• Головна
  • Гурт «Ойкумена»: Синтез Української Гармонійності та африканської ритмічності (ФОТО,ВІДЕО)
12:05, 13 липня 2013 р.

Гурт «Ойкумена»: Синтез Української Гармонійності та африканської ритмічності (ФОТО,ВІДЕО)

Олена Коссак та Тарас Приведа   –  учасники львівського гурту   –   сміливо експериментують зі своєю  творчістю та вперто налаштовані на популяризацію української музики.  Для 032 інтерв’ю з учасниками гурту.

– Для тих, хто тільки знайомиться з Вашої творчістю. Як виник Ваш етно-гурт?

Олена: З дитинства я навчалась грати на бандурі – у шість років, ще перед школою, мама завела мене (на мої великі прохання) на бандуру – так я потрапила в ЦТДЮГ на Погулянку до Володимира Дичака. Відтоді ми з бандурою нерозлучно йдемо по життю. Володимир Дичак прививав нам смак до різної музики та її інтерпретацій власне  через бандурну призму та пробував робити різні музичні експерименти. Впродовж життя я грала в різних колективах, працювала звукорежисером, створила декілька своїх музичних гуртів і проектів – тож виникнення «Ойкумени» цілком закономірне продовження творчого пошуку на основі улюбленого інструменту.

Тарас: Як музикант я прийшов у гурт, коли вже він був доволі відомим. Тож про створення я мало що можу розповісти. А до того ми з учасниками були просто хорошими друзями. 

– Чим Ваша музика відрізняється від іншої етно-спрямування?

Т.: Ми поєднуємо непоєднувані на перший погляд інструменти – бандуру та джембе, таким чином синтезуючи українську гармонійність та африканську ритмічність в одне непередбачуване та захопливе ціле. А ще ми граємо на 90% свою музику – не кавери і не переспіви – свою, написану нами ж, музику. А це велика рідкість в наш час. 

 О.: Багато хто з цього ж напрямку робить помилки в тому, що не намагається з інструменту видобути максимум, а «забиває» свій звукоряд якомога більшою кількістю інструментів, особливості звуку котрих (тембр, довжина звучання, стрій) не співпадають. Вони є не сумісними між собою. В результаті музичні інструменти грають на 20% своєї потужності, нема місця ні інструментальним красивим партіям, ні якомусь особливому вокальному тембру. Тобто все змішується в одну велику солянку. Чи отримає слухач задоволення від цієї музики? Чи оцінить він повнозвуччя інструментів, красу музичних пасажів та професійний інструменталізм музиканта, особливості вокального тембру вокалістів? Навряд чи у нього буде така змога – не почує толком ні гармонії звуків, ні якихось музичних родзинок – натомість отримає одноманітний повторюваний мотив... Звісно, для прослуховування на опен-ейрі, під впливом алкоголю, що розслабляє,  чи інших речовин це може і підійде.  Але на ділі потрібно піднімати якісний, інтелектуальний рівень музики, пропрацьовувати гармонійне наповнення музики, легкість та образність текстів. Цю тенденцію треба продовжувати й творити якісний український продукт, маючи в своїх руках такі великі здобутки українського народу – народні пісні, мелодійну мову, неповторну бандуру.

– Що для Вас символізує бандура як основний музичний інструмент «Ойкумени»?

 О.: Бандура для мене – інструмент, торкаючи струни котрого, одразу зачіпаєш струни душі слухача. У ній є щось містичне, дике – безмежність українських степів, могутність Дніпрових порогів, сила козаків, краса українських дівчат… Особливі вібрації струн і дерева, котрі не заміниш жодним синтетичним звуком.

Т.: Бандура… Хмм… Штука, яка заважає мені повноцінно барабанити… Жарт, звісно. Бандура – один з наймелодійніших інструментів, які я знаю… Символ українства загалом і кращої української частини нашого гурту.

– Ви берете часто участь у  патріотичних фестивалях. Як гадаєте, чи достатньо українці патріотичні?

 Т.: Звичайно. Патріотизм, як на мене, доволі відносне поняття, хоча загалом  думаю,  чого-чого,  а патріотизму українцям не займати…

О.: Я не згодна з Тарасом. Ми патріотичні на словах – в маршрутках, в чергах – поговорити про те,  як нам погано роблять усі навколо. А чи патріотичні ми в ділах? Чи підтримуємо ми українських виробників, українських музикантів, книговидавців? Чи приберемо ми ліс? Чи допоможемо на вулиці українській мамі з візочком, чи тільки будемо давати їй поради по вихованню дітей? Чи усміхнемось майбутній матері, пропустимо її в черзі? Чи будемо дружніми й доброзичливим з іншими українцями, братами по крові? Взаємоповага, взаємопідтримка, людяність – ось що для мене є патріотизмом. Ну і вивчення своєї історії, примноження здобутків предків для наступних поколінь.

– Окрім фестивалів, як ще популяризуєте свою творчість? 

Т.:  У нас є власний сайт, також ми ведемо акаунти на фейсбуці, вконтакті та інших мережах. Багато виступаємо на громадських заходах, зокрема проектах, що організовує  «Казкоманія». А також намагаємося вести активне громадське життя  в міру можливостей, тобто як діти дозволяють.

 О.: У мене в листопаді народилася друга дитина, через що на декілька місяців ми взяли творчу паузу – в цей час ми наповнювали сайт, розповсюджували свої записи з дебютного альбому, писали ще музику. Поступово все робиться, але хотілося б більшого. Наразі маємо готовий матеріал на ще два альбоми – нашої музики і на слова Ліни Костенко.

         – У обох Вас є діти. Чи мають вони також схильність до музики? І яке майбутнє Ви бачите для них?

          О.: Моя Роксолана (молодша донька) перші місяці приїздила зі мною на репетиції в колясці і як тільки чула перші акорди – одразу засинала. В животику наслухалась наших мелодій,  і вони діяли на неї заспокійливо. Зараз вже не спить, натомість намагається взяти нотку повище, десь в діапазоні колоратурного сопрано. Старша ж донька на репетиції часто ходить зі мною, підспівує, сідає збоку, кладе собі власноручно розмальований папір,  ніби ноти, ставить посох дощу як бандуру і «грає» з нами! Щодо їхнього майбутнього – на дітей тиснути не буду. Нехай самі шукають свій шлях і те, чим будуть займатися, а ми з чоловіком по можливості підтримуватимемо.

         Т.: Моя старша доня активно долучається до музики, вчиться грати на бандурі, грає в народній капелі бандуристок «Дзвіночок». А молодший… Хмм... Він поки не до того – замалий  ще, хоча якесь зацікавлення до гри на барабанах таки виявляє… Підросте – побачимо.

– Які творчі проекти плануєте реалізовувати найближчим часом?

О.: Перш за все – запис накопленого матеріалу. Хотілося б реалізувати проект з виявлення та активного залучення талановитої української молоді до музики, поезії, театрального мистецтва. Ми з Тарасом колись давніше, ще до його появи в «Ойкумені», заснували у мережі «Вконтакті» групу для молодих поетів «Поетична скринька», де з цілої України нам дописують поети різного віку та з різними надбаннями. Ми надаємо їм фахову підтримку (Тарас за фахом редактор, а я деякий час працювала заступником директора видавництва і добре знаю літературну кухню), підтримуємо їх творчі пориви і в майбутньому плануємо виводити наші поетичні засідання з віртуалу в реал. Неправда, що сучасної поезії нема. Вона не має куди виливатись, не має де рости. Але навіть у такій спільноті, хоча вона й віртуальна, ми маємо великий рух. Тож українській мові, українській поезії, українській пісні – бути.  Кожен має почати з себе: щомісяця купувати нові книжки українською мовою, диски українських виконавців, підтримувати українських виробників, будувати дружні, доброзичливі стосунки з людьми, шанувати навколишнє середовище. Єднатися.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити

Коментарі

Курси валют
Валюта
Купівля
Продаж
USD
41,33
41,37
EUR
45,80
45,83
PLN
10,68
10,70
Оголошення
live comments feed...