кава з депутатом. Спецпроект 032.ua
12:00, 13 вересня 2016 р.
Сергій Івах: "Для депутата створені всі умови, аби він не працював"
кава з депутатом. Спецпроект 032.ua
032.ua розпочинає новий проект — " Кава з депутатом". В рамках проекту ми щотижня будемо зустрічатися із депутатами Львівської міськради за горнятком кави і обговорювати їхню роботу та актуальні проблеми Львова.
Перше інтерв'ю ми вирішили зробити із депутатом Львівської міської ради Сергієм Івахом. Сергію - 44 роки, за фахом він юрист-економіст. На сьогодні депутат безпартійний, висунутий міською організацією політичної партії «Блок Петра Порошенка «Солідарність», входить у постійну комісію архітектури, містобудування та історичного середовища.
Сергій Івах розповів 032.ua про найболючішу проблему у місті, яку на його погляд потрібно негайно вирішувати, про те, яка кількість коштів у його розпорядженні і на що вони будуть витрачені, а також про те, як йому вдається поєднувати основну роботу із депутатською діяльністю.
- Колись ви вимагали перенести несанкціоновані кінцеві зупинки автобусних маршрутів з історичної частини міста? Чи вдалось уже досягнути результатів?
На сьогоднішній день мої звернення були відправлені на управління транспорту, втім, поки я отримав тільки дві відписки про те, що вони це питання врегулювати не можуть і відправили ці запити в обласну раду. Реакції до сьогоднішнього дня жодної немає. З моєї сторони активних дій поки не було, оскільки зараз я паралельно працюю над проектом реконструкції площі Святого Теодора. Я думаю, що разом із цим проектом буде вже вирішено кардинально питання про перенесення цих незаконних маршрутів. Хочу відзначити, що на площі Святого Теодора є два законні маршрути це №8 і №22. Від перевізника маршруту №8 я вже отримав попереднього листа, в якому вони дають згоду на перенесення цієї зупинки, але із-за однієї умови, якщо незаконні маршрути також не матимуть на цій площі зупинки. Також спілкувався із перевізником 22 маршруту і він сказав, що він погоджується за цією ж умовою. Моя пропозиція їм полягає у перенесенні зупинки 22 і 8 маршруту на вулицю Детька, яку відкрили уже для проїзду транспорту. Якщо ми встигнемо отримати всі дозволи від перевізників, тоді Галицька районна адміністрація внесла би зміни у проект і це питання було б вирішено. Все-таки я вважаю, що вирішення цієї проблеми буде у жовтні, адже саме тоді відбуватиметься конкурс, де розігруватимуть нові маршрути.
- Пане Сергію, от ви згадали про реконструкцію площі Святого Теодора, скажіть, будь ласка, як просувається робота зараз над цим проектом?
Я планую ініціювати збори для мешканців, аби вони висловили свої пропозиції і розповіли про те, якою вони бачать цю площу, адже там є дуже активні мешканці. Наразі я працюю над тим, щоб була зроблена візуалізація у кінцевому варіанті. Наступна сесія міськради відбудеться у вересні, тому на ній буду просити у міського голови кошти на проект по реконструкції.
- Ви звертались до міського голови А. Садового із проханням провести капітальний ремонт будівлі Львівської державної школи мистецтв №11. Що очільник міста відповів вам на це?
На сьогодні кошти є виділені, але на комплексні рішення, адже ця будівля мали би складатись із двох частин, серед них це приміщення, де розташована музична школа і частина будівлі, яка у перспективі має стати дитячим садком. Це є комплекс споруд, які між собою з'єднані. Над однією із цих частин, де повинен бути дитячий садок роботи уже розпочали. Нещодавно я спілкувався із представниками цієї музичної школи і вони мені надали контактну інформацію про тих, хто виконує роботи. Як тільки я із ними зв'яжусь, то уточню про те, чому вони не розпочали ремонт насамперед із музичної школи. Роботи розпочаті, але потрібно цей процес контролювати.
- Як Вам сьогоднішній голова на фоні минулих очільників Львова?
Мені складно це коментувати, адже я у міській раді нещодавно. Я єдине, що з упевненістю можу сказати це те, що у міськраді є чиновники, а є працівники. Працівники — це люди, які привітно зустрічають, пояснюють як і людям, так і депутатам. І чиновники, які не сприймають як людей, так і депутатів. Що стосується міського голови, то мені потрібно більше часу, щоб розібратись, адже я менше дотичний у спілкуванні з ним, окрім сесійної зали.
- Яка ситуація зараз щодо виділення коштів на дитячі та спортивні ігрові майданчики на території м. Львова. Станом на сьогодні чи є уже кошти на ремонт і яких саме майданчиків?
Це подання було від підрозділів, які безпосередньо дотичні до спортивних майданчиків, зокрема, тих, які вже мали статус майданчиків. За попередньою домовленістю із колегами депутатами ця ухвала була базовою і ми будемо її постійно доповнювати. Близько 8-ми майданчиків цього року мали би бути встановлені. На моєму окрузі цьогоріч виділені кошти на проектно-кошторисну документацію на облаштування спортивного майданчика за адресою вул. Таманська, 11.
- На сьогодні у місті також гостро постала проблема перебування байкерів на пл. Стефана Яворського. Чи вирішили уже де облаштують парковку для байкерів?
Це проблема уже не одного місяця. Найбільше, що мене бентежить – це те, що влада ніяк на це не реагує. В мене як у депутата, є дуже мало важелів, а саме - відправити запит щодо цієї проблеми або очолити нараду. Я провів декілька нарад, на яких були присутні і мешканці, і ресторатори, які дотичні до цієї площі, а також були запрошені керівники управлінь транспорту, поліції, муніципальної дружини, юристи міськради, а також представники Галицької районної адміністрації. Під час нарад байкерам було запропоновано декілька варіантів. Після цього я звертався і до поліції, і до муніципальної дружини, але сьогодні ніхто не хоче на це реагувати. Наше завдання – це результат. На сесії 30 червня мною був поданий ще раз запит щодо виділення місця для паркування і мер міста на це відреагував. Таким чином була створена група щодо пошуку місць паркування байкерам. Водночас, в управлінні транспорту також були проведені дві наради, де байкерам було запропоновано декілька варіантів, а саме на вул. Винниченка, а також на вулиці Театральній поблизу ринку «Вернісаж». Жодної відповіді від байкарів ми наразі не отримали. Для того, що б ця ситуація не заходила у глухий кут у мене була ще одна зустріч із байкерами, з якими ми прогулялись і площею Ринок, і Галицькою площею, а також обговорювали інші місця для паркування. Я думаю, що це питання вирішуватиметься ще не один день. Водночас, я впевнений, що є люди, які готові довести цю справу до логічного завершення і зараз процес триває.
- Чи є уже прийняті рішення щодо усіх об’єктів проектно-кошторисних документацій міста Львова на поточний рік?
Щодо цього питання в мене була наступна пропозиція, а саме при перегляді бюджету розвитку закласти певну суму коштів на виготовлення усіх проектно-кошторисних документацій, зокрема, на ті об’єкти, які мають бути відремонтовані у 2017 році. Усі департаменти, управління мають подати інформацію про те, яка робота на їхній погляд мала би бути виконана. В результаті ми виділяємо кошти, проводиться документація щодо усіх об’єктів міста Львова. Із-за найкращих обставин у грудні ми голосуємо за бюджет розвитку і у січні при наявності погодних умов роботи уже можна розпочинати. І найголовніше є те, що коли депутат звітує перед мешканцями, він посилається на титульні списки де чітко зазначено, які саме у цьому році будуть виконуватись роботи і таким чином він не вводить в обману своїх виборців.
Депутату не вистачає на це часу і таким чином я вважаю, що депутат не завжди може працювати ефективно.
- Ви досконало вивчаєте кожні рішення, які виносяться на сесію?
Відверто скажу, що досконало кожне рішення я не вивчаю. Усі питання, які стосуються комісії архітектури, містобудування та історичного середовища я стараюсь детально вивчати, але іноді надзвичайно складно дійти до істини, адже це потребує дуже багато часу. Моє бачення полягає у тому, що для депутата створені усі умови, аби він не працював. Сьогодні депутат має основне місце праці, він зранку до ночі працює на цій роботі, йому також потрібно приходити в сесійну залу, на комісію переглядаючи дуже багато папок з документами, а розібратися не фахівцю дуже складно. Депутату не вистачає на це часу і таким чином я вважаю, що депутат не завжди може працювати ефективно.
- А ви встигаєте ще й працювати на основній роботі?
В мене є власний бізнес, який не потребує мого постійного перебування на місці. Саме тому я більше часу приділяю роботі по округу. Мені тяжко уявити як поєднати роботу лікаря, працівника навчального закладу із депутатською діяльністю, якщо мені складно охопити всю роботу враховуючи те, що я маю час.
- У вас є помічники?
На сьогодні офіційних помічників немає. З неофіційних у мене є юристи, які мені допомагають. Документи цих людей, я поки що не подавав на оформлення у міськраду. Таких помічників у мене двоє і працюють вони не на постійній основі.
- Без помічників вам важко виконувати свою роботу?
Помічники потрібні, зокрема, для того, аби вивчити більш детальніше ті чи інші питання на юридичному рівні. Інші питання я намагаюсь вирішувати самостійно, а саме організовую кожного вівторка зустрічі із мешканцями міста, які відбуваються з 15 до 18 год. У випадку, якщо мешканці до мене телефонують, тоді я особисто приїжджаю до них і допомагаю вирішити конкретну проблему.
- З якими питаннями найчастіше звертаються львів'яни?
Я тільки зараз переконався, що бути депутатом у Галицькому районі Львова, де житловий фонд знищений майже на 100% - дуже складно. Це не є район Сихів, де проблема у будинку може полягати лише у заміні даху або фарбуванні під’їзду. Якщо взяти до уваги Галицький район, то там проблема розпочинається із ремонту даху до підвалу, зокрема, і комунікації. Коли мешканці приходять до мене на прийом, то найперше питання, яке їх хвилює виплата фінансової допомоги у зв’язку із тяжким станом, а друге – це заміна каналізаційної труби, провести освітлення, а також скаржаться на ЛКП. В розумінні деяких мешканців депутат – це директор ЛКП. Кожного вівторка до мене на прийом приходять близько 10 мешканців.
- Сьогодні у місті не менш гостро стоїть питання щодо відновлення найстарішого храму, який потребує негайного ремонту - це церква Матері Божої Неустанної Помочі, що на вул. Сніжній, 1. Чи допомогли підписи, які зібрали мешканці, стати перший кроком для реставрації цієї аварійної будівлі?
Дійсно були звернення щодо цієї проблеми. Було зібрано близько 400 підписів – прихожан цієї церкви. Я направив своє звернення і наразі я отримав відповідь про те, що буде закладено кошти на 2017 рік, отож ремонтні роботи будуть відбуватись.
- Пане Сергію, що думаєте про проблему Львова із МАФами?
Скажу відверто із МАФАми повний хаос. Місця для МАФів визначались у неправильний спосіб. Департамент економіки прийняв собі рішення на певній вулиці встановити 10 тимчасових споруд не отримавши погодження в управління архітектури, адже можливо там стоять теплотраси. На одній із минулих сесій депутати прийняли рішення зменшити 90 МАФів. Сьогодні ми приділяємо максимум уваги щодо впордкування тимчасових споруд у місті Львові. Втім, я вважаю, що кількість МАФів у місті потрібно зменшити.
- З 1 липня запровадили новий транспортний маршрут. Він рентабельний?
Ситуація із цим маршрутом наразі є невтішною. Із цією проблемою я зіткнувся ще відтоді, коли став депутатом. Незважаючи на багато нарад, засідань, звернень цей маршрут почав їздити. У нашому місті є 7 перевізників, серед них 6 приватних, і одне комунальне підприємство АТП-1. Приватні маршрути відмовились туди їздити, адже цей маршрут є не рентабельний. Перевізник АТП-1 також відмовлявся, але все-таки вдалось переконати його тим, що цим маршрутом будуть добиратись багато людей, а саме із лікарні «Охматдит», телерадіокомпанії «Львів», навчальних закладів і ще багато об’єктів і саме таким чином буде розширення пасажиропотоку. Основна кількість мешканців – це люди пенсійного віку, адже вони не можуть навіть за продуктами добратись. Моя пропозиція полягала у тому, аби цей маршрут їздив із залізничного вокзалу. На сьогодні цей маршрут їздить за таким маршрутом: вул. Під Дубом – проспект Чорновола – вул. І. Гонти – вул. Підвальна – вул. Винниченка – вул. Лисенка – вул. Гуцульська – вул. Високий Замок. Станом на липень цим маршрутом за один день приблизно користуються лише 30 пасажирів. Вартість цього пасажиропотоку коштує 120 гривень, а перевізник зазначає, що їхні витрати на один день складають 2 400 гривень. Найголовніша проблема полягає у тому, що в нас не працюють усі механізми, які могли б заповнити цей маршрут. Потрібно до людей донести усіма способами інформацію про те, що їздить такий маршрут, адже багато мешканців про це не знають. Я спеціально для цього маршруту розробив таблички, аби львів’яни змогли дізнатись про цей маршрут. Також такі таблички я хочу облаштувати на зупинках громадського транспорту у Галицькому районі Львова, аби розповсюдити інформативно якомога більше цей маршрут. В результаті цей маршрут продовжили до вересня.
- Ви звертались до міського голови щодо проблеми димових та вентиляційних каналів багатоквартирних будинків. Чи вдалось уже отримати конкретні результати?
На сьогоднішній день мені зателефонував працівник житлового господарства і ми маємо з ним обговорити мою пропозицію. Це є нагальна проблема, з якою уже через два місяці можуть стикнутися люди. Основними причинами нещасних випадків є зруйновані димові канали та оголовки будинків. Наразі уже є певні напрацювання і я би хотів доповнити їх своїми пропозиціями, а саме щоб окрім капітального ремонту оголовки провели і гільзацію димових каналів, адже у центральній частині міста ці канали мають тріщини. Ця проблема тягнеться уже багато років і я думаю, що їй потрібно приділити увагу, виділити кошти і таким чином допомогти людям, адже життя людей є найважливіше.
- На що уже розподілені кошти, які є у вашому розпорядженні?
Для у мене у пріоритеті є підписувати документи на фінансову допомогу, де є інваліди, хворі, а також хлопці, які перебували в АТО. Загалом на депутатську допомогу виділено 150 тисяч гривень на рік. На сьогодні уже витрачено близько 120 тис. гривень.
- Вам комфортно працювати із усіма депутатами, чи з окремих фракцій?
На сьогодні у мене немає дискомфорту роботи із депутатами і це не залежить від того, до яких фракцій вони належать. Але я думаю, що з часом він може з’явитись, адже депутати коли заходять у сесійну залу, то деколи їхні політичні погляди можуть псувати людські відносини, які були раніше. Моя позиція чітка, адже вона не змінюється тому, що однакова як до входження у зал, так і після. Втім, на жаль, є багато випадків і протилежних.
- Чи будете Ви балотуватись наступного разу у депутати?
Наразі я не знаю, час покаже. Сказати можу одне, що інколи є важкі моменти, під час яких виникає бажання скласти цей мандат. Адже буває таке, що ти витрачаєш свій час на боротьбу з вітром. Над кожним зверненням потрібно боротись, бо якщо цього не робити ефективності не буде жодної, окрім тієї, що ти натискаєш кнопку, коли потрібно проголосувати за бюджет у кінці року.
- І на завершення, пане Сергію, які питання, на вашу думку, є найболючіші у місті, а саме такі, що відкладати надалі їх просто не можна?
Відокремити найголовніше є дуже важко, адже місті є багато проблем. Але все-таки, якщо взяти проблеми, які зараз потрібно негайно вирішити тоді, по-перше - це виділити кошти на усі об’єкти проектно-кошторисних документацій, які ремонтуватимуть наступного року, по-друге провести ремонт димових та вентиляційних каналів, адже на сьогодні є багато нещасних випадків пов’язаних із цією проблемою, по-третє провести терміново реставрацію вікон у школі №87, що розташована на вулиці Замарстинівській. На сьогодні уже виділено півмільйона гривень, з них близько 50 тис. гривень витратили на проектно-кошторисну документацію, решту коштів повинні вкласти у реставрацію вікон, адже вже багато років батьки скаржаться на те, що їхні діти не навчаються, а хворіють.
Розмовляла Наталія Коцюмбас.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Курси валют
Валюта
Купівля
Продаж
USD
41,44
41,49
EUR
45,43
45,48
PLN
10,57
10,60
Останні новини
ТОП новини
Оголошення
live comments feed...
Коментарі