Національний Центр Олександра Довженка, вже традиційно в кінці травня, випускає в всеукраїнської кінопрокат проект "Великі Короткі Метри". Основу третьої циклу "Великих Коротких Метрів" складають дипломні короткометражні роботи класиків українського кінематографа, зняті в 1980-х роках. Серед авторів фільмів третьої серії - майстер тонкої психологічної драми Ігор Мінаєв, представник абхазької поетичної кіношколи Ада Квірая, яка кіноосвіту отримувала в Києві, режисер історично-патріотичних епіків Олесь Янчукв цей раз з камерної історією, продюсер і журналіст Олександр Роднянський, який починав свою кар'єру як документаліст. А також російський режисер Володимир Кучинський та оператор Олександр Шумович, які зняли візуально і формально вишукану замальовку з життя. Ці рідкісні фільми, які навіть не завжди можна зустріти у фільмографії режисерів, займають важливе місце у творчій біографії їхніх авторів, демонструють, як формувався їх кінематографічний почерк, разом з тим, точно передають загальний настрій епохи. Програма: 1. "Вирішальний вік" 1983, 10 хв. Режисер: Олександр Роднянський Ця десятихвилинна стрічка документує, як у харківському дитячому садку ентузіасти-вихователі створюють умови для кращого розвитку творчих здібностей у дітей. Фільм цікавий не тільки педагогічними порадами, а й задокументованими деталями радянської повсякденності. Меблі, одяг, іграшки, навіть голосу і зачіски виховательок нагадують "народженим в СРСР" їхнє дитинство і викликають непереборне бажання заглянути в свій дитячий фотоальбом. 2. "Випадок у ресторані" 1984, 17 хв. Режисер: Олесь Янчук Дія фільму розгортається в дорогому ресторані, куди колишній вчитель малювання (Ернст Романов), приходить час від часу послухати юну співачку і залишити свою і так невелику пенсію. За чаркою коньяку у нього зав'язується розмова з молодим бригадиром з Уралу (Михайло Кокшенов). Діалог представників двох різних світів та епох закінчується тим, що герої приймають рішення їхати до Сибіру. Фільм, повний сумних роздумів про втрачені роках, прихід нових "хазяїв життя" і зміну поколінь, в той же час іронізує над побутом і бюрократією пізньорадянської доби. 3. "Водозабір" 1987, 16 хв. Режисер: Ада Квірая Ручна камера проводить глядача закутками абхазького міста, що стоїть на узбережжі моря, до кімнати і ліжка головного героя. Йому вже пора на роботу, і він, з рушницею за спиною, відправляється за межі міста, в невелику хатину лісника. Вдень він працює на тишу і порядок у цих диких краях, слухає шепіт річки, бродить густими лісами, підставляє обличчя променям сонця ... Але одного разу вночі його увагу привертає стогін вовчиці, що потрапила в капкан. Чоловік рятує її, вона дякує йому за послугу. Але несподівано людські закони починають конфліктувати з законами природи. Фільм-притча, з її алегоризмом, рефлексією над природою людини і вишуканою візуальної поетикою, продовжує традицію грузинської школи поетичного кіно, яскравим представником якої був Тенґіз Абуладзе. 4. "Срібна далечінь" 1978, 29 хв. Режисер: Ігор Мінаєв У центрі сюжету красива, але самотня жінка Катерина (Лілія Огієнка). Вона з дочкою живе в сільському будинку без чоловіка. Одного зимового дня в будинок до неї проситься сімейна пара, яка везе важко хвору дочку на лікування. В цей же час у її двору з танцями та піснями проходить весілля - це одружується з іншою її коханий чоловік. 5. "Два пуделя" 1981, 27 хв. Режисер: Володимир Кучинський Під час прогулянки по осінньому парку знайомляться два пуделі, а разом з ними і їх господарі (Олена Соловей, Борис Зморшків). Їх невимушені розмови перериває тільки тенісист у виконанні юного Дмитра Харатьяна. Це світ чорно-білих протилежностей, де дія розгортається неквапливо, немов шахова партія, де слова і речі важать більше, ніж це може здається на перший погляд.
Наші спецпроекти17
Фільтри