ЛНР» та інших осіб (це найбільший показник по Україні). Ще у 6 провадженнях отримано дозвіл слідчих суддів на проведення спеціального досудового розслідування.

Зокрема, слідчими прокуратури області у Генеральній прокуратурі погоджено повідомлення про підозру 4 суддям Апеляційного та місцевих судів, які залишились на тимчасово окупованій території та здійснюють так зване правосуддя.

Не залишені поза увагою і колишні посадовці, які брали участь в організації та проведенні «референдумів» у 2014 році. Вже в цьому році за ст. 110 КК України (посягання на територіальну цілісність і недоторканість України) до суду направлено обвинувальні акти стосовно колишнього голови Біловодської районної державної адміністрації, голів Новоайдарської та Станично-Луганської районних рад, Золотівського міського голови та голови Муратівської сільської ради Новоайдарського району.

То ж у Луганщини є, за що дякувати Юрію Квятквському. Адже чи була б проведена така робота без його наполегливості та цілеспрямованості – невідомо.